جمعه 07 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 35913 18:57 1395/04/19
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۰ تیر ۹۵

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۰ تیر ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۰ تیر ۹۵

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۰ تیر ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

شبکه آب تهران تحمل فشار بیش از حد را ندارد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: امسال تامین آب شرب تهران از منابع زیرزمینی کاهش یافته و به حدود ۲۵ درصد رسیده است. محمد پرورش گفت: برای تأمین آب مورد نیاز شهروندان در زمان پیک مصرف تابستان آمادگی کامل داریم، ولی نگرانی ما برای شبکه‌های قدیمی آبرسانی تهران است. وی با بیان اینکه پیک مصرف معمولاً در تیر و مردادماه اتفاق خواهد افتاد، خطاب به مردم گفت: امسال وضعیت آب تهران خوب است، اما اگر در مصارف خود مدیریت نداشته باشیم و مجبور شویم آب بیشتری را وارد شبکه‌ها کنیم، ممکن است لوله‌های آب به دلیل قدیمی بودن و فرسودگی شبکه دچار نشتی بیش از حد یا ترکیدگی شوند و مشکلات قطع آب ایجاد کنند.  

محدودیت منابع آب تحت تاثیر فعالیت های مخرب

مشاور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران، از برگزاری نشست تخصصی بحران آب در ایران و جهان درحاشیه اجلاس جهانی شوراها و شهرداران ۲۰۱۶ خبرداد و محورهای اصلی این نشست را بررسی ضرورت احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی عنوان کرد.حاج رسولی ها بیان داشت: پیش تر تصور می شد منابع آب نامحدود است اما امروزه حتی کشورهای پیشرفته محدودیت منابع آبی را درک کرده اند.این مقام مسئول با ذکر پیش بینی های تکان دهنده، وضعیت منابع آب جهان را مخاطره آمیز و سیاره زمین را با مشکل کمبود آب معرفی کرد.وی در ادامه به محدودیت منابع آب تحت تاثیر فعالیت های مخرب و استفاده ناکارآمد از منابع آب و در کنار آن افزایش جمعیت و افزایش تقاضای آب، اشاره کرد و افزود: بر اساس گزارش سازمان ملل، کمبود منابع آب موجب محدودیت زمین های کشاورزی شده است، تولید مواد غذایی در دهه های اخیر به شدت مخاطره آمیز شده و کمبود منابع آب به تهدیدی جدی برای حیات بشر تبدیل شده است.  

امن سازی فعالیتهای کاربران درشبکه‌های اجتماعی کلید خورد

سازمان فناوری اطلاعات در راستای حفظ حریم خصوصی کاربران در فضای مجازی کشور، طرح امن‌سازی فعالیت در شبکه‌های اجتماعی را کلید زد. سازمان فناوری اطلاعات ایران و مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهایی رایانه ای (ماهر) با همکاری موسسات تحقیقاتی و فناوری برتر کشور در حال انجام اقداماتی برای افزایش هرچه بیشتر امنیت و حفظ حریم خصوصی شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی و تسهیل ایجاد کسب و کارهای مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی در این فضا، هستند.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |