جمعه 07 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 11889 13:37 1394/01/30
آشنایی با اوراق سلف موازی نفت کوره

آشنایی با اوراق سلف موازی نفت کوره

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
آشنایی با اوراق سلف موازی نفت کوره

آشنایی با اوراق سلف موازی نفت کوره

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه بازار سرمایه : ازآنجاکه قرارداد سلف موازی استاندارد به‌عنوان ابزار مالی مصوب شورای عالی بورس است،

معاملات ثانویه ی آن از پرداخت مالیات بر ارزش‌افزوده معاف هستند. همچنین سود حاصل از قراردادهای سلف و درآمد ناشی از نقل‌وانتقال آن از پرداخت هرگونه مالیات معاف خواهد بود.  اوراق سلف موازی استاندارد نفت کوره که این روزها با عنوان اوراق سلف نفتی مطرح شده قرار است از امروز دوشنبه 31فروردین از طریق بورس انرژی عرضه شود اما در این میان سوال بسیاری از متقاضیان بخصوص افراد حقیقی این است که این اوراق را از کجا می توان خرید؟

اين اوراق در بورس انرژي عرضه مي شود. شرکت ملي نفت براي اجراي طرح هاي توسعه اي خود اين اوراق را منتشر مي کند. حجم اوراق سلف نفتي در مرحله اول عرضه 50 ميليارد تومان و در مرحله بعد که احتمالا به فاصله يک هفته بعد از عرضه اول است نيز مبلغ 50 ميليارد تومان خواهد بود. سود اين اوراق به صورت روزشمار 23 درصد است و اگر اوراق را تا سررسيد(يکسال) نگهداري کنيد مي توانيد حداقل سود 25 درصدي با ضمانت شرکت ملي نفت بگيريد البته اين تمام سود شما  نيست اگر قيمت نفت افزايش پيدا کند حتي مي توانيد بعد از يکسال تا 28 درصد سود بگيريد. برخي از متقاضيان اين روزها علاقمند هستند که بدانند چگونه مي توانند نسبت به خريد اين اوراق اقدام کنند. اولين نکته اين است که تمامي افرادي که کد بورسي دارند مي توانند اقدام به خريد اوراق سلف بکنند.

سوال دوم اين است که از کجا مي توان نسبت به خريد اوراق فوق اقدام کرد؟ در پاسخ بايد تصريح کرد که اولا بايد اوراق فوق را از کارگزاري ها خريد کرد و نکته مهم تر اينکه تنها از کارگزاري هايي مي توان اين اوراق را خريداري کرد که داراي مجوز بورس انرژي باشند. اين روزها که سود يکساله بانکي به 20 درصد کاهش يافته است قطعا سرمايه گذاري در محلي که به شما روز شمار 23 درصد سود پرداخت کند و در سررسيد با ضمانت شرکت ملي نفت حداقل سود 25 درصدي دريافت کنيد مي تواندقابل تامل و بررسي باشد. 



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |