جمعه 07 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 12459 15:24 1394/02/16
امید قائمی : برای نورچشمی ها سهمی نداشتیم

امید قائمی : برای نورچشمی ها سهمی نداشتیم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
امید قائمی : برای نورچشمی ها سهمی نداشتیم

امید قائمی : برای نورچشمی ها سهمی نداشتیم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

شفاف سازی یک مقام مسئول در پتروشیمی مبین

امید قائمی : برای نورچشمی ها سهمی نداشتیم

سهامداران منتظر خبرهای خوب باشند

گروه بازار سرمایه : یک عضو هیئت مدیره هلدینگ خلیج فارس درباره شایعاتی مبنی بر ارائه سهم مبین به چند کارگزاری خاص گفت: تا به حال فقط پنج روز از اولین عرضه مبین گذشته است و ما فقط یک درصد از آن را عرضه کرده‌ایم. شایعاتی که گفته می‌شود این سهم برای نورچشمی‌ها کنار گذاشته می‌شود و رانتی شده، کاملا اشتباه است. محدودیت در خرید و سهمیه‌بندی‌ها تمام این شایعات را از بین می‌برد. اما به دلیل اینکه تقاضا بیشتر از عرضه بوده و سهمیه‌بندی شده، صف‌های خرید طولانی چیده می‌شود.عضو هیئت مدیره هلدینگ خلیج فارس شایعات عرضه نامتعادل سهم مبین را تکذیب کرد و گفت: سهمیه‌بندی عرضه این سهم، ‌این حرف‌ها را باطل می‌کند.مصطفی امیدقائمی در این خصوص اظهار داشت: خبرهای خوبی در راه تالار بورس اوراق بهادار است. خبرهای خوبی که از کاهش نرخ سود بانکی و اخبار خوش مذاکرات منتشر می‌شود، ‌اما تا وقتی که این اخبار خوب در قالب عدد و رقم وارد شرکت‌ها شود و در سودآوری آنها دخیل شود، ‌ زمان لازم است تا بتوانیم تعدیل‌های مثبت شرکت‌ها را ببینیم.

سنا به نقل از وی افزود: قیمت نفت نوسان خوبی داشته و روند صعودی در پیش گرفته است. این موضوع هم بر تعدیل مثبت طیف گسترده‌ای از شرکت‌ها، ‌ مزید بر علت خواهد بود، اما در این زمان احتمالا سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت علاقه‌ای به ماندن ندارند. این عضو هیئت مدیره هلدینگ خلیج فارس درباره شایعاتی مبنی بر ارائه سهم مبین به چند کارگزاری خاص گفت: تا به حال فقط پنج روز از اولین عرضه مبین گذشته است و ما فقط یک درصد از آن را عرضه کرده‌ایم. شایعاتی که گفته می‌شود این سهم برای نورچشمی‌ها کنار گذاشته می‌شود و رانتی شده، کاملا اشتباه است. محدودیت در خرید و سهمیه‌بندی‌ها تمام این شایعات را از بین می‌برد. اما به دلیل اینکه تقاضا بیشتر از عرضه بوده و سهمیه‌بندی شده، صف‌های خرید طولانی چیده می‌شود.امیدقائمی درباره آینده این سهم نیز گفت: آینده این سهم برای کسانی که به قصد نوسان‌گیری وارد بازار می‌شوند، ‌خوب نیست. اما اگر به عنوان یک سهم بلند مدت و کم ریسک در آن سرمایه گذاری شود، مورد توصیه است و بازدهی معقولی را به سهامداران خواهد داد.

این کار‌شناس بازار سرمایه درباره وضعیت فعلی بورس اوراق بهادار گفت: بورس دماسنج اقتصاد ایران است. نکته قابل توجه این است که ریسک عواملی مانند عوارض صنایع، نرخ بهره بانکی و قیمت خوراک پتروشیمی‌ها فرا‌تر از تحریم‌ها بورس را تحت تاثیر قرار می‌دهد. برای حل این موضوعات تمام ارکان اقتصادی کشور باید پیگیر باشند و تصمیماتی بگیرند که قابل اغماض و برای جذب سرمایه‌گذاران جذاب باشد. اما در شرایط فعلی راه‌حل کوتاه‌مدت برای رونق بورس که از دل خود بورس دربیاید، ‌وجود ندارد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |