جمعه 07 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 27609 19:16 1394/12/03
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۴ اسفند

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۴ اسفند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۴ اسفند

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۴ اسفند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

ورود اولین کشتی ایرانی به کره جنوبی

اولین کشتی باربری جمهوری اسلامی ایران با نام «توسکا»  بعد از اجرای «برجام»، در یکی از بنادر کره جنوبی پهلو گرفت.یونهاپ، خبرگزاری رسمی کره جنوبی با انتشار تصاویر مربوط به استقبال از این کشتی نوشت: با ورود این کشتی به بندر بوسان در واقع باب تازه ای در مناسبات دو کشور گشوده شده است.  

رقابت با همسایگان در گرو افزایش توان ناوگان هوایی

مدیر کل ایمنی پرواز شرکت هما معتقد است در صورتی که ایرلاین‌های ایرانی در فرصت به وجود آمده پس از لغو تحریم‌ها برای توسعه و تجهیز ناوگان خود حداکثر استفاده را نبرند، در آینده شانسی برای رقابت با ایرلاین‌های منطقه نخواهند داشت.اکبر میری روشن در گفت‌وگو با ایسنا، تصریح کرد: تنها شرکت امارات ایر ۷۵ فروند ایرباس ۳۸۰ را در ناوگان خود به کار گرفته و برای ۷۵ فروند ۳۸۰ جدید نیز درخواست رسمی داده است. دیگر ایرلاین‌های فعال در اطراف ایران نیز هر یک در همین فضا کار خود را ادامه داده و بسیار گسترده شده‌اند. از این‌رو باید این واقعیت را بپذیریم که ما برای رقابت با آنها شانسی جز افزایش توانمان نداریم.  

گشایش گره کور بحران آب به دست ژاپنی ها

مشاور وزیر نیرو از بررسی وضعیت ۴ دشت آبی در استان‌های کرمان، فارس، همدان و خراسان رضوی از سوی کارشناسان ژاپنی خبر داد و گفت: پروژه نجات دشت‌ها ۳ ساله پیش‌بینی شده است.به گزارش مهر، محمد حاج رسولی ها گفت: پایه ریزی الگوی مدیریت مشارکتی منابع آبی، یک راهبرد مهم ماست و امیدواریم بررسی های کارشناسان ژاپنی، دستاوردهای مفیدی برای کشور داشته باشد. در این پروژه به دنبال استفاده از تجارب و دانش کشورهای مختلف در پیشبرد آن هستیم.  

مسکن گرفتار در ایستگاه های پرداخت مالیات

بر اساس اصلاحیه ماده ۷۷ قانون مالیات‌های مستقیم که از سال آینده اجرا می‌شود، تولید مسکن مشمول فصول چهارم و پنجم قانون مالیات‌های مستقیم و نرخ‌های مندرج در ماده ۱۳۱ خواهد شد.به گزارش ایسنا، پیش از اصلاحیه سال ۱۳۸۰ مالیات تولید مسکن به گونه‌ای اخذ می‌شد که چنانچه سازنده بیشتر از ۲ یا ۳ واحد مسکونی احداث می‌کرد،۵۰ درصد درآمد سازنده مشمول مالیات می‌شد.در برنامه سوم تلاش شد تا در راستای حمایت از تولید، مالیات مذکور تعدیل شود.مندرجات این ماده به این صورت است که سازنده مسکن علاوه بر مالیات نقل و انتقال، معادل ۱۰ درصد ارزش اعیانی ملک را به عنوان مالیات بر تولید پرداخت می‌کند.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |