جمعه 07 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 46802 19:29 1395/08/28
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۹

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۹

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۹

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۹

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

مذاکره ۴ شرکت ایرانی با روس‌ها برای خرید و تولید مشترک سوپرجت

رئیس مرکز ملی فضایی ایران از مذاکره ۴ شرکت ایرانی با روس‌ها برای خرید و تولید مشترک هواپیماهای سوپرجت خبر داد.منوچهر منطقی در نشست تخصصی هوایی و هوانوردی روسیه در کیش افزود: ایران از پتانسیل‌های زیادی در صنایع هوایی برخوردار است که بسترساز توسعه همکاری‌های مشترک با روسیه است.وی درباره سیاست‌های ایران برای توسعه همکاری با صنایع هوایی روسیه گفت: در بخش هواپیماهای ۱۵۰ نفره به بالا خواستار مشارکت در تولید قطعات هواپیماهای ۵۰ الی ۱۰۰ نفره و مونتاژ هواپیما هستیم. در زمینه بالگردهای متوسط و نیمه‌سنگین نیز دنبال استفاده از ظرفیت‌های مشترک با روسیه در بخش تولید بوده و در بخش پهپادها نیز تجاری‌سازی و توسعه همکاری‌های اقتصادی را دنبال می‌کنیم. طراحی هواپیمای ۱۵۰ نفره از سه سال گذشته در ایران آغاز و در بخش ساخت اجزای موتور هواپیما اقدام‌های خوبی انجام داده‌ایم.  

شناسایی و دفع بیش از ۵ میلیون حمله در فضای مجازی

رئیس سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد: طی دو سال گذشته مراکز آپای سراسر کشور بیش از ۵ میلیون حمله را در فضای مجازی شناسایی و دفع کرده اند. نصراله جهانگرد گفت: تقریبا در ۲۰ نقطه کشور مراکز آپا راه اندازی شده اند که تعداد آنها در آینده بیشتر می شود که این مراکز در یک ساختار ابری به هم متصل هستند و امکان ارتباطات کامل و توزیع دسترسی به همه کاربران دولت الکترونیک را فراهم می کنند.وی در تشریح فعالیت های مراکز آپا در اقصی نقاط کشور اظهار کرد: مراکز آپا در لایه امنیت در سطح ملی خوشه ای از عملیات را برای شبکه ملی اطلاعات انجام می دهند که در سراسر کشور در مراکز دانشگاهی احداث شده اند.  

بهره‌برداری از شرکت «سیپورکس» پس از ۱۷ سال تعطیلی

شرکت تولیدی سیپورکس پس از ۱۷ سال تعطیلی در سفر هیئت دولت به استان البرز و با حضور معاون امور معاون و صنایع معدنی وزیر صنعت بهره‌برداری مجدد شد. بهره‌برداری از این شرکت زمینه اشتغال ۵۰۰ نفر را فراهم کرده و پیش‌بینی می‌شود ۲ هزار فرصت شغلی ایجاد کند، اعتبار بهره‌برداری مجدد این شرکت ۳۰ میلیارد تومان اعلام‌شده است.کارخانه سیپورکس درگذشته به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده محصولات سبک بتنی کشور بود که با تغییر و بازسازی سیستم خطوط تولید بار دیگر به عرصه صنعت بازگشته است.اشتغال‌زایی، تولید محصولات بتنی سبک و باکیفیت در این کارخانه که سال‌ها بدون استفاده رهاشده بود، ازجمله دستاوردهای بازگشت آن به چرخه تولید کشور است.  

ایران و آلمان در صنایع برق تفاهم نامه امضا کردند

وزارت نیرو و شرکت SAG آلمان برای اجرای دو پروژه ارتقای خطوط انتقال ۶۳ کیلوولت برق، تفاهم نامه همکاری امضا کردند. پژوهشگاه نیرو به ‌منظور توسعه تعاملات بین‌المللی پژوهشگاه نیرو و نیز استفاده از تخصص و ظرفیت سازمان‌ها، شرکت‌های معتبر خارجی در جهت توسعه و توانمندسازی صنعت برق کشور، تفاهم نامه همکاری مشترک و دو جانبه با شرکت SAG در حوزه انتقال برق امضا کرد.بر اساس توافق انجام گرفته قرار است، در فاز اول دو پروژه ارتقای خطوط انتقال به ویژه خط انتقال برق ۶۳ کیلوولت و همچنین ارزیابی آسیب پذیری لرزه‌ای و مقاوم‌سازی پست‌های انتقال از طرف پژوهشگاه نیرو عملیاتی شود.  

نیمی از خودروهای داخلی بی‌کیفیت‌اند!

براساس جدیدترین ارزیابی کیفی صورت گرفته حدود نیمی از خودروهای سواری تولیدی خودروسازان داخلی در پایین‌ترین سطح کیفی قرار دارند. چندی پیش گزارش رده‌بندی کیفی خودروهای سواری تولیدی در مهر ماه امسال منتشر شد.طبق این گزارش از ۳۴ مدل خودروی سواری مورد ارزیابی قرار گرفته، ۱۵ مدل در پایین‌ترین سطح کیفی قرار داشته و تنها یک ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده‌اند.همچنین هشت مدل خودروی سواری دو ستاره، ۱۰ مدل سه ستاره و تنها یک مدل چهار ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده‌اند.در مدل ارزیابی کیفی خودروهای داخلی، این محصولات با توجه به سطح کیفی خود یک تا پنج ستاره کیفی دریافت می‌کنند.  

۲۵ درصد کشور در انتظار آبرسانی

حدود۵۰۰ میلیون دلار از صندوق ذخیره ارزی برای کاهش فاصله بین مناطق آب روستایی و شهری در کشور اختصاص یافته و به طور میانگین ۷۵ درصد از مناطق کشور آبرسانی شده است. درحال حاضر ۵۰۰۰ روستا در سطح کشور با بحران آب مواجه هستند که بر اساس وعده های وزارت نیرو قرار است ۵۵ هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی به شبکه‌های قبلی اضافه و ۲۰۰۰ روستا تا انتهای امسال آبرسانی شوند.مجلس قبل ۵۰۰ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای آبرسانی روستاها درنظر گرفته بود که در اسفندماه ۱۳۹۴ این مبلغ به دست وزارت نیرو رسید و بر همان اساس پروژه‌های زیادی به اجرا درآمد که ۲۳۳ طرح شبکه آب و سد سازی و ۱۲۰پروژه آبرسانی تبیین شد.این درحالی است که بر اساس آخرین آمار وزارت نیرو میزان ورودی روان‌آب‌ها و جریان‌های سطحی به سدهای کشور، از ابتدای سال آبی جاری در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته، ‌۳۶ درصد کاهش و به یک میلیارد و ۹۴۰ میلیون مترمکعب داشته است.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |