جمعه 07 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 33874 18:19 1395/03/17
اخبار کوتاه کسب و کار ۱۸ خرداد ۹۵

اخبار کوتاه کسب و کار ۱۸ خرداد ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه کسب و کار ۱۸ خرداد ۹۵

اخبار کوتاه کسب و کار ۱۸ خرداد ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

معافیت خودروهای جدید از قیمت‌گذاری

محسن صالحی‌نیا، معاون وزیرصنعت، با بیان اینکه هیچ توافقی با شرکت فرانسوی رنو برای تولید خودروی کوئید در ایران خودرو انجام نگرفته است، گفت: این مطلب را به عنوان رئیس هیات مدیره ایران‌خودرو اعلام می‌کنم.وی در گفتگو با مهرافزود: البته شرکت خودروسازی سایپا مذاکراتی را با این شرکت فرانسوی برای تاسیس یک شرکت مشترک به صورت جوینت‌ونچر صورت داده که بر این اساس کارگروهی هم برای بررسی و نظارت بر پیشرفت کار از سوی مدیرعامل این مجموعه تعیین است. وی تصریح کرد: قیمت‌گذاری خودروهای جدید پژو در ایران که به صورت جوینت‌ونچر تولید می‌شود، باید براساس شرایط بین‌المللی صورت گیرد و خود من فکر می‌کنم با خودروهایی که از این شیوه تولید می‌شوند، باید مشابه خودروهایی که طی هفته‌های گذشته از شمول قیمت‌گذاری دولتی خارج شدند، برخورد شوند. اما با توجه به شرایط، مشکلی به لحاظ قیمت‌گذاری نداریم و قیمت‌گذاری دولتی این خودروها صورت نمی‌گیرد. ظن من بر این است که قطعا از قاعده‌های محدودکننده قیمت‌گذاری بری هستند.  

بازرسی از دوخودروساز بزرگ کشور

رئیس سازمان بازرسی کل کشور می‌گوید بازرسان این سازمان علاوه بر شرکت خودروسازی سایپا، بازرسی از ایران خودرو را نیز در دست دارند و هنوز تحقیقات و بازرسی‌ها در خصوص این دو شرکت خودروسازی پایان نیافته است. ناصر سراج در گفت‌وگو با تسنیم در پاسخ به سؤالی درباره سرنوشت بررسی‌های انجام شده از شرکت خودروسازی سایپا اظهار کرد: بازرسان سازمان بازرسی مشغول هستند و یک سری اقدامات اولیه نیز انجام دادند اما هنوز پایان نیافته است.  

سیمانی‌ها از لیست دریافت وام و جایزه صادراتی حذف شدند

مدیرعامل شرکت کارخانجات سیمان لامرد با بیان اینکه شرط دریافت جایزه، صادرات ۵۰ میلیون دلاری و شرط دریافت وام دولتی هم کوچک و متوسط بودن کارگاه تعیین شده است، گفت: با این حساب هیچ شرکت سیمانی نمی تواند وام دولتی و جایزه صادراتی بگیرد.ابراهیم غلامزاده در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه همچنان واحدهای تولیدی سیمان درگیر رکود بوده و این موضوع بسیاری از تولیدکنندگان را با مشکلات متعددی روبرو ساخته است، اظهار داشت: امروز نبود تقاضا مهمترین مشکل واحدهای تولیدی سیمان است البته قرار بود بنا به پیشنهاد تعدادی از تولیدکنندگان برای افزایش تقاضا به جای قیر از سیمان برای جاده‌ها استفاده شود اما متأسفانه این موضوع همچنان در حد پیشنهاد بوده و اقدامی برای اجرایی شدن آن صورت نگرفته است.  

توسعه آموزش معدنکاران در همکاری ایمیدرو و تشکل‌های معدنی

نایب رییس خانه معدن ایران گفت: برای افزایش بهره‌وری و توسعه فرآوری در بخش معدن باید روی آموزش به عنوان محور اصلی تمرکز کرد که درحال‌حاضر خانه معدن با همکاری ایمیدرو می‌توانند محور توسعه آموزش در این بخش‌ها باشند.محمدرضا بهرامن در گفت‌وگو با پایگاه خبری معدن نیوز، تقویت ارتباطات بین‌المللی را مقدمه‌ای برای توسعه آموزش در بخش معدن دانست و افزود: برای اینکه ایران بتواند در بخش معدن آموزش‌های تخصصی را دنبال کند ضمن بهره گیری از دانش بین‌المللی باید در داخل کشور نیز گام‌های اساسی بردارد. از این رو تقویت اطلاعات مورد نیاز در بخش معدن کمک می‌کند تا معدنکاران بتوانند ارزش افزوده بیشتری را در محصولات ایجاد کنند.او با اشاره به اینکه برای توسعه فعالیت‌های معدنی باید اطلاعات مشارکتی نیز تقویت شوند، تصریح کرد: برای تحقق ارزش افزوده مواد معدنی باید اطلاعات در بخش‌های مختلف به صورت مشارکتی بین شرکت‌های معدنی داخل و خارج مبادله شود تا بتوان ضمن کمک به ارتقای تولید زمینه توسعه معدنکاری را نیز در کشور به ارمغان اورد.  


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |