جمعه 07 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 4684 15:11 1393/05/27
با تغيير دولت عراق و پشتيباني مرجعيت، روند مبارزه با داعش مثبت خواهد بود

با تغيير دولت عراق و پشتيباني مرجعيت، روند مبارزه با داعش مثبت خواهد بود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
با تغيير دولت عراق و پشتيباني مرجعيت، روند مبارزه با داعش مثبت خواهد بود

با تغيير دولت عراق و پشتيباني مرجعيت، روند مبارزه با داعش مثبت خواهد بود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی


        تروريست‌هاي منطقه با حمايت‌ و کمک‌هاي مالي برخي کشورها از سرخوردگي‌هاي اجتماعي و سياسي در کشورهاي منطقه سوءاستفاده کرده و نيروهايي از اين کشورها جذب کرده‌اند.
رئيس مرکز پژوهش هاي مجلس با بيان اينکه حقوق ملت ايران قابل مذاکره نيست، گفت: با تغيير وضعيت در عراق و پشتيباني مرجعيت و شيعيان از مبارزه، روند تقابل عليه داعش در آينده مثبت خواهد بود.
به گزارش ايلنا، "سوونگ وونگ يوپ" سفير جمهوري کره جنوبي ديروز (دوشنبه 27 مرداد ماه) با حضور در مرکز پژوهش‌هاي مجلس با کاظم جلالي رئيس اين مرکز ديدار و گفت‌وگو کرد.
جلالي در اين نشست روابط پارلماني جمهوري اسلامي ايران و کره جنوبي را در سطح مطلوبي دانست و گفت: روابط دولت‌هاي دو کشور نيز در سطح خوبي قرار دارد و اميد است تا اين روابط بهتر شود.
وي با اشاره به سرعت بالاي تحولات در دنياي امروز، در تبيين عوامل تحولات منطقه تصريح کرد: در تحولات اخير منطقه عوامل بسياري چون نارضايتي مردم به ويژه جوانان از حکومت‌هاي کشورهاي منطقه را مي‌توان بيان کرد چراکه جوانان تحصيل کرده نيازمند شغل، رفاه و نقش آفريني در صحنه کشور خود هستند، در حالي که از رفاه فردي و اجتماعي خوبي برخوردار نيستند.
عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، افزود: نکته مهم تحولات منطقه، نارضايتي مردم کشورهاي اين محدوده از جريان قدرت‌هاي بين‌المللي در کشورشان است چراکه آنها از رفتار و تحقير غرب و آمريکا نسبت به دولت‌هايشان ناراضي هستند.
وي ادامه داد: سوال مهمي که در بين مردم منطقه وجود دارد اين است که چگونه آمريکا و کشورهايي که ادعاي دموکراسي دارند با وجود جنايات رژيم صهيونيستي عليه مردم فلسطين از اين رژيم جنايتکار حمايت مي‌کند؟
نماينده مردم شاهرود و ميامي در مجلس، تروريسم را يکي از پديده‌هاي شوم و خطرناک منطقه خواند و يادآور شد: تروريست‌هاي منطقه با حمايت‌ و کمک‌هاي مالي برخي کشورها از سرخوردگي‌هاي اجتماعي و سياسي در کشورهاي منطقه سوءاستفاده کرده و نيروهايي از اين کشورها جذب کرده‌اند.
وي در تشريح عوامل مورد نياز براي ثبات منطقه، تاکيد کرد: از يک سو بايد در کشورهاي منطقه به سطح رفاه مردم توجه شده و حکومت‌ها به دنبال کارآمدي پيش روند و از سوي ديگر بايد در اين کشورها دموکراسي برقرار شود تا مردم به صورت واقعي در کشورهاي خود حق حاکميت داشته باشند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |