جمعه 07 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 74746 18:36 1396/09/26
بدهی ۱۰هزار میلیاردی وزارت راه و شهرسازی به پیمانکاران

بدهی ۱۰هزار میلیاردی وزارت راه و شهرسازی به پیمانکاران

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
بدهی ۱۰هزار میلیاردی وزارت راه و شهرسازی به پیمانکاران

بدهی ۱۰هزار میلیاردی وزارت راه و شهرسازی به پیمانکاران

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

در حاشیه دومین نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته اعلام شد:

گروه امورزیربنایی-وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بحث فناوری‌های نوین در بخش‌های مختلف پروژه‌های عمرانی بیان کرد: فناوری‌های نوین در حوزه‌های زیرساختی، انواع روکش‌های آسفالت جدید و رویه‌های بتنی که در فرآیند ساخت آزادراه‌های شمال، اصفهان - شیراز و جاده‌های دیگر در خراسان جنوبی از آن‌ها بهره‌مند شده‌ایم، هم‌اکنون در کشور در حال استفاده است. به گزارش جهان اقتصاد، عباس آخوندی در حاشیه دومین نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته در جمع خبرنگاران گفت: بحث هوشمند شدن حمل و نقل در این نمایشگاه به راحتی و آسانی مشاهده می‌شود، بحثی که از راه‌اندازی انواع سیستم‌های هوشمند در بخش خصوصی و سیستم‌های مختلف سازمان‌های راه‌آهن، راهداری و یا بخش دریایی و هوایی در سازمان‌های دولتی به میان آمده و به سمت دسترسی آزاد به اطلاعات و کار مدیریت هوشمند پیش می‌رود. آخوندی همچنین درخصوص پروژه‌های عظیم تونلی در کشور از جمله آزادراه تهران - شمال اعلام کرد: با توجه به آنکه ۵۰ درصد (با بیش از ۳۰ هزار متر) مسیر این آزادراه تونل بوده بحث اجرای ایمنی آن نیز کار بسیار دشواری به شمار می‌رود. با توجه به آیین‌نامه جدید برای حفظ ایمنی تونل در برابر آتش بحث دوپوشه شدن این تونل‌ها مطرح می‌شود که تحقق آن تاکنون در تونل‌های آزادراه تهران-شمال با طراحی اولیه معمولی کاری بسیار سخت، زمان‌بر و هزینه‌بر بوده است. به گفته وی خوشبختانه در حال حاضر آیین‌نامه جدید این پروژه ابلاغ و دستورالعمل جدید به پیمانکار صادر شده است که مراحل بعدی اجرا نیز در دست اقدام است. عضو کابینه دولت دوازدهم همچنین در مورد انواع سیستم‌های اقتصادی مشارکت بخش خصوصی اعلام کرد: این نمایشگاه نشان داد که چگونه بخش‌های مختلف حمل و نقلی در انواع مدهای مختلف در حال کار و تلاش هستند. وی با تأکید براینکه وزارت راه و شهرسازی در حال حاضر حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان به پیمانکاران بدهی دارد گفت: در حقیقت این افراد با منابع شخصی خود، پرو‌ژ‌ه‌ها را تامین مالی می‌کنند که اتفاق بسیار بزرگی به شمار می‌رود. آخوندی با اشاره به خشکسالی منابع دولتی در زمان فعلی بیان کرد: تمامی مردم از این وضعیت آگاه هستند و امید داریم با یکپارچگی دولت و ملت مراحل باقی‌مانده از پروژه‌ها پیش رفته و علی‌رغم تمامی سختی‌های بودجه‌ای موتور ساخت حمل و نقلی را روشن نگه داشته و پیش ببریم. وی همچنین از وجود طرح‌های مشارکتی متعدد با اعتباری معادل  ۲۸ هزار میلیارد تومان با بخش خصوصی خبر داد و گفت: خوشبختانه وزارت راه و شهرسازی سال‌هاست با دفاتر مهندسی کار کرده و از توانایی خوبی در مشارکت با بخش خصوصی بهره‌مند است.

**ورود ۹ هواپیمای برجامی و تشکیل ۱۰ ایرلاین

معاون وزیر راه و شهرسازی نیز با اعلام اینکه در تعداد مسافران افزایش ۱۹ درصدی رخ داده است، از ورود ۸ الی ۹ هواپیمای برجامی تا پایان سال جاری به کشور خبر داد و گفت: با ایجاد ۱۰ شرکت به منظور فاینانس هواپیما موافقت اصولی انجام گرفته است. علی عابدزاده گفت: به منظور دستیابی به اهداف سازمان یکی از کارهایی که در چند سال اخیر انجام دادیم استفاده و بهره مندی از تجربیات کشورهای همسایه و همچنین تجربیات موفق دنیا بود. معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این مطلب که شرایط ایران به دلیل تحریم با شرایط برخی از کشورهای همسایه تفاوت‌هایی دارد که باید آنها را موردتوجه قرار داد، افزود: شرایط کشورهای همسایه با ایران تفاوت‌هایی دارد. آنها تحریم ندارند و به رغم تحریم ها اما باید این نکته را نیز موردتوجه قرار دهیم که بخشی از مشکلات ما نیز ناشی از تحریم ها نبوده است. عابدزاده گفت: سازمان هواپیمایی کشوری تلاش کرد تا در ۳ سال اخیر صنعت هوایی را در مسیر استاندارد حرکت دهد. وی با یادآوری این مطلب که یکی از اقدامات ارزشمند سازمان هواپیمایی کشوری اخذ مصوبه مجلس در موضوع آزادسازی نرخ حمل و نقل هوایی بوده است، گفت: پیش‌تر، اقتصاد حمل و نقل هوایی ایران با اقتصاد حمل و نقل هوایی دنیا تفاوت‌هایی داشت که توانستیم از طریق اخذ مصوبه مجلس شورای اسلامی آن را در بستر استاندارد وارد کرده و آزاد کنیم. معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در زمینه آزادسازی نرخ مسیر این اقدام طی ۲ سال اخیر به اجرا درآمده است. اگرچه تجربه ایران در این زمینه اندک است و هنوز مشکلاتی در این خصوص وجود دارد اما حرکت، حرکت بسیار خوبی است. عابدزاده تصریح کرد: بحث توسعه فرودگاهی از دیگر مباحثی است که در دستور کار قرار دارد. در همین راستا به منظور استفاده بیشتر از فرودگاه‌هایی که از آنها کمتر استفاده می‌شد در نظر داریم که هواپیماهایی را به کشور وارد کنیم که در تمامی فرودگاه‌ها مورد بهره‌برداری قرار گیرند که با اینکار بتوانیم اقتصاد مقاومتی را به مرحله اجرا درآوریم.

**اعلام آمادگی ایرباس برای تامین فاینانس مالی هواپیماهای جدید

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هم در ادامه از آمادگی شرکت ایرباس برای تامین فاینانس مالی هواپیماهای جدید این شرکت خبر داد. فرزانه شرفبافی افزود: به همین منظور نمایندگان ایرباس به تهران سفر کرده اند و با نمایندگان این شرکت مذاکرات لازم انجام می شود. مدیرعامل ایران ایر اظهار داشت: با این وجود، برای تامین فاینانس مالی هواپیماهای جدید ایران ایر در حال رایزنی با فاینانسورهای مالی (حامی) هستیم هر چند که شرکت ایرباس فاینانس این هواپیماها را قبول کرده است. شرفباغی درباره استفاده از تسهیلات ۳۳۰ میلیون دلاری صندوق توسعه ملی گفت: بخشی از این تسهیلات برای پیش پرداخت هواپیماهای خریداری شده پرداخت شده و تاکنون سه فروند ایرباس و ۶ فروند ای.تی.آر وارد کشور شده است. وی با بیان این که هم اکنون ایران ایر در ۲۸ مسیر بین المللی و ۷۶ مسیر داخلی پرواز دارد، گفت: تمام هواپیماهای ایران ایر برای مقاصد غیرنظامی استفاده می شود و مصوبه اخیر کنگره آمریکا تاثیری در اجرای این قراردادها ندارد. مدیرعامل ایران ایر اظهار داشت: نظارت بیشتر کنگره آمریکا بر صدور مجوزهای خزانه داری آمریکا تنها روند صدور این مجوزها را طولانی خواهد کرد، اما این مصوبه تاثیری بر لغو مجوزهای خرید هواپیما از بوئینگ ندارد. وی بیان کرد: ۶ فروند هواپیمایی ۷۲ نفره ای.تی.آر که اخیرا وارد ناوگان هوایی ایران ایر شده هم اکنون در مسیرهای کوتاه و فرودگاه های کم برخوردار استفاده می شود و هواپیماهای بعدی این شرکت نیز همچنان در مسیرهای کوتاه استفاده خواهد شد. شرفباغی گفت : این قرارداد خرید ۱۰۰ فروندی هواپیما از ایرباس و ۸۰ فروند با بو ئینگ و ۲۰ فروند با شرکت ای.تی.آر به امضا رسیده که تاکنون ۹ فرونده از این هواپیماها تحویل شرکت شده است.

**تکذیب تخریب سازه‌های جدید طراحی ترمینال سلام

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی حضرت امام با بیان اینکه اخبار منتشر شده مبنی بر تخریب سازه‌های جدید ترمینال سلام به ارزش ۴۰ میلیارد تومان برای طراحی‌های جدید درست نیست، گفت: در مجموع ۵۰۰ میلیون تومان از سازه‌های ترمینال سلام برای افزایش ظرفیت آن تخریب شدند. کوروش فتاحی با اشاره به رشد ترافیک فرودگاه امام اظهار داشت: طبق آخرین گزارش ACT میزان رشد ترافیک فرودگاه امام حدود ۱۱٫۵ درصد بوده که این رشد بی‌سابقه بوده و توانستیم مقام سوم در خاورمیانه را در رشد ترافیک داشته باشیم چراکه بیشترین رشد ترافیک در دنیا چیزی حدود ۸٫۵ درصد بوده است. وی تاکید کرد: البته رقبای ما در منطقه بسیار پیش رفته‌اند اما فرودگاه امام هم جایگاه پرپتانسیلی را از خود نشان داده است. وی تاکید کرد: در حالی که ظرفیت ترمینال فرودگاه امام برای جابجایی مسافران ۴میلیون نفر است هم‌اکنون میزان جابجایی مسافر از این ترمینال به ۱۰ میلیون نفر رسیده است که این میزان جابجایی در ظرفیت مسدود امکان افزایش کیفیت را نمی‌دهد. وی با اشاره به اجرای برنامه کلان‌شهر در شهر فرودگاه امام اظهار داشت: در فرودگاه امام دو منطقه آزاد با وسعت ۱۵۰۰ هکتار و منطقه ویژه با وسعت ۲۵۰۰ هکتار وجود دارد که می‌توانیم از این دو منطقه برای افزایش سرمایه گذاری‌ها استفاده کنیم. فتاحی با اشاره به امکانات موجود در فرودگاه حضرت امام اظهار داشت: در حال حاضر این فرودگاه به ریل، اتوبان قم، اتوبان ساوه دسترسی دارد و با استان‌های صنعتی کشور همجوار است. بنابراین ایجاد دهکده سلامت، مرکز نمایشگاهی و مرکز همایش‌ها را در نظر داریم. سرپرست شرکت شهر فرودگاهی حضرت امام گفت: در بحث لجستیک فرودگاه امام هم با یک شرکت سوئیسی مذاکراتی انجام شده است و قرار است از مشاوره‌های یک شرکت استفاده کنیم. فتاحی ادامه داد: همچنین طرح جامع شهر فرودگاهی حضرت امام تا دو ماه دیگر به پایان می‌رسد.              


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |