چهارشنبه 19 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 37685 13:08 1395/05/19
اخبار کوتاه کسب و کار ۲۰ مرداد ۹۵

اخبار کوتاه کسب و کار ۲۰ مرداد ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه کسب و کار ۲۰ مرداد ۹۵

اخبار کوتاه کسب و کار ۲۰ مرداد ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

قیمت محصولات جدید پژو اعلام شد

معاون فروش و بازاریابی گروه صنعتی ایران خودرو قیمت فروش محصولات جدید پژو که تا دو سال آینده در بازار ایران عرضه می‌شود را اعلام کرد.به گزارش ایسنا، مصطفی خان‌کرمی اظهار کرد: خودروی پژو ۳۰۱ بسته به نوع مدل و دنده دستی یا اتوماتیک بودن آن در بازه‌های قیمتی بین ۴۷ تا ۶۰ میلیون تومان عرضه خواهد شد.وی با بیان اینکه قیمت پژو ۲۰۸ نیز بسته به مدل‌ها و آپشن‌های آن بین ۶۰ تا ۶۵ میلیون تومان است، خاطرنشان کرد: خوردوی پژو ۲۰۰۸ نیز بسته به نوع موتور و مدل‌های آن در سطوح قیمتی بین ۷۵ تا ۹۰ میلیون تومان عرضه می‌شود.معاون فروش و بازاریابی گروه صنعتی ایران خودرو ادامه داد: پژو ۵۰۸ نیز اگرچه هنوز تعیین قیمت نشده اما مطمئنا قیمتی رقابتی در بازه‌های بین ۱۶۰ تا ۱۸۵ میلیون تومان برای آن تعیین خواهد شد.    

کاهش ۴.۸ درصدی شاخص قیمت تولیدکننده بخش معدن

مرکز آمار ایران اعلام کرد: شاخص قیمت تولید کننده بخش معدن در فصل بهار سال ۱۳۹۵ با ۴.۸ درصد کاهش نسبت به فصل قبل به عدد ۱۹۱.۵ رسید.به گزارش فارس، شاخص مذکور نسبت به فصل مشابه سال قبل (نرخ تورم نقطه به نقطه تولید کننده کل بخش معدن) ۱۲٫۷ درصد کاهش نشان داده است. درصد تغییرات شاخص کل در ۴ فصل منتهی به فصل بهار سال ۱۳۹۵ نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم تولیدکننده کل بخش معدن) ۱۰٫۲- درصد است. کاهش ۴٫۸ درصدی شاخص قیمت بخش معدن در فصل مورد بررسی ناشی از کاهش قیمت بخش "استخراج کانه‌های فلزی" می‌باشد.    

کاهش ۱۳ درصدی صادرات لبنیات

دبیر انجمن صنایع لبنی کشور با بیان اینکه مشوق صادراتی ۲۰۰ میلیارد تومانی که قرار بود برای صادرات لبنیات اختصاص داده شود، هنوز پرداخت نشده گفت: صادرات این محصولات حدود ۱۳ درصد کاهش یافت.رضا باکری در گفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت صادراتی فرآورده‌های لبنی کشور، اظهار داشت: صادرات لبنیات به روسیه به کندی در حال انجام است و پیشرفت چندان سریعی در آن دیده نمی‌شود.وی گفت: صادرات این محصولات نسبت به سال‌های گذشته حدود ۱۳ درصد افت کرده است. وی افزود: شرکت‌های بزرگ با ظرفیت کامل خود اقدام به تولید و توزیع می‌کنند اما شرکت‌های کوچک با مشکلات زیادی مواجه هستند.    

پروژه توسعه کسب و کار در بخش ارتباطات کشور کلید خورد

پروژه توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار با عنوان «تکاپو» در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات با امضای توافقنامه میان وزرای ارتباطات و کار کلید خورد.به گزارش مهر، از آنجایی که این تفاهم نامه در فاز پایلوت قرار است در استان کردستان اجرایی شود، یکی از بندهای این توافق نامه نیز به راه اندازی مرکز توانمندسازی کسب و کارهای نوپا در این استان اختصاص یافت که توسط رئیس سازمان فناوری اطلاعات، رئیس پارک علم و فناوری استان کردستان و استاندار این استان امضا شد.همچنین در راستای حمایت و ارائه تسهیلات از محل کمیته وام وجوه اداره شده در وزارت ارتباطات، تفاهم همکاری میان معاونت امور استان های وزارت ارتباطات و مدیرکل ICT کردستان به امضا رسید.    

ارائه روشی برای افزایش استحکام آلیاژهای فوق مستحکم

پژوهشگران کشور روشی را برای افزایش استحکام آلیاژهای فوق مستحکم برای صنایع هوافضا و خودروسازی ارائه کردند.به گزارش ایسنا، در دو دهه‌ گذشته منیزیم و آلیاژهای آن بسیار مورد توجه پژوهشگران قرار گرفته‌اند. از مهمترین ویژگی‌های منیزیم می‌توان به نسبت استحکام به وزن بالا، قابلیت ماشین‌کاری بالا، قابلیت ریخته‌گری خوب، هزینه نسبتا پایین و قابلیت بازیافت خوب آن اشاره کرد. این ویژگی‌های آلیاژهای منیزیم سبب شده که در صنایع خودروسازی و هوافضا به طور وسیعی تمایل به استفاده از این آلیاژها افزایش یابد.در بین آلیاژهای ریختگی منیزیم، آلیاژهای سری AZ و AM نظیر AZ91،AM50 و AM60 بسیار مورد توجه محققان قرار گرفته‌اند.    

تدوین سند راهبردی توسعه فناوری‌های مواد پیشرفته بعد از ۸ سال

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از تدوین سند راهبردی این ستاد خبر داد و گفت: به منظور حمایت مالی از شرکت‌های تولیدکننده مواد پیشرفته مورد نیاز صنایع با صندوق‌های مالی ارتباط برقرار کردیم.به گزارش ایسنا محمود مهرداد شکریه با اشاره به وقفه ۸ ساله تشکیل این ستاد، افزود: در حال حاضر جلساتی را با کارگروه‌های مشورتی ستاد راهبری نقشه جامع علمی به منظور تدوین و تصویب سند ستاد در شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار کرده‌ایم، زیرا موضوع مواد و ساخت پیشرفته موضوعی استراتژیک و مهم برای کشور است.شکریه، حمایت از نوآوری و طرح‌های فناورانه حوزه مواد و ساخت پیشرفته در دانشگاه‌ها را از برنامه‌های این ستاد نام برد که مدل حمایتی آن به زودی آماده می‌شود.  


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |