جمعه 07 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 68051 18:36 1396/06/08
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۹ شهریور ۹۶

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۹ شهریور ۹۶

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۹ شهریور ۹۶

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۹ شهریور ۹۶

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

اتمام پروژه تأمین ۶ فروند کشتی جست و جوی نجات

با ساخت ۲ فروند شناور پیشرفته تجسس و نجات دریایی، پروژه تأمین ۶ فروند کشتی جست و جوی نجات با بالاترین استاندارد دریایی جهان به پایان می رسد.به گزارش روابط عمومی سازمان بنادر، با افزایش چشمگیر تعداد شناورهای تجاری و مسافری در منطقه خلیج فارس، حفظ جان و نجات سرنشینان شناورهای عبوری نیز به عنوان یکی از مأموریت های سازمان بنادر و دریانوردی از اهمیت زیادی برخوردار شده است. بر اساس این گزارش، تأمین و ساخت ۶ فروند شناور تجسس و نجات در سال ۱۳۹۰ و در شیب یارد بوت سرویس ایران به ارزش ۱۸ میلیون یورو در دستور کار قرار گرفت. بنا بر اعلام اداره کل تأمین و مهندسی تجهیزات، ساخت و به کارگیری این شناورها بر اساس دستورالعمل کنوانسیون بین المللی تجسس و نجات دریایی است که جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۷۳ به آن ملحق شده است.  

افزایش ظرفیت پهنای باند بین الملل در سه ماهه اول سال

ظرفیت پهنای باند اینترنت بین الملل با افزایش ۲۵۲ گیگابیت بر ثانیه در ۳ ماهه نخست امسال، به ۹۹۵ گیگابیت برثانیه رسید. این درحالی است که ظرفیت اینترنت داخلی تغییری نداشته است.به گزارش مهر، دفتر بررسی های اقتصادی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات، آخرین وضعیت شاخص های توسعه ای بخش ارتباطات کشور را مربوط به ۳ ماهه نخست سال ۹۶ اعلام کرد.برمبنای این آمار، ظرفیت پهنای باند اینترنت بین الملل که تا پایان سال ۹۵ حدود ۷۴۳ گیگابیت بر ثانیه بود تا پایان خردادماه و با افزایش ۲۵۲ گیگابیت، به ۹۹۵ گیگابیت بر ثانیه رسیده است.    

آغاز واگذاری آزمایشی سیم‌کارت مجازی

معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه اپراتورهای مجازی باید مطمئن باشند که می‌توانند با هر اپراتوری ارتباط برقرار کنند، درباره لزوم خلاقیت و سرویس‌های جدید ارائه خدمات به مردم در بازار رقابتی سخن گفت.صادق عباسی شاهکوه در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شرایط اپراتورهای مجازی اظهار کرد: مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، اپراتورهای اصلی موبایل را موظف می‌کند با دو اپراتور مجازی که موافقت اصولی دارند، قرارداد ببندند. بنابراین هر سه اپراتور قراردادهای خود را بسته و به ما نیز اعلام کردند و این قراردادها هر کدام حل ایراد شدند. نهایتا در حال حاضر پنج MVNO از ما پروانه گرفتند و با قراردادهایی که بسته‌اند، شماره هم دریافت کردند.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |