اهتمام مجتمع مس شهربابک در رفع ناترازی انرژی با استفاده از ظرفیت انرژی‌های پاک منطقه

مجتمع مس شهربابک در راستای تامین انرژی برق مورد نیاز خود و کشور، در دو سال گذشته اقدام به مطالعه و احداث ۵ واحد نیروگاه با توان ۲۲۲ مگاوات در شهربابک کرده است.

شناسه خبر: 18957
اهتمام مجتمع مس شهربابک در رفع ناترازی انرژی با استفاده از ظرفیت انرژی‌های پاک منطقه
به گزارش جهان اقتصاد ، مدیر مجتمع مس شهربابک با اعلام این خبر گفت: احداث نیروگاه خورشیدی ۲۵ مگاواتی خاتون‌آباد و نیروگاه ۵ مگاواتی بنه‌یکه هم اکنون در مراحل نهایی احداث هستند و تا چند ماه آینده ۳۰ مگاوات برق به شبکه‌ی سراسری تزریق خواهند کرد.
مهندس حسین محمودی افزود:علاوه بر این، یک نیروگاه گازی ۴۲ مگاواتی در خاتون‌آباد در حال احداث است که با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی روبه‌رو بوده و این در حالی است که دکل بادسنج نیروگاه بادی کراسکین شهربابک نیز در حال پایش اطلاعات لازم برای احداث یک نیروگاه بادی ۵۰ مگاواتی در این منطقه می‌باشد و علاوه بر این پروژه‌ها که قابلیت اجرایی پیدا کرده‌اند، مجوز نیروگاه ۱۰۰ مگاواتی خورشیدی نیز اخذ شده و در مجموع مجتمع مس شهربابک در آینده‌ای نزدیک ۲۲۲ مگاوات برق به شبکه‌ی سراسری تزریق خواهد کرد.
مدیرمجتمع مس شهربابک گفت: انتشار گاز‌های گلخانه‌ای و دی اکسید کربن در سالیان اخیر باعث نگرانی‌های زیادی برای بسیاری از جوامع و دوست‌داران محیط‌ زیست شده است و طبق بررسی‌های مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، ۸۰ درصد تولید گاز‌های گلخانه‌ای در کشور مربوط به بخش تولید، عرضه و مصرف انرژی در تمامی بخش‌های اقتصادی، خانگی، صنایع، حمل‌و‌نقل و نظایر آن است.
وی ادامه داد: امروزه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در جهان به عنوان یکی از مهم‌ترین راه‌های کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای بسیار مورد توجه قرار گرفته است و به همین منظور شرکت ملی صنایع مس ایران نیز به عنوان اولین گام اقدام به احداث نیروگاه‌های خورشیدی ۲۵ مگاواتی خاتون‌آباد و ۵ مگاواتی بنه‌یکه کرده است. این دو نیروگاه علاوه بر صرفه‌جویی چشمگیر در زمینه‌ی مصرف سوخت و مصرف آب، مجموعا انتشار ۳۷ تن گاز گلخانه‌ای در سال را کاهش می‌دهند.
ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار