فرماندار تیران و کرون:

در طرح نهضت ملی مسکن ۲۵۰۰ نفر در شهرستان تیران واجد شرایط هستند

به گزارش جهان اقتصاد علی محمدی کیا در بازدید از پروژه‌های مسکن ملی شهرستان تیران و کرون در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی ۲ سال اخیر در راستای تأمین زمین برای متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در سه شهر تیران، رضوان شهر و عسگران اقدام شد.

شناسه خبر: 6357
در طرح نهضت ملی مسکن ۲۵۰۰ نفر در شهرستان تیران واجد شرایط هستند

وی از الحاق ۳۷ هکتار زمین جدید به محدوده شهرستان تیران خبر داد و افزود: به دنبال سفر استاندار اصفهان به رضوان شهر و ابلاغ طرح تفصیلی تأمین زمین در حوزه رضوان شهر صورت گرفت.

فرماندار تیران و کرون ادامه داد: برای تأمین زمین در شهر عسگران نیز تفاهم نامه‌ای بین شهرداری و اداره راه و شهرسازی انجام شده است و ۱۳ هکتار زمین نیز برای احداث طرح نهضت ملی مسکن در این شهر پیش بینی شده است.

وی با اعلام اینکه در شهر تیران ۶۶۰ واحد به صورت برون ساخت پیش بینی شده است که با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان تیران و راه و شهرسازی انجام می‌گیرد، ادامه داد: همچنین برای اقشار خاص مثل فرهنگیان نیز مجموعه ۱۰۰ واحدی و ۱۸۵ واحدی ساخته شده است که به مرحله اسکلت و تیغه چینی رسیده است.

محمدی کیا از ساخت یک هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در ۸ مجموعه روستایی خبر داد که بخشی از واحدها تا پایان امسال و بخشی دیگر تا پایان سال ۱۴۰۴ تحویل داده می‌شود، گفت: ساخت و سازهای روستایی با آورده شخص و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان انجام می‌گیرد.

وی اظهار داشت: پیش بینی برای ۴۵۰ واحد بعدی در نقاطی که مشکل زمین داشتیم الحاق‌های اولیه صورت گرفته است مثل دولت آباد که زمین‌های موقوفه بوده است.

فرماندار تیران و کرون گفت: در حوزه شهرستان تیران و کرون رشد جمعیتی نسبت به استان اصفهان بالاتر هست اما بارگذاری‌ها بسته به نیاز متقاضیان است که بر اساس فراخوان و ثبت نام در مسکن ملی اراضی در اختیار آنها گذاشته شده است.

وی خاطرنشان کرد: باهمت بنیاد مسکن شهرستان بالغ بر ۱ هزار و ۲۸۳ تن قیر دولتی بین روستاهای شهرستان در دو بخش مرکزی و کرون تخصیص داده شد که در یکسال گذشته حدود ۷۰ درصد قیر دولتی و به بیش از ۱۷ روستای شهرستان توزیع آسفالت انجام گرفت.

محمدی کیا به اجرای کامل طرح هادی در روستاهای شهرستان اشاره کرد و گفت: این طرح با مشارکت دهیاری‌ها و بنیاد مسکن اجرا شده است.

فرماندار تیران و کرون گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از شهروندان تیران و کرون از طریق سامانه راه و شهرسازی ثبت نام کرده و واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن هستند.

طرح نهضت ملی مسکن تیران وکرون در غالب بنیاد ساخت وگروه ساخت است

مسعود مرادیان مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان تیران وکرون نیز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: تمام املاک روستایی و شهری مطابق قانون الحاق سند دار می‌شوند که از سال گذشته این اقدام صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن تیران و کرون در غالب بنیاد ساخت و گروه ساخت است، افزود: ۱۸۵ واحد در قالب بنیاد ساخت و ۶۶۰ در قالب سه پروژه در قالب ۱۰۰ واحد فرهنگیان و ۲۶۰ رضوان شهر و ۳۰۰ واحدی تیران به صورت گروه ساخت زمین در قالب پلاک‌های مسکونی به متقاضیان داده می‌شود و تسهیلات مسکن ملی به آنها اختصاص می‌یابد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب شهرستان تیران و کرون با بیان اینکه ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات در اختیار متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن اختصاص می‌یابد، گفت: تسهیلات با سه سال تنفس و بازپرداخت ۲۰ ساله دارد. وی متراژ واحدها را از ۶۰ متری تا ۱۱۰ متری است، گفت: بر اساس اولویت بندی وزارت راه و شهرسازی متقاضیان با بعد خانوار و تعداد فرزندان بالای ۳ و ۴ و سرپرستان دارای فرزند و افراد تحت پوشش کمیته امداد و مددجویان و اولویت آخر مجردیان بالای ۲۵ سال هستند.

مرادیان اعلام کرد: افرادی که قادر به بازپرداخت هزینه نباشند از این طرح حذف و در قالب پروژه‌های خیر ساز قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه شهرستان تیران و کرون دارای ۴۳ روستای بالای ۲۰ خانوار و ۲۰ روستای زیر ۲۰ خانوار دارد، ادامه داد: ۷۰ درصد جمعیت شهرستان روستا نشین هستند.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان تیران و کرون ادامه داد: در ۲ سال اخیر در فاز شهری ۱۸۵ واحد مسکونی در قالب نهضت ملی بنیان ساخت و ۶۶۰ واحد مسکونی در قالب برون ساخت تحویل متقاضی داده شده است که در حالت برون ساخت زمین تحویل متقاضیان داده و با هزینه شخص ساخته می‌شود.

وی گفت: در فاز روستایی در ۸ نقطه از شهرستان اراضی ملی در اختیار متقاضیان مسکن قرار گرفته است و در قالب مسکن روستایی بالغ بر ۲۰۰ واحد مسکونی تحویل متقاضیان طرح شده و پیش بینی می‌شود برای سال آینده ۴۵۰ واحد تخصیص یابد.

مرادیان گفت: همچنین پیش بینی برنامه ریزی شهری بالغ بر ۱ هزار و۳۰۰ واحد است و تا پایان سال ۱۴۰۴ پیش بینی ساخت ۴ هزار واحد مسکونی در شهرستان تیران و کرون است.

وی به توزیع یک هزار و ۲۸۳ تن قیر دولتی در ۱۷ روستا تا سال گذشته خبر داد و افزود: حدود ۲۶ هزار تن قیر با همکاری و مشارکت دهیاران توزیع شد منجر به آسفالت حدود ۱۸۰ هزار متر مربع شد.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان تیران و کرون گفت: از سال گذشته اقدام به اجرای پروژه عمرانی در دو روستای هدف گردشگری «جاجا» و «کرد و علیا» شد و در قالب آن اقدام به سنگ فرش و جداره ساز و اجرای دیواره روستا کردیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار