کار بزرگ فولاد خوزستان در تامین نیاز بازار با وجود محدودیتهای شدید برق

شرکت فولاد خوزستان در نیمه نخست امسال، یک ماه و نیم با محدودیت شدید برق مواجه بود و ۵۴۰ هزار تن از تولید فولاد برنامه‌ریزی‌شده خود را از دست داد.

شناسه خبر: 7853
کار بزرگ فولاد خوزستان در تامین نیاز بازار با وجود محدودیتهای شدید برق

شرکت فولاد خوزستان در نيمه نخست امسال، يک ماه و نيم با محدوديت شديد برق مواجه بود و 540 هزار تن از توليد فولاد برنامه ‌ ريزي ‌ شده خود را از دست داد. با وجود اين دشواري عظيم، اين شرکت با فاصله زياد نسبت به رقبا، بزرگ ‌ ترين تامين ‌ کننده شمش فولادي در کشور بود. حجم معامله فولاد (شمش فولادي و اسلب) و آهن اسفنجي شرکت فولاد خوزستان در رينگ داخلي بورس کالا در نيمه نخست امسال به حدود 1،000،000 تن رسيد که همت و تلاش ستودني ‌ اين شرکت براي تامين نيازهاي بازار علي ‌ رغم چالش شديد محدوديت ‌ هاي برق را نشان مي ‌ دهد. حجم معاملات شمش فولادي اين شرکت در رينگ داخلي بورس کالا در نيمه نخست امسال با رشد 4 درصدي نسبت به مدت مشابه سال قبل به حدود 613 هزار تن رسيد. اگر محدوديت ‌ هاي برق وجود نمي ‌ داشت، اين شرکت در سطح بسيار بالاتري نياز بازار به شمش فولادي را رفع مي ‌ کرد کما اينکه در 4 ماهه نخست امسال، حجم معاملات شمش فولادي اين شرکت در بورس کالا، 52 درصد بيش از 4 ماهه نخست سال گذشته بود.

شرکت فولاد خوزستان ‌ با وجود محدوديت ‌ ها، يکي از تامين ‌ کنندگان بزرگ نياز بازار به تختال و آهن اسفنجي نيز بوده و از ابتداي فروردين تا انتهاي شهريور امسال 179 هزار تن تختال و 188 هزار تن آهن اسفنجي اين شرکت در بورس کالا معامله شده است.

در نيمه نخست سال جاري، در مجموع 3،378،200 تن شمش فولادي در رينگ داخلي بورس کالا معامله شده است که سهم فولاد خوزستان از کل معاملات شمش با وجود محدوديت ‌ هاي شديد برق در استان خوزستان، 18/1 درصد بوده است. همچنين از ابتداي فروردين تا انتهاي شهريورماه سال جاري، درآمد فولاد خوزستان از محل فروش شمش فولادي در رينگ داخلي بورس کالا با رشد 56 درصدي نسبت به مدت مشابه سال قبل به 12 هزار و 845 ميليارد تومان رسيده است.

در اين دوره، کل ارزش معاملات شمش فولادي در بورس کالا 68 هزار و 463 ميليارد تومان بوده که فولاد خوزستان 18/8 درصد ارزش بازار داخلي شمش را به خود اختصاص داده است.

گفتني است، فولاد خوزستان که تاکنون در برابر محدوديت ‌ ها و چالش ‌ ها، تاب ‌ آوري بالايي از خود نشان داده، براي تامين پايدار برق و جلوگيري از اخلال در روند توليدات خود، در حال احداث يک نيروگاه سيکل ترکيبي 520 مگاواتي است که فاز گازي آن تا يک سال و نيم آينده به بهره ‌ برداري مي ‌ رسد؛ البته اين نيروگاه، قابليت توسعه به 1000 مگاوات را نيز دارا خواهد بود. فولاد خوزستان همچنين سعي کرده تهديد کمبود برق را به فرصت تبديل کند و در دوره محدوديت ‌ هاي برقي، ظرفيت توليد فولاد خود را از 3/8 ميليون به 4 ميليون تن در سال افزايش داده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار