جمعه 07 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 52388 16:06 1395/11/06
کشورهای عربی حوزه خلیج فارس وارد جنگ نیابتی میدانی ـ تبلیغاتی با ایران شده‌اند

کشورهای عربی حوزه خلیج فارس وارد جنگ نیابتی میدانی ـ تبلیغاتی با ایران شده‌اند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
کشورهای عربی حوزه خلیج فارس وارد جنگ نیابتی میدانی ـ تبلیغاتی با ایران شده‌اند

کشورهای عربی حوزه خلیج فارس وارد جنگ نیابتی میدانی ـ تبلیغاتی با ایران شده‌اند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) نوشت: طی روزهای اخیر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس بر شدت اقدامات ضد ایرانی خود افزوده‌اند که به ویژه این اقدامات پس از حضور ترزا می، نخست وزیر انگلیس، در اجلاس شورای همکاری خلیج فارس، و سخنان تفرقه‌افکنانه وی و نام بردن از ایران به عنوان تهدید اول منطقه معنا و مفهوم خاصی را متبادر می‌کند. از طرفی اخیرا وزیر خارجه بحرین از تشکیل یک کمیته دائمی دائمی علیه ایران با عنوان «مداخله ایران در کشورهای عربی» در اتحادیه عرب خبر داده است.

وزیر خارجه عربستان نیز در ادامه ادعاهای ضد ایرانی خود روز گذشته در دیدار با همتای فرانسوی‌اش در فراری روبه جلو اظهار کرد: مشکل ما با ایران از ابتدای انقلاب اسلامی ایران شروع و پس از اینکه تهران سیاست حمایت از تروریسم را در پیش گرفت، تشدید شد. ایران سپس در سوریه و عراق مرتکب جنایات جنگی شد و حزب الله را در لبنان تاسیس کرد. پس از آن نیز تهران با سازمان‌های بین المللی به مخالفت برخاست و به شبه نظامیان حوثی در یمن کمک تسلیحاتی کرد.

عادل الجبیر در ادامه ادعاهای مضحک خود گفت: عربستان تاکنون یک روز هم نشده که اقدامی خصمانه علیه ایران انجام دهد!

آخرین اتفاق نیز سفر وزیر امور خارجه کویت به ایران است که حامل پیامی از کشورهای عضو شورای خلیج فارس به ایران است.

مجموعه این اتفاقات نشان‌دهنده تحولاتی در آینده روابط ایران با کشورهای حوزه خلیج فارس است به خصوص آنکه امروز این اهداف ایران است در راستای مبارزه با تروریسم در سوریه و عراق به نتیجه رسیده و برخی از کشورهای عربی را در رسیدن به اهداف نامشروع خود در این کشورها ناکام گذاشته است.

جنگ نیابتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس علیه ایران

در این راستا محمدجواد جمالی نوبندگانی، دبیر اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا درباره اهداف کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از این گونه اقدامات گفت: متأسفانه کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در حال حاضر به نیابت از آمریکا در حال جنگ با ایران، چه در میدان‌های نبرد در سوریه و عراق و چه در بحث تبلیغات ضد ایرانی، هستند.

وی ادامه داد: این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران همواره در حمایت از تمامیت ارضی کشورهای عربی وارد عمل شده است. کدام کشورها به دنبال تجزیه عراق و سوریه بودند و از این فرآیند حمایت کردند؟ این عربستان و برخی دیگر از کشورهای عربی بودند که با حمایت مالی، تجهیزاتی و تبلیغاتی از تروریست‌های تکفیری در جهت اهداف آمریکا به دنبال دست‌اندازی به تمامیت ارضی عراق و سوریه و چندپاره کردن آنها بودند.

جمالی نوبندگانی اظهار کرد: این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران از آغاز بحران در سوریه و عراق، بر گفت‌وگوهای سیاسی تأکید کرده و از حفظ تمامیت ارضی این کشورها حمایت کرده است.

اقدامات ضد ایرانی کشورهای عربی به ویژه عربستان فرار روبه جلو است

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد: بنابراین مجموعه این اتفاقات مانند تشکیل کمیته دائمی علیه ایران در اتحادیه عرب و ادعاهای تکراری و خنده‌دار وزیر خارجه عربستان علیه ایران یک فرار روبه جلو است.

وی تأکید کرد: امروز همه دنیا می‌داند که عربستان منشأ و ریشه اصلی شکل‌گیری تروریسم در منطقه و حامی اصلی گروه‌های تکفیری در جهان اسلام است و آنها با این‌گونه ادعاها تنها به دنبال رد گم کردن و سرپوش نهادن بر جنایات خود در یمن، سوریه و عراق هستند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |