جمعه 07 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 41435 18:14 1395/07/10
افزایش سرعت اینترنت به رغم همه مخالفت ها و تهدیدها

افزایش سرعت اینترنت به رغم همه مخالفت ها و تهدیدها

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
افزایش سرعت اینترنت به رغم همه مخالفت ها و تهدیدها

افزایش سرعت اینترنت به رغم همه مخالفت ها و تهدیدها

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

مهدی زاهدی-روزشنبه وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم رونمایی از طرح های جدید ایرانسل شرکت کرد و افتتاح چنین خدماتی که برپایه افزایش سرعت و پهنای باند کشور است را ادامه راهی دانست که به گفته خودش به رغم تمام مخالفت ها و تهدیدها به سرانجام خواهد رساند. محمود واعظی گفت: سیاستهای ما در زمینه افزایش پهنای باند و تعداد کاربران مخالفان زیادی داشته ولی به هر حال ما سیاست هایی را دنبال می کنیم که هم راستا با اهداف نظام هستند. وی گفت: این دستاورد ها درخدمت گسترش شبکه ملی اطلاعات است؛ شبکه ملی اطلاعات که ۱۴ سال است مطرح بوده همواره مورد نظر مقام معظم رهبری بوده است و خوشبختانه در این دولت عملیاتی می شود. وی باتاکید بر موضوع صیانت اجتماعی در استفاده از فضای مجازی برای خانواده و کودکان تاکید کرد و افزود: سیم کارت کودک و نوجوان در تحقق این امر موثر است.او بابیان اینکه تولید محتوا یک ثروت و درآمد است اظهار کرد: باید از این دیتا و پهنای باند موجود کسب ثروت کرد. وی همچنین افزود: اعتقاد دارم کاری که امروز انجام شد قسمت قابل توجهی از آن در خدمت گسترش شبکه ملی اطلاعات و دولت الکترونیک است.واعظی اظهار کرد :گردشگری یکی از اولویت های دولت است و نمی شود از گردشگر دعوت کنیم اما الزامات ارتباطی لازم را نداشته باشیم. وزیرارتباطات افزود: ایرانسل و در تمامی جلسات مرتبط به شبکه ی ملی اطلاعات حضور داشته است و طبق برنامه زمانبندی که ارائه کرده اند کارها را پیش برده اند،‌ حتی ایرانسل جلوتر از برنامه هاست. وی همچنین خبر داد: در دهه مبارک فجر فاز دوم شبکه ملی اطلاعات به بهره برداری خواهد رسید. او ادامه داد: با توجه به اینکه درکشور مشکل فیبر نوری وجود دارد و اپراتور فیبرنوری هم نتوانسته فیبر را به همه منازل و حتی برخی کسب و کارها برساند، فکر میکنم این کار بتواند بخشی از خلا در این زمینه را جبران کند و این خدمت بتواند در امور شبکه ملی اطلاعات هم تسهیلگر باشد.واعظی تاکید کرد: درکنار این امر امیدواریم پایه های دولت الکترونیکی مستحکم شود و به یقین در این راه اپراتورها باید نقش پر رنگی ایفا کنند. وی همچنین با اشاره به تحولات اخیر در حوزه ارتباطات عنوان کرد: امروز پیام ها از طریق ویدیو منتقل می شوند؛ راهکاری که استفاده ی عظیمی از دیتا می کند به همین خاطر هیچ کس گمان نمی کرد مصرف دیتای کشور به چنین حجمی برسد.

برخورد با کارشکنی در ترابرد پذیری موبایل

وزیر ارتباطات با بیان اینکه کمیته بررسی میدانی اجرای درست طرح ترابردپذیری موبایل تشکیل شده است، از برخورد جدی با اپراتورهایی خبر داد که در این زمینه کارشکنی می کنند. واعظی اظهارداشت: برخی از اپراتورها با موضوع ترابردپذیری موبایل موافق نیستند و به همین دلیل هفته گذشته کمیته ای ویژه در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تشکیل دادیم تا اجرای این طرح را به صورت میدانی مورد بررسی قرار داده و موانع را اعلام کنند. به این ترتیب که قرار است افراد متعددی در این طرح ثبت نام کرده تا ببینیم مشکل از کجاست. وزیر ارتباطات ادامه داد: در صورتی که با کارشکنی در اجرای این طرح مواجه شویم، قطعا به اپراتور مربوطه تذکر می دهیم و در صورتی که این تذکر کارساز نشود، ابزارهای زیادی برای برخورد با اپراتور خواهیم داشت. چرا که ترابردپذیری حق مردم بوده و مشترکان باید بتوانند با حفظ شماره خود، اپراتور خود را در صورت تمایل تغییر دهند.

اجرای طرح رجیستری موقتی است

وزیرارتباطات در مورد اجرای طرح رجیستری گوشی های موبایل گفت: اجرای این طرح فعلاً به صورت آزمایشی و موقت است تا بررسی کنیم چه مشکلاتی با آن همراه خواهد بود. وی ادامه داد: این موضوع یک کار بزرگ است که زمان آن مشخص نیست و به محض آنکه نتایج آن مشخص شود، به صورت رسمی برای اجرا اعلام می شود. وزیرارتباطات در مورد تغییر قیمت در بسته های اینترنت ایرانسل نیز گفت: آنچه که مربوط به ما می شود و به آن نظارت می کنیم این است که اپراتور از سقف قیمت تعیین شده مطابق با مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات بالاتر نرود. اما در صورتی که تعرفه در زیر قیمت مشخص شده باشد، مشکلی برای تغییر وجود نخواهد داشت. وزیرارتباطات در مورد ارائه انواع خدمات پرداخت خورد با کیف پول روی شبکه موبایل و با استفاده از شبکه شتاب تاکید کرد: در زمینه ارائه این سرویس به دلیل مشکلات سیستم بانکی ۲ سال است که تاخیر داریم و با مذاکرات طولانی که با دکتر سیف در بانک مرکزی داشته ایم، آنها را متقاعد کرده ایم تا در این زمینه رضایت دهند.

تقاضای ورود به ایرانسل نسبت به تقاضای خروج شش برابر است

مدیرعامل اپراتور دوم ارتباطی کشور هم در این مراسم از موفقیت ۱۹ درصدی مشترکان اپراتورهای دیگر برای مهاجرت به شبکه ایرانسل و موفقیت ۷۲ درصدی مشترکان ایرانسل برای مهاجرت به اپراتورهای دیگر خبر داد. علیرضا قلمبر دزفولی دربخشی از صحبت‌های خود درباره‌ آمارهای موجود در خصوص طرح ترابردپذیری پرداخت و عنوان کرد: براساس آمارهای ارائه شده از سوی مرکز MNP تقاضای ورود به شبکه ایرانسل نسبت به تقاضای خروج از این شبکه شش برابر است. مدیرعامل ایرانسل با بیان این‌که در حال حاضر برای شبکه نسل دو در اپراتور دوم بیش از ۴۷ میلیون مشترک وجود دارد، گفت: در ارتباط با نسل سوم ارتباطی یا (۳G) 27میلیون و ۵۰۰ هزار گوشی هوشمند در شبکه ما وجود داشته و در این بخش ۱۸٫۶ میلیون مشترک داریم. او درعین حال از وجود ۵٫۴ میلیون گوشی پشتیبانی‌کننده از نسل چهارم خدمات ارتباطی خبر داد و گفت: از این میان ۲٫۶ میلیون مشترک برای شبکه ۴G در ایرانسل وجود دارد. دزفولی همچنین مصرف داده همراه دراپراتور دوم را روزانه حدود ۱۲۰۰ ترابایت دانست و گفت: رشد سرانه دیتای مشترکان ایرانسل طی سال‌های اخیر ۱۰ برابر شده و از نظر ترافیک روزانه دیتا نیز ۲۵ برابر رشد داشته‌ایم و سرعت تجربه شده توسط مشترکان ما با روی کار آمدن نسل چهار ارتباطی ۱۰۰ برابر شده است. وی همچنین به تعداد دستگاه‌های هوشمند موجود در کشور اشاره کرد و ادامه داد: تعداد دستگاه‌هایی که از نسل چهارم ارتباطی پشتیبانی می‌کنند طی سال‌های گذشته ۳٫۷ برابر شده است. مدیرعامل اپراتور دوم ارتباطی همچنین عنوان کرد: درحال حاضر درشبکه ایرانسل حدود ۲۷ میلیون مشترک دیتا وجود داشته و ضریب نفوذ گوشی‌های هوشمند در شبکه ما حدود ۱۰۰ درصد می‌شود.

مذاکره با بیسفون

مدیرعامل اپراتور دوم ارتباطی در پایان صحبت‌های خود به ارائه‌ی توضیحاتی درباره شبکه‌های اجتماعی داخلی پرداخت و گفت: در این خصوص برای همکاری با بیسفون مذاکراتی داشتیم تا بتوانند شبکه‌های خود را فراگیر کنند اما به غیر از این شبکه نیز با هر شبکه دیگری که آمادگی فعالیت جدی در این فضا را داشته باشد، آماده همکاری هستیم، اما ما مانند سایر کشورها و اپراتورهای مختلف دنیا دیگر قرار نیست ما به گونه‌ای عمل کنیم که راه‌اندازی این شبکه‌ها بر عهده خود ما باشد، چرا که ما به عنوان یک اپراتور موظف به حمایت یکسان از شبکه‌های مختلف خواهیم بود.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |