جمعه 07 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 29191 18:54 1394/12/24
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۵ اسفند

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۵ اسفند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۵ اسفند

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۵ اسفند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

آنکارا برای ازسرگیری حرکت قطارهای مسافری باید تضمین بدهد

معاون مسافری راه‌آهن با اشاره به مکاتبه راه آهن ترکیه با ایران برای ازسرگیری سیر قطارهای مسافری گفت: زمانی سیر قطار آغاز می‌شود که وزارت خارجه ترکیه درباره برقراری امنیت به ایران تضمین دهد و وزارت خارجه کشورمان نیز مجوز حرکت قطار را صادر کند. سیدمحمد راشدی معاون اظهار کرد: راه‌آهن ترکیه طی مکاتباتی نسبت به از سرگیری سیر قطارهای مسافری ایرانی به این کشور اعلام آمادگی کرده است.وی تأکید کرد: البته به این دلیل که علت توقف سیر قطارهای مسافری به ترکیه امنیتی بود٬ زمانی سیر قطار آغاز می‌شود که وزارت خارجه ترکیه به وزارت خارجه ایران در خصوص برقراری امنیت اطمینان دهد و وزارت خارجه کشورمان نیز مجوز حرکت قطار مسافری به ترکیه را صادر کند.وی یادآور شد:میزان سیر قطارهای ایرانی به ترکیه پس از راه‌اندازی مجدد مسیرهای مسافری مانند گذشته ادامه خواهد داشت.  

مشکلات امروز محیط زیست به دلیل بسیاری از ندانم‌کاری‌ هاست

معاون برنامه‌ریزی سازمان انرژی های نو ایران (سانا) گفت: کرمان به لحاظ منابع خورشیدی جزو مناطق ویژه در دنیاست و استان های کرمان، فارس و یزد در سرمایه گذاری حوزه انرژی خورشیدی بسیار قابل توجه هستند. جعفر محمدنژاد، در مراسم آغاز اقدامات اجرایی ۱۰۰ مگاوات نیروگاه های مقیاس کوچک و مبادله تفاهمنامه ۶۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در کرمان اظهار کرد: یکی از لازمه های شکوفایی اقتصادی، حوزه انرژی است و ایران دومین کشور دارنده ذخایر گاز دنیاست و در نفت جزو کشورهای سرآمد هستیم اما متاسفانه عمده تولیدات گاز در کشور مصرف می شود.محمدنژاد تصریح کرد: محیط زیست ما در ایران وضعیت مناسبی ندارد و در اشتغال زایی نیازمند اقدامات زیربنایی زیادی هستیم و مشکلات امروز محیط زیست به دلیل بسیاری از ندانم کاری هایی است که انجام می دهیم.  

چوب حراج اپراتور دوم به سیم‌کارت‌های دائمی

اپراتور دوم از ارائه ۲۵ تا ۱۰۰ درصد تخفیف در قیمت سیم‌کارت در طرح ویژه فروش سیم‌کارت‌های دائمی خبر داد. سیم‌کارت‌های دائمی ایرانسل با نام «آی‌سیم» با شماره انتخابی و در قالب چهار طرح تخفیفی به همراه بسته ترکیبی ویژه هر طرح (شامل مکالمه، پیامک و اینترنت همراه) در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.بر اساس این گزارش، مدت اعتبار بسته‌های ترکیبی دو ماه است و این بسته‌ها به مدت یک سال، هر دوماه یک بار به صورت خودکار تمدید و هزینه آنها در صورتحساب مشترک افزوده می‌شود.  

۹۵ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور طرح هادی دارند

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: اکنون ۹۵ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور دارای طرح هادی هستند، این نهاد تلاش دارد تا ماه های آینده این رقم به ۱۰۰ درصد برسد.محمدرضا شاملو در بازدید از روند اجرای طرح هادی روستای اسفهرود بیرجند در گفت وگو با ایرنا افزود: در اجرای طرح هادی، فعالیت های عمرانی در اختیار مدیریت روستایی قرار می گیرد و کمک خوبی نیز به توسعه روستاها شده است.  

پیش بینی مسافرت سه میلیون نفر با ناوگان هوایی در ایام تعطیلات نوروزی

معاون هوانوردی و امور بین المللی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: پیش بینی می شود در تعطیلات نوروزی از ۲۰ اسفند تا ۲۰ فروردین ماه سه میلیون نفر با استفاده از ناوگان حمل و نقل هوایی در مسیرهای داخلی و بین المللی سفر کنند.محمد خداکرمی در گفت وگو با ایرنا، افزود: برنامه ریزی برای انجام پروازهای نوروزی از اواسط دی ماه آغاز شد تا هموطنان برای این ایام پرتقاضای سفر، مشکلی نداشته باشند.  

بهنگام سازی اطلاعات کدپستی ۴۵ میلیون مکان در کشور

مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی تکمیل روند بهنگام سازی اطلاعات همه مکان های شهری و روستایی کشور در ۶ ماه ابتدای سال آینده را یکی از مهمترین برنامه های این شرکت برای سال ۹۵ عنوان کرد.حسین مهری در گفت وگو با ایرنا افزود: اطلاعات کدپستی ۴۵ میلیون و ۳۰۰ هزار مکان در کشور از اواسط امسال و طبق برنامه ریزی انجام شده تاکنون بهنگام سازی شده است.وی با بیان اینکه تنها تعداد کمی از اماکن روستایی اطلاعات کد پستی شان بهنگام سازی نشده است، تاکید کرد: تلاش می شود تا ۶ ماهه ابتدای سال آینده اطلاعات همه مکان ها بهنگام شود.      


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |