مقایسه ایزوگام با عایق نانو

در طی سال های گذشته تا امروز شاهد پیشرفت های بسیار چشمگیری در حوزه صنعت عایق کاری بوده و هستیم. انواع مختلف ایزوگام برای عایق کاری کف سرویس های بهداشتی، حمام، دیوار و پشت بام ساختمان ها استفاده می شود. اما آیا روش عایق کاری با ایزوگام برای استخر هم توصیه می شود؟ آیا مواد به کار رفته در عایق های نانو برای ضد آب کردن ساختمان ها بهتر هستند؟ یک بررسی همه جانبه و کوتاه می تواند تاثیرگذار باشد. با ما همراه باشید.

شناسه خبر: 19266
مقایسه ایزوگام با عایق نانو

مقایسه ایزوگام با عایق نانو

ایزوگام چیست؟

انواع عایق های رطوبتی که از قیر و الیاف مصنوعی ساخته می شوند به نام تجاری عایق ایزوگام شناخته می شوند. این عایق ها با استفاده از گرما به شکل مستقیم، بر روی بستر بام یا مکان مورد نظر نصب (چسبانده) می شوند. ایزوگام می تواند از نفوذ آب به داخل ساختمان جلوگیری کند. از ایزوگام دلیجان برای عایق کردن سطوح مختلفی مانند کف، بام ساختمان ها، پی، دیوارها و استخرها استفاده می کنند.

معرفی عایق های نانو

عایق های نانو بر پایه رزین های آکریلیکی پلیمری و الاستومری پایه آب ساخته می شوند. از این عایق ها به عنوان لایه پوششی برای محافظت از سازه در برابر انواع مختلف رطوبت استفاده می شود. عایق نانو با مواد مختلف در زیر سطح های مولکولی ترکیب می شوند. عایق های نانو در مقیاس نانومتر ساخته می شوند. طرز عمل در عایق های نانو به این شکل است که یون های دوار پلیمری هواگذر ایجاد کرده و بر اثر تاثیراتی که پس از قرار گرفتن روی سطح می گذارند، می تواند طول عمر سطح را افزایش دهند. همچنین این عایق ها از نظر اقتصادی به صرفه تر هستند.

لازم به ذکر است که عایق نانو سبک، نشکن و محکم است. البته این محصول قابلیت الاستیکی بالایی هم دارد و می توان آن را بر روی سطوح مختلف مانند سطوح سیمانی، آجری، سفال، سقف های قیر، ایزوگام و سطوح فلزی اجراء کرد. فراموش نکنید تولید عایق نانو توانسته است تحول عظیمی در صنعت ایزولاسیون به وجود آورد. این محصول را به صورت سرد و به همراه قلم مو یا غلتک می توان استفاده کرد. به این ترتیب عایق نانو به محصولی پرکاربرد تبدیل شده است. به این ترتیب استفاده از عایق نانو در بخش های مختلف ساختمان، کاربرد خاصی دارد.

عایق های نانو دارای سه نوع مختلف هستند:

  • عایق دوجزئی پایه سیمان
  • عایق بی رنگ
  • عایق سفید

مقایسه عایق نانو و ایزوگام

با توجه به معرفی عایق رطوبتی ایزوگام و عایق نانو به تاثیراتی که هر یک می توانند بر روی ساختمان بگذارند واقف شدیم. در ادامه مقایسه دقیق عایق نانو و ایزوگام می تواند ویژگی های مختلف هر یک از این دو محصول را بهتر روشن نماید:

  1. عایق نانو سبک تر از عایق ایزوگام است. در نتیجه تاثیر منفی بر روی وزن کلی ساختمان ندارد.
  2. استفاده از عایق نانو بسیار راحت تر از ایزوگام است. برای نصب ایزوگام شعله و گاز مایع نیاز است ولی عایق نانو فقط نیاز به غلتک و قلم مو دارد.
  3. برای نصب ایزوگام نیاز به افراد باتجربه دارید، اما برای استفاده از عایق نانو، نیازی به مجری باتجربه ندارید و خود می توانید آن را پیاده سازی کنید.
  4. عایق نانو در گذر زمان طبله نمی کند و پوسیده هم نمی شود.
  5. عایق های نانو سفید می توانند تا 85 درصد از ورود گرما به داخل ساختمان جلوگیری کنند، اما ایزوگام به دلیل رنگ مشکی که دارد گرما را به خود جذب می کند.
  6. عایق ایزوگام بر خلاف عایق نانو در مقابل انواع حلال های شیمیایی و حتی اسید مقاومت کمتری دارد.
  7. گرچه عایق ایزوگام ضخامت بیشتری دارد، اما عایق نانو مقاومت بالاتری نسبت به ایزوگام در برابر موارد مختلف از خود نشان می دهد.
  8. نصب عایق نانو بسیار ساده تر و هزینه کمتری نسبت به ایزوگام دارد.
  9. عایق نانو به جهت تنفس لایه زیرین، از رویش قارچ و کپک زدگی جلوگیری می کند.
  10. عایق نانو ساختار یکپارچه ای دارد و بر خلاف ایزوگام در برابر تابش نور خورشید یا سرما بسیار مقاوم است. می دانید که لایه رویی ایزوگام به مرور زمان بر اثر تابش نور این خواهد رفت.
  11. چسبندگی عایق نانو به سطح زیرین بسیار بیشتر از ایزوگام است.
  12. عایق نانو را می توان در هر جایی استفاده کرد. درصورتی که ایزوگام قابلیت انعطاف برای مکان های غیرمسطح را ندارد.
  13. عایق نانو اقتصادی و مقرون به صرفه است. توجه داشته باشید قیمت رول ایزوگام بالاتر است و برای اجرای آن نیاز به تجهیزات بیشتری دارید که هزینه ها را بیشتر می کند.

ایزوگام بهتر است یا عایق نانو

ایزوگام بهتر است یا عایق نانو؟

با توجه به مواردی که در بالا به آن ها پرداختیم و برای این که از هزینه های اضافی مربوط به تعمیرات جلوگیری کنید، بهتر است عایق نانو را انتخاب کنیم. قطعاً عایق نانو می تواند علاوه بر ضد آب کردن سازه، طول عمر آن را هم افزایش دهد. از طرفی این محصول با عملکرد مناسب اجرایی، از ساختمان هم به خوبی می تواند محافظت کند.

اما به هر ترتیب ممکن است پس از بررسی های لازم، تصمیم به عایق کاری با ایزوگام بگیرید. توصیه می کنیم با توجه به قیمت ایزوگام دلیجان ، نوع برند و اطمینان از کیفیت محصول، از شرکت مطمئن و باسابقه در تولید ایزوگام اقدام به خرید عایق رطوبتی ایزوگام مورد نیاز خود نمایید. فراموش نکنید حتماً از مشاوره های تخصصی هم برای انتخاب بهترین گزینه استفاده نمایید.

نکته آخر

همان طور که ذکر کردیم، انتخاب عایق نانو و یا ایزوگام برای ساختمان، همچنین انتخاب گزینه بهتر و کارآمدتر برای پوشش دهی ساختمان نیاز به مشاوره با افراد متخصص در این زمینه دارد. نکته مهم این است که برای تهیه و خرید انواع عایق نانو یا ایزوگام، به تولید کننده ها و عرضه کننده های معتبر این محصولات مانند شرکت تولیدی عایق رطوبتی هیرمان دلیجان مراجعه کنید.

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار