جمعه 07 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 168393 12:28 1400/10/18
برنامه های دولت برای بخش آب در بودجه 1401

برنامه های دولت برای بخش آب در بودجه 1401

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
برنامه های دولت برای بخش آب در بودجه 1401

برنامه های دولت برای بخش آب در بودجه 1401

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایسنا، به نقل از مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، در چکیده این گزارش آمده: فصول مربوط به بخش آب در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، مشابه سایر بودجه های سنواتی، فصل منابع آب (از امور اقتصادی) و فصل آب و فاضلاب (از امور مسکن، عمران شهری و روستایی) است.

در این گزارش تصریح شده: مجموع اعتبارات فصول مذکور در لایحه معادل ۱۳۶.۲۷۵.۳۲۰ میلیون ریال است. در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای فصل منابع آب و فصل آب و فاضلاب نسبت به رقم مصوب قانون بودجه سال ۱۴۰۰ به ترتیب حدود ۱/۰ درصد کاهش و ۲۱/۷ درصد رشد داشته اند.

در ادامه این گزارش آمده: در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ اعتبارات مربوط به برنامه های تأمین آب و عرضه آب رشد داشته و اعتبارات سایر برنامه های ذیل فصل منابع آب، ازجمله برنامه مهندسی رودخانه ها و سواحل و برنامه بهبود بهره برداری و حفاظت از منابع آب کاهش داشته است.

در گزارش مرکز پژوهش های مجلس تاکید شده: همچنین در فصل آب و فاضلاب، برنامه ارائه خدمات آب شهری و روستایی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ رشد چشمگیری داشته است. از نکات مهم و قابل توجه در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ مرتبط با بخش آب می توان به گام مثبت و قابل تأیید در جهت برقراری حق النظاره منابع آب زیرزمینی که از سال گذشته در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ لحاظ شده بود، لزوم توجه به اثربخشی طرح های آبیاری تحت فشار و نوین در صرفه جویی واقعی آب، لزوم توجه به چالش های مختلف مربوط به تکمیل و اتمام طرح های توسعه منابع آب در حوضه های آبریز رودخانه های مرزی و مشترک و لزوم توجه به تأمین آب شرب شهرهای دارای تنش اشاره کرد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |