سه شنبه 04 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 198885 20:40 1401/09/01
رئيس اتحاديه نان‌هاي فانتزي تهران خواستارشد: خروج صنف نان‌هاي فانتزي از قيمت گذاري هاي دستوری

رئيس اتحاديه نان‌هاي فانتزي تهران خواستارشد: خروج صنف نان‌هاي فانتزي از قيمت گذاري هاي دستوری

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
رئيس اتحاديه نان‌هاي فانتزي تهران خواستارشد: خروج صنف نان‌هاي فانتزي از قيمت گذاري هاي دستوری

رئيس اتحاديه نان‌هاي فانتزي تهران خواستارشد: خروج صنف نان‌هاي فانتزي از قيمت گذاري هاي دستوری

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

رئيس اتحاديه نان هاي فانتزي(حجيم و نيمه حجيم) تهران در بيان دستاوردهاي اتحاديه گفت: بايد بدانيم براي هر موفقيتي نيازمند اتحاد و همفکري در يک مسير هستيم. تحقق اهداف در صورت تفرقه امکان پذير نخواهد شد. ما در اتحاديه نان هاي فانتزي طي سال هاي زياد ضمن اين که در کنار هم کار کرده ايم، برنامه ها و اهداف خود را در يک محور با خرد جمعي همسو و همراه کرده و توانستيم موفقيت هاي بيشماري را به دست آوريم.

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از پایگاه خبری اتاق اصناف تهران، محمد جواد کرمي، رئيس اتحاديه نان هاي فانتزي(حجيم و نيمه حجيم) تهران مهمترين عامل موفقيت هر صنف و اتحاديه را اتحاد، يک زباني و يک دلي برشمرد و تاکيد کرد: کار اصلي رئيس اتحاديه هماهنگ کردن اعضاي هيات مديره است که اين اصل بخوبي و با همراهي و همکاري اعضاي اين اتحاديه امکان پذير شده است.

وي در بيان دستاوردهاي اتحاديه گفت: طي چند سال گذشته توانستيم براي تخصيص آرد يارانه‎‎اي به واحدهاي نان هاي حجيم از طريق اتحاديه به طور مستقل عمل نماييم و حمل سهميه اعضا با هماهنگي لازم بين اتحاديه و کارخانجات مربوطه از شرکت خليج فارس کاملاً مستقل انجام مي شود.

رئيس اتحاديه نان هاي فانتزي(حجيم و نيمه حجيم) تهران ادامه داد: با راه اندازي اپ فروش در سال ۱۳۹۰ توسط اتحاديه، تمامي اعضا مواد اوليه مورد نياز را از اتحاديه خريداري مي کنند و اين مهم تنها به دليل اعتمادي بود که دولت بر اثر روش هاي درست اتحاديه اتخاذ کرد. با اين رويه هم دولت راضي است هم اعضا و هم اتحاديه. ورود اعضا به اپ و انتخاب نوع نيازشان در خصوص آرد و مواد اوليه، نوع حمل و مبدا و مقصد در حداکثر يک تا دو روز انجام مي شود که رضايتمندي بالايي را داشته است .

کرمي عضويت در اتحاديه نان هاي حجيم جهاني نان را از ديگر موفقيت هاي اتحاديه متبوعش برشمرد و گفت: در سال ۲۰۰۶ عضو رسمي اتحاديه جهاني نان هاي حجيم شديم و در بالاترين مرجع نمايشگاه بين المللي شيريني به ثبت رسيديم. اعضاي اتحاديه نان ايران در تغيير و تحولات درون سازماني با زبده ترين ها در نمايشگاه هاي مختلف دنيا ديدار و گفتگو و تبادل نظر داشته است. ايده هاي مختلفي که اعضاء پس از هر بار شرکت در نمايشگاه ها به دست مي آورند را مي توان در تغييرات کيفي، پيشرفت و تغييرات ظاهري واحد هاي شان کاملاً مشاهده نمود.

کرمي همچنين اعلام کرد: طبق تفاهم نامه اي که در آکادمي ملي نان امضا کرديم، اعضا توانستند با گذراندن دوره هاي کوتاه مدت انواع آموزش هاي خاص در حوزه نان، اطلاعات و تجربيات خود را ارتقا دهند و انقلابي زيبا با بهترين کيفيت در اين مجموعه رقم خورد و همچنان با سرعت بيشتري ادامه دارد.

وي افزود: شرکت اعضا در انواع نمايشگاه هاي نان و شيريني که در کشورهاي مختلف برگزار مي شود موجب شد تا در مسير مشتري مداري و ارتقاي سطح کيفي کسب و کار به موفقيت دست يابند. اجراي تورهاي نمايشگاهي در کشورهاي آلمان و ترکيه و بازديد از انواع توليدات و ماشين آلات ديگر کشورها، متد و برندهاي مختلف و معروف، منجر به ايجاد انگيزه بيشتر، اطلاعات بالاتر و ايده هاي برتر و به روز شدن هر روزه با علم روز در نتيجه تحول شگرف در واحدهاي نان هاي حجيم شد.

کرمي اضافه کرد: در حال حاضر برخي از واحدهاي اين اتحاديه تنها به عرضه يک محصول نمي پردازند؛ بلکه به غير از نانوايي در واحد خود کافه نان احداث نموده و مشتريان خاص خود را جذب مي کنند. همچنين در واحدهايي که بزرگتر هستند مي توانند از ديگر اتحاديه هايي که با نان هاي حجيم همگن هستند پروانه کسب اخذ نمايند و واحد خود را گسترش داده و محصولات زيادي را عرضه کنند.

رئيس اتحاديه نان هاي فانتزي(حجيم و نيمه حجيم) تهران تاکيد کرد: دو صنف با تعامل مي توانند در کنار يکديگر در يک واحد صنفي فعال باشند و اين تفاهم اکنون بين اتحاديه نان هاي حجيم و قنادان در جريان است.

وي خروج از قيمت گذاري هاي دستوري را از ديگر موفقيت هاي اتحاديه برشمرد و گفت: مدت هاست با تلاش هايي که انجام داديم از نرخ گذاري ها و قيمت گذاري هايي که توسط سازمان حمايت به اتحاديه داده مي شد خارج شده و اکنون اعضاء بنا به نوع عرضه و تقاضا و کاملاً تحت نظارت اتحاديه در واحدهاي صنفي به قيمت گذاري کالا مي پردازند. به طوريکه کمترين شکايات در حوزه نرخ گذاري ها گزارش مي شود.

رئيس اتحاديه نان هاي فانتزي(حجيم و نيمه حجيم) تهران تاکيد کرد: با گران فروشي و کم فروشي در واحدهاي صنفي برخوردي قاطع داريم. در کل صنف را از سنتي به مدرنيته سوق داديم، هر چند تعدادي هنوز به همان روش مشغول هستند که اميد داريم در آينده روش هايي که بنيانش را نهاديم توسعه پيدا کرده و تمامي واحدهاي صنفي اين اتحاديه به روش هاي نوين آشنايي و اعمال کنند.

کرمي با اشاره به برگزاري کنگره نان در ايران بيان داشت: هر سال اين کنگره در يکي از کشورهاي دنيا با حضور برندهاي معروف و افراد اثرگذار و عضو اين کنگره برگزار مي شود. سال ۲۰۲۲ که شهريور ۱۴۰۱ بود اين کنگره در کشور ايسلند برگزار شد. سال ۲۰۲۳ در کشور آلمان برگزار مي شود و با برنامه ريزي هاي که اتحاديه نان تهران انجام داده اميدواريم سال ۲۰۲۴ در کشور عزيزمان ايران با حضور بيش از ۲۲ کشور برگزار شود. تلاش داريم اين کنگره همزمان با نمايشگاه هاي نان و شيريني برگزار شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |