جمعه 07 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 78491 18:01 1396/12/02
ریزش بهمن جستجوی جعبه سیاه را دشوار کرد

ریزش بهمن جستجوی جعبه سیاه را دشوار کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
ریزش بهمن جستجوی جعبه سیاه را دشوار کرد

ریزش بهمن جستجوی جعبه سیاه را دشوار کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

در ادامه جستجوی علت سقوط هواپیمای آسمان

گروه امورزیربنایی-مدیرکل دفتر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان این‌که بارش برف و کولاک فرآیند جستجوی جعبه سیاه هواپیمای آسمان را دشوار کرده است، گفت: بهمن بخش زیادی از هواپیمای آسمان را مدفون کرد. به گزارش خبرگزاری ها، محمدسعید شرفی درباره وضعیت عملیات جستجوی جعبه سیاه در منطقه سقوط هواپیمای آسمان اعلام کرد: درحال حاضر بارش برف و کولاک شدیدی بر این منطقه حاکم بوده که ادامه عملیات جستجو را برای نیروهای مستقر در محل به شدت دشوار کرده است. وی ادامه داد: نگرانی ما برای نیروهای امدادی حاضر در محل سانحه نیز وجود دارد چراکه سرمای به شدت سخت و شرایط جوی در منطقه وجود دارد که جان آن‌ها را نیز تهدید می کند. وی با اشاره به اینکه طبیعتا با وجود این شرایط آب و هوایی امکان پرواز هلی‌کوپتر در منطقه وجود ندارد گفت: عکس و محل قرارگیری جعبه سیاه در هواپیما را به نیروهای امدادی نشان داده‌ایم و عملیات جستجو برای یافتن جعبه سیاه از دیروز آغاز شده است. وی بیان کرد: اما با توجه به بارش برف شدید در روز حادثه و سقوط احتمالی بهمن در این نقطه بخش‌های زیادی از هواپیما و همچنین جعبه سیاه در زیر برف مدفون شده‌اند که عملیات جستجو را تا حد بالایی دشوار کرده است. شرفی با تاکید بر اینکه فرآیند جستجوی جعبه سیاه با وجود شرایط بد جوی همچنان ادامه دارد، گفت: در انتظار دستیابی به مستندات لازم برای ادامه فرآیند بررسی سانحه هستیم.

**عملیات جستجو و انتقال اجساد متوقف شده‌است

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه پیکرهای کشف‌شده حادثه سقوط هواپیما با کوله‌پشتی به پایین منتقل شدند، گفت: عملیات متوقف شده و مشخص نیست که چه زمانی به پایان می‌رسد. اسماعیل نجار با اشاره به شرایط جوی منطقه دنا گفت: در حال حاضر دنا پوشیده از برف است و باد شدیدی در حال وزیدن است و بارش برف و ابر متراکم در منطقه حاکم است. از روز سه شنبه که مکان لاشه هواپیما مشخص شد، یک اکیپ ۴ نفره برای ارزیابی منطقه اعزام شد و پس از آن یک اکیپ ۷ نفره به منطقه اعزام شدند که به دلیل تجهیزات و امکاناتی که همراه داشتند، شب را در منطقه ماندند و عملیات خود را آغاز کردند. وی با بیان اینکه با توجه به شرایط جوی گذشته چهارشنبه امکان ادامه عملیات میسر نبود و عملیات متوقف شده، خاطرنشان کرد: ۴۰ نفر از افراد خبره و کوهنورد با تجهیزات و امکانات کامل اعزام شدند، اما شرایط جوی امروز بسیار سخت است و در ارتباطی که با این افراد داشتیم اعلام کردیم که خودشان تصمیم بگیرند و اگر امکان استمرار وجود ندارد، عملیات را متوقف کنند آنها نیز اعلام کردند که امکان ادامه عملیات وجود ندارد. رییس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه قطعاتی از پیکرها و قطعاتی از هواپیما جمع آوری شده‌ است، گفت: این قطعات توسط کوله پشتی به یاسوج منتقل می‌شوند، دادستانی و پزشکی قانونی نیز هماهنگ شده‌اند. همچنین پزشکی قانونی چند روز گذشته از خانواده‌های مسافران دی ان ای گرفته تا با رسیدن پیکرها کار شناسایی‌ اجساد آغاز شود. نجار با بیان اینکه تمام تلاش ما این است که خسارت دیگری نداشته باشیم، خاطرنشان کرد: حفظ جان افرادی که برای انتقال افراد رفته‌اند، بسیار مهم است و بازماندگان این حادثه با توجه به این که حق دارند، اما متوجه هستند که نباید جان افراد دیگری در این حادثه به خطر بیفتد.

**اولین گروه از پیکرها تحویل مراجع ذیصلاح شد

مدیرعامل هلال احمر استان اصفهان از انتقال اولین گروه از پیکرهای جانباختگان حادثه سقوط هواپیما به مراجع ذیصلاح خبر داد. مومنی اظهار داشت: اولین گروه از پیکرهای جانباختگان حادثه سقوط هواپیما در ارتفاعات دنا توسط امدادگران جمعیت هلال احمر به پایین منتقل و تحویل مراجع ذیصلاح شد. گفتنی است، به‌دلیل قطعه قطعه شدن پیکرها در حال حاضر نمی‌توانیم به طور دقیق اعلام کنیم، چه تعداد از پیکرها منتقل می‌شوند. نیروهای ما با تمام توان تلاش می‌کنند تا بتوانند هرچه سریعتر پیکرها را به پایین منتقل کنند.

**مقصران سقوط ATR‌ آسمان به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به بررسی علل سقوط هواپیمای ATR آسمان در کمیسیون متبوعش با حضور آخوندی و مسئولان سازمان هواپیمایی گفت: مقصران سقوط ATR‌ آسمان به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند. صدیف بدری با اشاره به جزییات نشست کمیسیون عمران مجلس، اظهار کرد: این جلسه با حضور وزیر راه وشهرسازی، رئیس سازمان هواپیمایی کشور، اورژانس، هلال احمر، معاون عمرانی وزارت راه و شهرسازی، مدیرعامل هواپیمایی آسمان و هما برگزار شد. وی با بیان اینکه در این جلسه گزارشی از مسئولان مربوطه در این‌باره دریافت شد، افزود: شرایط هواپیما و تست هایی که قبل از پرواز باید انجام شود نیز با توضیحات مسئولان مربوطه مورد بررسی قرار گرفت. وی با بیان اینکه ابهامات موجود در خصوص چرایی سقوط هواپیما مطرح و توضیحات سازمان هواپیمایی و شرکت هواپیمایی آسمان در این خصوص استماع شد، تصریح کرد: نتیجه گیری نهایی در خصوص این سانحه به پس از پیدا شدن جعبه سیاه موکول شد. سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به این‌که با پیدا شدن جعبه سیاه بررسی ها از سوی این گروه فرانسوی و کارشناسان ایرانی برای پیدا کردن علل حادثه آغاز خواهد شد، اظهار کرد:‌ با مشخص شدن علل حادثه گزارشی در کمیسیون عمران بررسی و پس از نهایی شدن در صحن علنی مجلس قرائت و به مردم اطلاع رسانی می شود. بدری با بیان این‌که کمیته ای از سوی کمیسیون عمران مجلس و کارشناسان مربوطه مسئول بررسی علل حادثه شده است به خانه ملت گفت: با مشخص شدن علل وقوع حادثه مقصر به دستگاه قضا برای برخورد قانونی معرفی خواهند شد.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |