پنج شنبه 13 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 2940 13:47 1393/04/13
رئيس‌جمهور: رکودتورمي و بيکاري دشمنان داخلي هستند

رئيس‌جمهور: رکودتورمي و بيکاري دشمنان داخلي هستند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
رئيس‌جمهور: رکودتورمي و بيکاري دشمنان داخلي هستند

رئيس‌جمهور: رکودتورمي و بيکاري دشمنان داخلي هستند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

رئيس‌جمهور با تحليل شرايط ويژه کشور و منطقه، بر شناسايي و طبقه بندي نيازها و مشکلات کشور و اجماع براي حل آن به منظور تامين منافع ملي تاکيد کرد


.به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني عصر پنج‌شنبه و در ديدار با جمعي از شخصيت‌هاي اصولگرا با تاکيد بر اين‌که "همه بايد براي حل و فصل مشکلاتي که کشور و نظام را در معرض آسيب قرار مي‌دهد دست به دست هم دهيم" گفت: همه گروه‌ها، جناح‌ها و همه ملت از مذاهب و اقوام گوناگون بايد زير چتر واحد در حل مشکلات و رويارويي با مخاطرات و معضلات در کنارهم قرار گيرند.
رئيس شوراي عالي امنيت ملي اظهار کرد: اگر همه ما در خصوص فهرست آسيب‌ها و مشکلات و دشمنان کشور و نيز راهکارها و نقشه راه مواجهه با اين مسايل اتفاق نظر داشته باشيم، بسياري از مشکلات که امروز پر رنگ ديده مي‌شود، کوچک جلوه خواهد کرد و تسامح با يکديگر نيز آسان‌تر مي‌شود.
روحاني ضرورت بهره‌گيري عملي از سيره و سلوک پيامبر مکرم اسلام و ائمه هدي (ع) در طول 250سال حيات طيبه آنها را خاطرنشان کرد و گفت: بايد تا جايي که مي‌توان از اختلافات در داخل کشور کاست و دست در دست هم براي حفاظت از منافع ملي و صيانت از ارزش‌هاي انقلاب حرکت کرد.
رئيس‌جمهور گفت: همه ما بايد تلاش کنيم تا از انشقاق و شکاف‌هاي اجتماعي در حوزه‌هايي نظير قوميت، مذهب و جناح بندي‌ها بکاهيم.
وي ضمن انتقاد از برخي ديدگاه‌ها که نسبت به هر نوع وحدتي نظر سوء دارند، گفت : نبايد غربالي در دست بگيريم که بر اساس آن بيشتر افراد کنار گذاشته شوند و تنها تعداد اندکي حائز شرايط براي ادامه کار باقي بمانند.
رئيس شوراي عالي امنيت ملي گفت: براي حل مشکلات بزرگي چون رکود تورمي و ايجاد اشتغال نياز به حضور همه افراد و گروه‌ها از جناح‌ها، اقوام و مذاهب مختلف داريم و همه ما شاهد بوديم که در طول سال‌هاي دفاع مقدس مردم اين مرز و بوم بي توجه به سليقه، دين و جناح سياسي در دفاع از کيان کشور و انقلاب اسلامي جانفشاني کردند.
رئيس جمهور با بيان اين که "اين اشتباه بزرگي است که دشمن را فقط به دشمن خارجي محدود کنيم" گفت: نبايد دشمنان بزرگ داخلي نظير رکود تورمي، فساد اداري و بيکاري را از ذهن دور نگه داريم؛ زيرا اين دشمنان زندگي مردم را تحت فشار قرار داده و منجر به گسترش آسيب‌هاي اجتماعي مي‌شوند که هيچ جناحي را نمي‌شناسد.
وي گفت: دولت يازدهم از همه جناح‌ها و گروه‌هاي سياسي تشکيل شده است و در 11 ماه گذشته ما هيچگاه در مسير حل مسايل اساسي کشور ميان سليقه‌هاي مختلفي که در دولت حضور دارند شاهد اختلاف نبوده‌ايم.
روحاني در ابتدا و انتهاي سخنانش با ذکر آيه شريفه " وَقُل لِّعِبَادِي يَقُولُواْ الَّتِي هِيَ أَحْسَنُ إِنَّ الشَّيْطَانَ يَنزَغُ بَيْنَهُمْ إِنَّ الشَّيْطَانَ کَانَ لِلإِنْسَانِ عَدُوًّا مُّبِينًا " همه دست اندرکاران عرصه سياسي و مسئولان کشور را به تاسي از اين تعبير زيباي قران مجيد و بيان بهترين کلام و جمله در خطاب با يکديگر دعوت کرد.
پيش از سخنان رئيس جمهور، حدادعادل، حجت‌الاسلام ابوترابي‌فرد، لاله افتخاري، محمد نبي حبيبي، حسين فدايي و حجت‌الاسلام سبحاني‌نيا ضمن ابراز خرسندي از برگزاري چنين نشست‌هايي صميمي، بطور جداگانه ديدگاه‌هاي خود درباره مسائل روز کشور را بيان کردند.
حدادعادل ضمن اعلام حمايت از رويکرد اعتدال رئيس‌جمهور، ثبات در مديريت کشور را محصول اعتدال حقيقي خواند و با تشکر از دولت بخاطر استفاده از همه ظرفيت‌ها و نيروها فارغ از جناح بندي‌هاي سياسي، به کارگيري افراد پاک و وفادار به نظام را زمينه ساز وفاق و حل مشکلات دانست.
حجت‌الاسلام ابوترابي‌فرد نيز با بيان اين‌که "دولت مي‌تواند نقش محوري در خلق فرهنگ توسعه سياسي ايفا کند" در خصوص مسائل مرتبط با سياست خارجي گفت: راه مقابله با صف آرايي ?+? در برابر خواسته قانوني و مشروع دولت و ملت ايران در استفاده از انرژي صلح آميز هسته‌اي صبر در برابر دشمن و يکپارچگي در داخل است.
لاله افتخاري هم با اشاره به نيازهاي بانوان کشور، از همگرايي نمايندگان زن مجلس با معاونت امور زنان رياست جمهوري در مرتفع کردن نيازهاي اين قشر خبر داد و از دولت خواست تا با تامين بودجه زمينه را براي تحقق فرمايشات رهبر معظم انقلاب در خصوص افزايش جمعيت و بيمه زنان خانه‌دار فراهم آورد.
در ادامه محمدنبي حبيبي ضمن ارايه تحليلي از شرايط سياسي کشور، گفت: برخي انتقادها از سوي کساني که پايبند نظام و انقلاب هستند مي‌تواند دست و فکر دولت را در حل مشکلات داخلي و روابط بين المللي باز کند.
حسين فدايي نيز با بيان اين‌که "بچه‌هاي حزب اللهي و نيروهاي ارزشي بر اساس اعتقاد، باور ديني، ولايت پذيري و عقلانيت خود را حامي دولت مي‌دانند"، خواستار اتخاذ تدابيري موثر براي جلوگيري از تبديل شدن رقابت‌هاي درون گفتماني گروه‌هاي سياسي به رقابت با اصل نظام شد.
حجت‌الاسلام سبحاني‌نيا نيز پيامدهاي اجراي مرحله دوم هدفمندي يارانه‌ها و ادامه حمايت از اقشار آسيب پذير در پي اجراي اين مرحله را خاطرنشان کرد و گفت: دولت و مجلس بايد با همکاري طرح و لايحه‌اي در جهت اقتصاد مقاومتي که مورد تاکيد رهبر معظم انقلاب است ارايه کنند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |