جمعه 07 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 11345 15:02 1394/01/16
لیلاز:تحول چشمگیر در انتظار صنعت خودروی ایران

لیلاز:تحول چشمگیر در انتظار صنعت خودروی ایران

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
لیلاز:تحول چشمگیر در انتظار صنعت خودروی ایران

لیلاز:تحول چشمگیر در انتظار صنعت خودروی ایران

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

یک کارشناس اقتصادی با اشاره به آثار رفع تحریم ها بر بخش های مختلف کشور، گفت: در سالهای 95 و 96 صنعت خوروسازی کشور تحول چشمگیری خواهد یافت زیرا شرکت های خارجی می توانند به بازار ایران بازگردند

سعید لیلاز در گفت و گو با ایرنا، افزود: لغو تحریم ها به غیر از آثار روانی در کوتاه مدت که قیمت دلار را حدود یکصد تومان کاهش داده تاثیر زیادی در کوتاه مدت بر بخش های مختلف اقتصاد نخواهد داشت.

وی ادامه داد: اما در میان مدت آثار بیانیه هسته ای لوزان مشخص خواهد شد و تاثیر تعاملات این مهم بر بازار و تولید خودرو نمایان خواهد شد.

وی با اشاره به سالهای پیش از 84، گفت: در آن سال ایران توانست موقعیت خوبی در تولید خودرو بدست آورد و جایگاهی در صادرات خودرو کسب نماید.

لیلاز ظرفیت بالقوه صنعت خودرو در ایران را تولید سالانه یک میلیون دستگاه خودرو ذکر کرد و گفت: خوشبختانه ظرفیت تولید سالانه دو میلیون دستگاه خودرو را داریم که با لغو تحریم ها این توانمندی می تواند بیش از پیش افزایش یابد.

وی با توجه به مذاکرات صورت گرفته میان ایران و پنج بعلاوه یک، تاکید کرد: در سالهای 94، 95 و 96 تحولات قابل توجهی در صنعت خودرو کشور رخ خواهد داد.

وی موتور محرک صنعت را، صنعت خودروسازی ذکر و تصریح کرد: تحولات در صنعت خودرو از سال 92 شروع شده است اما از آنجا که مشکل زیادی با شرکای خارجی نداریم آنان می توانند به بازار ایران برگردند و همین امر می تواند عامل رونق فعالیت صنعت خودرو باشد. هرچند شنیده ها حاکی از آن است حتی قراردادهایی آماده شده که امکان توسعه روابط در زمینه صنعت خودرو را با دیگر کشور ها فراهم می کند.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور در مورد روابط خارجی با دیگر کشورها، گفت: حجت الاسلام والمسلمین روحانی در این سخنان بر تعامل سازنده با دیگر کشورها تاکید داشتند.

وی سهم تولید خودرو در سالهای پیش از 84 را در ایران 2.5 درصد تولید جهانی ذکر کرد و گفت: سالهای 90 و 91 سالهای خوبی برای خودرو سازی ایران نبود و سهم 2.5 درصدی جهانی ایران در تولید این محصول به یک درصد رسید.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |