رییس انجمن مراکز معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین در گفتگوی اختصاصی با صنایع:

بلاتکلیفی مردم در دریافت برگه معاینه فنی به دلیل اختلال در سامانه سیمفا ، سکوت وزارت کشور و اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی نسبت به سه ابهام بزرگ برای مردم + فیلم

رییس انجمن مرکز معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین با بیان اینکه چند روزی است که سایت سیمفا برای ارائه خدمات به مراجعه کنندگان کند بوده و امکان دریافت معاینه فنی مقدور نیست، نسبت به سکوت وزارت کشور و اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور در این خصوص انتقاد کرد.

شناسه خبر: 11263
بلاتکلیفی مردم در دریافت برگه معاینه فنی به دلیل اختلال در سامانه سیمفا ، سکوت وزارت کشور و اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی نسبت به سه ابهام بزرگ برای مردم + فیلم

مالکان خودروهای سبک و سنگین، جهت آگاهی از وضعیت معاینه فنی خودروهای خود می‌توانند در سامانه سیمفا از آخرین وضیعت معاینه فنی خودروی خود اطلاع پیدا کنند.

اما چند روزی است انتقاداتی نسبت به عملکرد سامانه سیمفا و کند بودن ارائه خدمات به مراجعه کنندگان و همچنین عدم امکان دریافت برگه معاینه فنی مطرح است.

جهت پیگیری این موضوع و مشکلات سامانه سیمفا گفتگوی اختصاصی را با رئیس انجمن مراکز معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین انجام داده است که در ادامه می‌توانید ملاحظه نمایید.

اختلالات سامانه سیمفا

عباس مجید نژاد در ابتدای این گفتگو پیرامون اختلالات سامانه سیمفا، اظهار داشت:

طی دو الی سه ماه گذشته مسئولین ذی‌ربط قصد داشتند فرآیندهای جدیدی را در سامانه سیمفا راه‌اندازی کنند، البته بدون در اختیار داشتن اطلاعات اولیه، زیرساخت‌ها و همچنین مواردی که می‌بایست از قبل آماده می‌شد!

لذا این موارد منجر به این شد که سامانه سیمفا در چنین شرایط خطیری که وضعیت آلودگی هوا در شرایط نامناسبی قرار دارد و از سوی دیگر شهروندان به دلیل نداشتن برگه معاینه فنی، جریمه پرداخت می‌کنند و همچنین مسئولان کشور و عوامل اجرایی نیز تاکید ویژه‌ای بر جلوگیری از این رویه داشتند، شاهد این هستیم که این سامانه با اختلالات متعددی روبرو شده است و معضلاتی را برای مراکز معاینه فنی و مردم به وجود آورده است.

وی در ادامه و با بیان اینکه تاکنون هیچ اطلاع رسانی توسط دستگاه‌های ذی‌ربط یعنی وزارت کشور و اتحادیه حمل و نقل همگانی انجام نشده است، ادامه داد:

تاکنون، بنده و همکارانم تماس‌های مختلفی با مسئولین ذی‌ربط داشتیم، اما متاسفانه تاکنون در خصوص اینکه علت این مطلب چیست؟ این وضعیت تا چه زمانی ادامه دارد؟ و در چنین شرایطی شهروندان چه اقدامی باید انجام بدهند؟ انجام نشده است و متاسفانه اینکه این وضعیت تا چه زمانی ادامه پیدا خواهد کرد کماکان مشخص نیست.

این در شرایطی است که اگر اطلاع رسانی‌های لازم انجام شده بود و به مردم گفته می‌شد، چند روزی مراکز معاینه فنی تعطیل خواهند بود، مردم این چنین معطل و بلاتکلیف نبودند و متاسفانه به دلیل همین عدم اطلاع رسانی مردم با مشکلاتی روبرو شدند.

رئیس انجمن مراکز معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین در پایان و در خصوص فرایندهای جدیدی که قرار است در سامانه سیمفا ایجاد شود نیز، بیان داشت:

متاسفانه مشکل دیگری که با آن روبرو هستیم فرایندها و مواردی است که قرار است به سامانه سیمفا اضافه شود که کم و کاستی‌های فراوانی دارد و بعضاً برخلاف قانون است و همچنین دستگاه متولی مغفول ماندند.

لذا تمامی این موارد دست به دست هم داده است تا شرایط غیر اصولی و غیرمنطقی، در چنین شرایط کشور به وجود بیاید.

به عنوان مثال برای خودروهای دوگانه سوز به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم یک شهروند کشور ما برای گرفتن معاینه فنی خودروی خود، باید ۲۰۰ کیلومتر تا مرکزی که زیرساخت لازم را داشته باشد برود!

همچنین در حال حاضر در بعضی از شهرستان‌ها برخی از تست‌هایی که باید از خودروها گرفته شود مختل شده و یا زیرساخت‌های آن وجود ندارد.

از طرف دیگر دستگاه‌های مختلف، خارج از اختیارات خود اقدام به صدور بعضی از مجوزهای غیرقانونی داشتند!

تمام این موارد دست به دست هم داده است تا سامانه سیمفا با اختلالات مختلفی روبرو شود و در نهایت دود آن به چشم مردم برود و با چالش‌های مختلفی در بحث معاینه فنی روبرو باشیم.

صنایع پرس

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار