جمعه 07 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 72655 18:01 1396/08/20
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۱ آبان ۹۶

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۱ آبان ۹۶

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۱ آبان ۹۶

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۱ آبان ۹۶

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

سلامت گوشی قاچاق اندازه گیری نمی شود

مدیرکل نظارت بر سرویس های رادیویی رگولاتوری، با بیان اینکه سلامت گوشیهایی که قانونی وارد کشور می شوند، تست می شود، گفت: سلامت گوشی های قاچاق اندازه گیری نمی شود.غلامرضا خاکسار در گفتگو با مهر، با بیان اینکه تمام گوشی های موبایلی که وارد کشور می شوند در آزمایشگاههای مجهز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی واقع در دانشگاه علم و صنعت و مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک تست و نمونه برداری می شوند، اظهار داشت: در این آزمایشگاهها میزان نرخ جذب تشعشع گوشی ها بر اندام های مختلف بدن نمونه برداری و تست می شود.وی با اشاره به اینکه میزان نرخ جذب تشعشع گوشی موبایل برای سر و بدن نباید از ۱.۶ وات بر کیلوگرم بیشتر باشد، اضافه کرد: در صورتی که این میزان رعایت نشود، مدل مورد نظر مجوز ورود به کشور را نخواهد داشت.  

لزوم حمایت توامان از صنعت آب و برق

وزیر سابق نیرو بر لزوم حمایت توامان دولت و مجلس از این وزارتخانه تاکید کرد و گفت: همه افراد در این کشور به آب و برق نیاز دارند و اگر این صنعت آسیب ببیند مسلما با معضلات بسیاری مواجه می شویم.به گزارش مهر، پرویز فتاح، با تاکید بر اینکه در برنامه‌های وزیر جدید نیرو اولویت‌های وزارتخانه مشخص شده است، عنوان کرد: با توجه به ماموریت و جایگاه حساس وزارت نیرو، در ذهن دولت، سازمان مدیریت و بانک مرکزی باید جایگاه و اهمیت این وزارت‌خانه مشخص باشد. امروزه تمامی بخش‌های دولت دارای اهمیت است ولی نکته اینجاست که اولویت باید با کدام بخش باشد؟ اینکه بین تمامی بخش‌های دولت، وزارت نیرو به عنوان اولویت مطرح شود توسط شخص وزیر جدید نیرو عنوان خواهد شد.  

استفاده ۴۷میلیون ایرانی از اینترنت موبایل

مرکز بررسی های فنی اقتصادی وزارت ارتباطات آخرین وضعیت نفوذ فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور را اعلام کرد. برمبنای این آمار، ۴۷ میلیون ایرانی از اینترنت موبایل استفاده می کنند.به گزارش مهر، آمار و اطلاعات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور تا پایان شهریورماه امسال توسط دفتر بررسی های فنی اقتصادی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام شد.در این گزارش، شاخص‌های مهم بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در مقایسه با سال ۸۶ و برمبنای ضریب نفوذ و تعداد تلفن های ثابت دایر شده در کشور، ضریب نفوذ و تعداد مشترکان فعال موبایل در کشور، تعداد سیم کارتهای واگذار شده، تعداد سیم کارتهای فعال، تعداد روستاهای دارای ارتباط و دارای تلفن خانگی، تعداد تلفن های همگانی نصب شده در کشور، ظرفیت پهنای باند اینترنت بین الملل و IP داخلی و نیز تعداد مشترکان پهن باند سیار و ثابت، مورد ارزیابی قرار گرفته است.  

به دلیل کسری بودجه باید پروژه‌های عمرانی را واگذار کنیم

عضو کمیسیون عمران گفت: میزان بودجه عمرانی کشور ۱۵ درصد از کل بودجه است که این رقم تکافوی نیازهای عمرانی کشور نمی‌دهد. کمال‌الدین شهریاری در گفت‌و‌گو با ایلنا در خصوص مباحث مربوط در مورد خرید هواپیمای فلایت‌چک گفت: این بحث‌ها بیشتر در فضای رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی است و در مجلس چیزی در این خصوص مطرح نشده است فقط در حاشیه جلسه گذشته کمیسیون عمران در این خصوص صحبت شد که قرار شد در جلسه هفته آینده در این خصوص گزارش کامل‌تری به کمیسیون ارسال شود.شهریاری در خصوص واگذاری طرح‌های نیمه تمام به بخش خصوصی در چند سال اخیر گفت: طرح‌های نیمه تمام زیاد است. از طرف دیگر میزان بودجه عمرانی کشور ۱۵ درصد از کل بودجه است که این رقم تکافوی نیازهای عمرانی کشور نمی‌دهد.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |