«تخلف طلایی» در واگذاری اراضی گردشگری بندرعباس

مدیر انجمن مطالبه‌گران ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بندرعباس با اشاره به تخلف ساخت یک مجتمع تجاری با کاربری گردشگری در ساحل بندرعباس، گفت: یک پاساژ طلافروشی در نزدیکی پاساژ نیلی و مسجد علی‌بن‌ابی‌طالب (ع) در بلوار ساحلی بندرعباس در اراضی با کاربری گردشگری درحال ساخت است.

شناسه خبر: 11407
«تخلف طلایی» در واگذاری اراضی گردشگری بندرعباس

به گزارش جهان اقتصاد از بندرعباس ،سعید جلیلیان در نشستی خبری با بیان اینکه در شهر بندرعباس جاذبه و تفریحی برای گردشگران ایجاد نشده است، اظهار کرد: متاسفانه در ساحل این شهر فقط قلیان‌فروشی‌ها مستقر است و ساحل جذابیتی برای گردشگران ندارد.

وی، گفت: به اذعان مدیرکل گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، کمبود زمین‌ با کاربری گردشگری یکی از معظل‌های شهر بندرعباس است اما با پیگیری‌های انجام شده، متوجه شدیم که در نزدیکی پاساژ نیلی و مسجد علی‌بن‌ابی‌طالب (ع) در بلوار ساحلی بندرعباس، یک پاساژ طلافروشی در حال ساخت است؛ درحالی که این زمین دارای پروانه گردشگری است.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی این پاساژ و پیش فروش 27 مغازه، از پیگیری این موضوع از شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی هم خبر داد و افزود: شهرداری می گوید با توجه به مجوز گردشگری زمین به آن پروانه ساخت داده اند و اداره‌کل میراث فرهنگی هم می‌گوید که شهرداری باید قبل از صدور پروانه از میراث فرهنگی موافقت اصولی بگیرد.

مدیر انجمن مطالبه‌گران ستاد امر به معروف و نهی از منکر بندرعباس همچنین گفت: مالک حتی اجازه ورود معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی و گردشگری هرمزگان را به ساختمان نداده است.

به گفته جلیلیان، این ساختمان علاوه بر تجاوز به حریم کوچه، در یک موقعیت مکانی شلوغ واقع شده و در طراحی حتی پارکینگ هم ندارد و زیرزمین آن را هم تجاری کرده‌اند.

مدیر انجمن مطالبه‌گران ستاد امر به معروف و نهی از منکر بندرعباس اظهار کرد: «بر اساس قانون، تنها 10درصد این زمین می‌تواند برای کاربری تجاری اختصاص داده شود اما درحال حاضر 100درصد آن تبدیل به پاساژ طلا شده است.»

جلیلیان تأکید کرد: این پاساژ بر اساس ضوابط قانونی باید تغییر کاربری داده شود و برای اهداف گردشگری استفاده شود.

ارسال نظر