جمعه 07 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 37054 19:06 1395/05/06
اخبار کوتاه کسب و کار ۷ مرداد ۹۵

اخبار کوتاه کسب و کار ۷ مرداد ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه کسب و کار ۷ مرداد ۹۵

اخبار کوتاه کسب و کار ۷ مرداد ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

حمل خودروهای تحت گارانتی رایگان شد

براساس یک قانون جدید، خودروسازان و واردکنندگان خودرو مکلف شده اند خدمات حمل رایگان را به تمام خودروهای تحت گارانتی خود در صورت خرابی، ارائه کنند. اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو چندی پیش از سوی معاون اول رییس‌جمهوری به وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ و اجرای آن آغاز شد.در این آیین‌نامه قوانین و ضوابط مربوط به چگونگی فعالیت خودروسازان و واردکنندگان خودرو در بخش‌های مختلف فروش و خدمات پس از فروش تعیین و وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان مسوول ناظر بر اجرای این قوانین تعیین شده است.طبق یکی از بخش‌های اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، حمل خودروهای تحت گارانتی شرکت‌های خودروساز و واردکننده خودرو در شرایط خرابی و نقص فنی، رایگان است.  

موفقیت محققان کشور در ساخت ماشین‌آلات صنعتی و گاز کربنیک

محققان کشور با تحقیق و مطالعه در عرصه گازکربنیک توانستند به فناوری‌های نوین تولید، ذخیره‌سازی و جابجایی گاز کربنیک دستیابند. بهروز سلیمی بنی، مجری طرح با اشاره به تحقیقات انجام شده در حوزه فناوری‌های گاز کربنیک، گفت: طی سه دهه مطالعات وسیعی در زمینه روش‎های تولید، ذخیره‌سازی و جابجایی گاز کربنیک انجام شده است.وی هدف از انجام این تحقیقات را دستیابی به فناوری ساخت انواع خطوط تولید گاز کربنیک عنوان کرد و ادامه داد: فعالیت در این حوزه با توجه به فناوری‌های آن، نیازمند به تحقیقاتی گسترده و طولانی است و با توجه به هزینه‌های بالای تحقیقات در این حوزه، اعتبارات مورد نیاز خود را از طریق ساخت خطوط متعدد تولید و عرضه گاز کربنیک مایع به بخش عمده‌ای از مصرف کنندگان در کشور، تأمین کردیم.  

 شرکت فنلاندی تجهیزات فرآوری پروژه سنگان را برعهده گرفت

شرکت فنلاندی اوتوتک، تحویل تجهیزات فرآوری پروژه آهن سنگان ایران را بر عهده گرفت.شرکت اوتوتک قراردادی با شرکت مهندسی ذوب آهن استان شاندونگ چین منعقد کرده که بر اساس آن تجهیزات فرآوری به پروژه کنسانتره سنگ آهن سنگان ایران تحویل خواهد داد. سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) مالک معادن سنگان است و شرکت مهندسی ذوب آهن شاندونگ نیز شریک مهندسی این سازمان محسوب می شود. ارزش این قرارداد تقریبا ۱۰ میلیون یورو است و این سفارش در لیست سفارشات نیمه دوم ۲۰۱۶ شرکت اوتوتک به ثبت رسیده است.این کارخانه جدید فرآوری سنگ آهن قرار است سالانه ۵ میلیون تن سنگ آهن تولید کند. تجهیزات فرآوری این کارخانه عمدتا در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۷ تحویل داده خواهند شد.  

رشد قیمت سنگ آهن همزمان با تثبیت قیمت جهانی فولاد

همزمان با تثبیت قیمت فولاد و با وجود کاهش ساخت وساز در فصل تابستان، قیمت سنگ آهن در معاملات آتی چین بیش از یک درصد افزایش یافت.به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز ،هر تن سنگ‌آهن برای تحویل در ماه سپتامبر با رشدی ۱٫۴ درصدی در بورس کالای دالیان ۴۴۲ یوآن (۶۶ دلار) معامله شد. در بورس آتی شانگهای نیز قیمت هر تن میل‌گرد با رشدی ۰٫۴ به ۲۳۴۰ یوآن رسید.هلن لائو، تحلیل‌گر آرگونات اعلام کرد: رشد قیمت سنگ‌آهن در حالی رخ داده که قیمت فولاد پس از سقوط در اوایل هفته گذشته به ثبات رسیده است. نشانه‌های مثبتی در بازار فولاد مشاهده می‌شود که شامل کاهش تولید در چین است.بر اساس اعلام معامله‌گران، کاهش تولید از ۱۲ جولای آغاز شده بود و هم اکنون ادامه دارد. قیمت بالاتر سنگ‌آهن همچنین می‌تواند موجب کندشدن معاملات سنگ‌آهن در بازار فیزیکی شود.  

امکاناتی برای نگهداری محصولات مازاد کشاورزان درنظر گرفته شود

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، عرضه محصولات کشاورزی به بازار را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کشاورزان دانست و گفت که باید امکاناتی برای نگهداری محصولات مازاد درنظرگرفته شود.سید راضی نوری در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: یکی از وظایف سازمان تعاون روستایی همین است که انبار و سردخانه و امکانات دیگری را برای نگهداری این محصولات درنظر بگیرد و به موقع در بازار -چه بازار داخلی و چه خارجی- توزیع کند. در آن صورت، شاهد این نخواهیم بود که دغدغه کشاورز این باشد که محصولش مشتری نداشته باشد یا بر زمین بماند و هزینه‌های برداشتش جوابگو نباشد.او ادامه داد: برای مثال،‌ خیاری که در مزرعه با قیمت ۲۰۰ و ۳۰۰ تومان هم خریدار ندارد، در بازار کمتر از ۲۰۰۰ تومان نیست. اگر سردخانه‌هایی را تعریف کنیم و محصولات را در زمان خاصی که بازار نیاز به عرضه داشته باشد،‌ عرضه کنیم مشکل حل می‌شود.  

 هدفگذاری درقشم برای تولید ۸۴ هزار تن ماهی در قفس

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از هدفگذاری برای تولید ۸۴ هزار تن ماهی در قفس خبر داد و گفت: امکان افزایش تولید محصولات شیلاتی در این منطقه تا سقف یکصد هزار تن در سال امکان پذیر است.حمیدرضا مومنی افزود: براساس سیاست گذاری کلان تولید محصولات شیلاتی کشور، قشم به قطب نخست تولید محصولات شیلاتی هرمزگان تبدیل می شود.وی بیان کرد: ۱۰ هکتار زمین با قیمت مناسب و کارشناسی شده به تعدادی از متقاضیان تولید آبزیان در این جزیره واگذار شده است.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |