جمعه 07 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 77507 18:05 1396/11/11
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۱۲ بهمن ۹۶

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۱۲ بهمن ۹۶

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۱۲ بهمن ۹۶

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۱۲ بهمن ۹۶

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

ابلاغیه جدید مالیات از ارزش معاملاتی املاک تهران

رئیس کل سازمان امور مالیاتی، مقررات جدید مربوط به ارزش معاملاتی املاک شهر تهران (مناطق ۲۲ گانه) را برای اجرا از ابتدای اسفندماه سال جاری ابلاغ کرد.به گزارش مهر، سیدکامل تقوی‌نژاد، رئیس کل سازمان امور مالیاتی مقررات جدید مربوط به ارزش معاملاتی املاک شهر تهران (مناطق ۲۲ گانه) را برای اجرا از ابتدای اسفندماه سال جاری ابلاغ کرد.در ابلاغیه سیدکامل تقوی نژاد با موضوع ابلاغ ارزش معاملاتی املاک شهر تهران (مناطق ۲۲ گانه) مصوب دی ماه ۱۳۹۶ کمیسیون تقویم املاک موضوع ماده ۶۴ قانون مالیات های مستقیم آمده است:ادارات کل امور مالیاتی موظفند از تاریخ ۱۳۹۶.۱۲.۰۱ تا پایان سال جاری همزمان با صدور گواهی موضوع ماده ۱۸۷ قانون مالیات های مستقیم، میزان ارزش معاملاتی مصوب سال ۱۳۹۵ ملک مورد معامله را نیز به دفاتر اسناد رسمی کتبا طی نامه جداگانه و یا در ذیل فرم گواهی مذکور به صورت دستی درج و مهر و امضا کنند.    

احتمال افزایش تعداد شهرهای با «تنش آبی» در سال ۹۷

در تابستان سال جاری که تأمین آب شرب به‌پشتوانه بارش‌های سال گذشته انجام شد، ۲۸۹ شهر کشور با تنش آبی مواجه بودند. با توجه به کاهش قابل توجه میزان بارش‌ها در سال آبی جاری نسبت به سال گذشته احتمال افزایش تعداد شهرهای با تنش آبی در سال آینده وجود دارد.به گزارش تسنیم، میزان بارش‌های سال آبی جاری تا امروز کاهشی ۴۱درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته و کاهشی ۵۹درصدی نسبت به متوسط میزان بارش‌ها در مدت مشابه ۴۹ سال گذشته داشته است.همچنین میزان ورودی آب به سدهای کشور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهشی ۳۳درصدی دارد، این در حالی است که حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد از آب شرب کشور از منابع سطحی و حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد از منابع زیرزمینی تأمین می‌شود.کاهش منابع آبهای سطحی در حالی است که افت سطح سفره‌های زیرزمینی را نیز به‌علت سالها برداشت بی‌رویه در اغلب دشت‌های کشور شاهد هستیم.    

تذکر به وزیر ارتباطات درباره ضعف امکانات ارتباطی روستاها

یک نماینده مجلس با انتقاد از وضعیت امکانات ارتباطی روستاها گفت که در خیلی از شهرهای کمتر توسعه یافته حتی بویی از اینترنت وجود ندارد.به گزارش ایسنا، احمد بیگدلی در تذکر شفاهی در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس در تذکر به وزیر ارتباطات گفت: آقای جهرمی با توجه به درآمد نجومی و بهتر بگویم مریخی مخابرات چرا حدود ۴۰ هزار نفر نیروهای قراردادی که دارای تحصیلات دانشگاهی هستند با حداقل حقوق مشغول فعالیت هستند؟ اگر فقط درصد کمی از فروش اینترنت خود را به این عزیزان اختصاص دهید، مشکل حل می شود. چرا در روستاها و شهرهای کمتر توسعه یافته بویی از اینترنت وجود ندارد و مردم از اینترنت محروم هستند؟این نماینده مجلس در تذکری به وزیر نفت تصریح کرد: آقای وزیر نفت یک شب به اتفاق خانواده‌تان به مناطق محروم و روستاهای شهرستان خدابنده در زمستان سرد سر بزنید و اقامت کنید. مردم بدون گاز ماندند. شما قول گازرسانی داده بودید. در مدرسه‌ها فرهنگیان با لرزش دست به دانش آموزان درس می دهند.    

دریافت کرایه یک میلیون تومانی از مسافران صحت ندارد

معاون امور فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: خبر دریافت کرایه یک میلیون تومانی از مسافران توسط رانندگان تاکسی این فرودگاه کذب محض است و تایید نمی شود.' علی رستمی' در گفت وگو با ایرنا، افزود: وقتی این مساله مطرح شد ما به سرعت در بین رانندگان تاکسی حاضر و موضوع را پیگیری کردیم، اما به سند موثقی دست پیدا نکردیم. بنابر این اعلام می کنم هر کسی خارج از عرف به رانندگان تاکسی فرودگاه پولی پرداخت کرده به ما منتقل کند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.معاون امور فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام اظهار داشت: ناظرهای ما به صورت شبانه روزی در فرودگاه حضور دارند و چنانچه هزینه خدمتی خارج از عرف از مردم دریافت شده باشد در اسرع وقت به آن رسیدگی می کنند و اگر کسی سواستفاده و گرانفروشی کند ما به فعالیت این افراد در فرودگاه پایان می دهیم.    

عملکرد راه آهن درشرایط حساس مثبت بود

عضو کمیسیون عمران مجلس با مثبت خواندن عملکرد راه آهن در شرایط بحرانی گفت: با وجود کمبودها ، عملکرد راه اهن در این شرایط بحرانی برای جابه جایی مسافران قابل قبول بود.به گزارش ایلنا، مجید کیان پور با اشاره به شرایط اخیر آب و هوایی کشور و ورود موج سرما از یک سو و گرفتار شدن مردم و مسافران در برف گفت: راه آهن در این شرایط جوابگوی تقاضای مردم بود.وی با اشاره به اینکه همواره حمل و نقل ریلی از ایمن ترین و مطمئن ترین انواع حمل و نقل محسوب می شود و در این شرایط یکی از بهترین گزینه ها است افزود : البته نمی گوییم که کمبود ها و مشکلات وجود نداشت اما با وجود همه این کمبود ها و مشکلات عملکرد راه آهن خوب بود.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |