جمعه 07 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 43768 18:45 1395/08/10
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۱۱ آبان ۹۵

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۱۱ آبان ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۱۱ آبان ۹۵

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۱۱ آبان ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

ورودی آب به سدهای کشور منفی شد

پاییز کم‌باران تأثیر خود را در ورودی سدها گذاشته و در پایان هفته پنجم سال آبی، حجم ورودی به سدهای کشور پس از مدت‌ها سیر نزولی گرفته و منفی شد. از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، حجم آب ورودی به سدها در سال گذشته، یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون مترمکعب بوده که از ابتدای سال آبی جاری با یک درصد کاهش به یک میلیارد و ۲۱۰ میلیون مترمکعب رسیده است.ظرفیت کل مخازن سدها در سال جاری ۴۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب ذکر شده که ۵۳ درصد از ظرفیت این مخازن هم‌اکنون خالی و فقط ۴۷ درصد ظرفیت پر است.همچنین برداشت از سدها در مقایسه با سال قبل ۱۶ درصد افزایش داشته،همچنین سال گذشته میزان آب خروجی از سدها ۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون مترمکعب بود که با ۱۶ درصد افزایش در سال جاری به ۲ میلیارد و ۸۴۰ میلیون مترمکعب رسیده است.  

پروژه جدید عمانی‌ها برای تاسیس بندر در چابهار

عضو هیات رئیسه اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان به تشریح آخرین وضعیت روابط تجاری ایران و عمان پرداخت و از مذاکره برای اجرای پروژه مشترک میان ایران و عمان در زمینه تاسیس بندر به ارزش ۲۵۰ میلیون دلار در چابهار خبر داد.احمد شیرزادیان درگفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ۱۰ هیات تجاری بین دو کشور رفت و آمد داشتند که دستاوردهای مثبتی به همراه داشت.وی ادامه داد: از جمله این دستاوردها می‌توان به راه اندازی خط کشتیرانی مستقیم بین بنادر صحار و بندرعباس اشاره کرد. خط کشتیرانی که به صورت خط تجاری و کانتینری فعال است. همچنین قرار است بین بندر مسقط و بندر چابهار و بین بندرعباس و بندر مسقط راه اندازی شود.  

واحدهای متقاضیان بدحساب پرند به خوش‌حساب‌ها می‌رسد

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند، از اجرای طرح تعویض واحدهای متقاضیان بدحساب به خوش‌حساب در پرند خبر داد و گفت: اخطاری برای مالکان واحدهای پروژه‌های آماده و تکمیل آورده ارسال شده است که در صورت همکاری نکردن، تا ۱۵ روز اقدام به تعویض خواهد شد.به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، «علی‌اکبر طاهری» افزود: در این اقدام، واحدهای آماده از افراد بدحساب به خوش حساب منتقل شده و تحویل واحدهای افرادی که پول خود را واریز نکرده‌اند به پنج تا ۶ ماه دیگر موکول می‌شود.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |