چالش‌ها و راه‌کارها در مدیریت اکانت گوگل ادز

خیلی کسب‌وکارها از فایدۀ تبلیغات با گوگل ادز خبر دارند و می‌خواهند از آن بهره ببرند؛ ولی ممکن است در مدیریت یا شارژ حساب گوگل ادز به چالش و مشکل برخورد کنند!

شناسه خبر: 18694
چالش‌ها و راه‌کارها در مدیریت اکانت گوگل ادز

خیلی کسب‌وکارها از فایدۀ تبلیغات با گوگل ادز خبر دارند و می‌خواهند از آن بهره ببرند؛ ولی ممکن است در مدیریت یا شارژ حساب گوگل ادز به چالش و مشکل برخورد کنند!

خب، چطور از آن استفاده کنیم؟ راه‌حل دارد، نگران نباشید و از این کانال عظیم تبلیغاتی ناامید نشوید. در این مقاله، قرار است از مشکلات مدیریت اکانت گوگل ادز بگوییم و راهکارهایی به شما دهیم.

چرا مدیریت اکانت گوگل ادز میتواند پیچیده باشد؟

ساخت اکانت گوگل ادز و حتی کار با آن چندان سخت نیست. هر بخش به سادگی گویای کاربردهای آن است و اگر کمی انگلیسی بلد باشید، می‌توانید متوجه آن شوید. ولی سختی کار کجاست؟

چالش‌های گوگل ادز را می‌توان در ۲ بخش بررسی کرد:

  • بخش فنی:

با وجود اینکه گوگل ادز امکانات زیادی مثل کیورد پلنر (برای پیداکردن کلمۀ کلیدی و اطلاع از نرخ سرچ و میانگین قیمت هر کلیک)، ابزار مدیریت داده، تحلیل رقبا و غیره دارد؛ ولی برای نتیجه‌گرفتن حداکثری، لازم است دانش فنی و تخصصی و تجربۀ کار با آن را کسب کنید . در غیر این‌صورت، در انتخاب نوع کمپین، قیمت حداکثری هر کلیک، انتخاب کلمات کلیدی و … دچار سردرگمی و اشتباه می‌شوید!

  • تحریم‌‌ها: بله، گوگل اینجا کمی دست و پای ما را بسته است؛ لوکیشن و واحد پولی ایران را پشتیبانی نمی‌کند! برای مثال، نمی‌توانیم از هدف‌گیری بر اساس لوکیشن استفاده کنیم ؛ از طرفی، استفاده از دامنهٔ ir. هم در گوگل ادز ممنوع است.

آیا با وجود این مشکلات، نمی‌توان از گوگل ادز در ایران استفاده کرد؟ خیر، برای حل این مشکل چند راه دارید:

  • سپردن صفر تا صد کار به متخصصان حوزه مثل فرست ادز
  • کسب مهارت با شرکت در دوره‌های مرتبط + ساخت حساب گوگل ادز + شارژ‌ با کمک فرست ادز

حالا چطور اکانت گوگل ادز بسازیم؟ بیایید به شما بگوییم.

ساخت اکانت گوگل ادز: نکات ابتدایی برای شروع بدون چالش

ایجاد حساب گوگل ادز فقط چند دقیقه زمان می‌برد:

  1. به این آدرس بروید:ads.google.com/home
  2. روی دکمهٔ Start Now کلیک کنید و اطلاعات حساب جیمیل خود (نام کاربری و رمز عبور) را وارد کنید
  3. بعد از آن، روی گزینه New Google Ads account کلیک کنید
  4. گوگل ادز به طور پیش‌فرض شما را به صفحهٔ ایجاد کمپین هوشمند هدایت می‌کند؛ به همین دلیل، باید گزینهٔ Switch to Expert Mode را انتخاب کنید تا بتوانید کنترل کامل تنظیمات کمپین را داشته باشید
  5. گزینهٔ Create an account without a campaign را انتخاب کنید
  6. در مرحله آخر، گوگل ادز از شما می‌خواهد اطلاعات کسب و کار خود را برای شارژ حساب وارد کنید، با توجه به تحریم‌ها، به هیچ وجه ایران را انتخاب نکنید! (پیشنهاد ما لیر و کشور ترکیه است)

بیشتر کسب‌وکارهای ایرانی برای شارژ حساب گوگل ادز، از روش غیرمستقیم استفاده می‌کنند؛ یعنی شارژ اکانت را به آژانس‌های تبلیغات در گوگل مثل فرست ادز می‌سپارند . فرست ادز با دریافت کارمزد بسته به مبلغ موردنظرتان برای موجودی، اکانت شما را شارژ می‌کنند.

حالا ببینیم سایر چالش‌های حساب گوگل ادز چیست.

چالش‌های هدف‌گذاری و تنظیمات کمپین در گوگل ادز

همان‌طور که گفتیم، گوگل ادز انواع کمپین‌ها را دارد و شما متناسب با هدف خود، می‌توانید آن را انتخاب کنید.

در طراحی و اجرا هر کمپین در حساب گوگل ادز، یک سری تنظیمات مهم وجود دارد که در ادامه به چند مورد از آنها اشاره می‌کنیم:

  • انتخاب نوع کمپین : می‌خواهید در کمترین زمان، به صفحۀ اول گوگل برسید؟ نیاز به یک کمپین «جست‌وجو» دارید
  • یک نام برای کمپین انتخاب کنید: از نام مرتبط استفاده کنید تا بعداً مدیریت کمپین‌ها راحت باشد
  • زبان را فارسی و لوکیشن را «all countries and territories» انتخاب کنید
  • اگر این کمپین، اولین کمپین تبلیغاتی شما است، احتمالاً هنوز اطلاعات کافی دربارۀ مخاطب ندارید؛ پس بهتر است به بخش «Audience Segments» دست نزنید و آن را رد کنید
  • بودجه تبلیغ و استراتژی قیمت‌گذاری را مشخص کنید؛ می‌خواهید قیمت‌گذاری خودکار یا دستی باشد؟ می‌توانید با انتخاب گزینۀ «select a bid strategy directly not recommended» قیمت هر بید را دستی تنظیم کنید
  • از الگوی مناسب برای تطبیق کلمات کلیدی استفاده کنید: برای مثال، در الگوی انطباق گسترده (براد مچ)، ممکن است تبلیغ «خرید دوره زبان ترکی» در نتایج جست‌وجوی «اعداد به ترکی» نمایش داده شود، که نه تنها برای شما فایده‌ای ندارد، بلکه هزینۀ اضافی و بی‌نتیجه روی دست‌تان می‌گذارد
  • از افزونه‌ها استفاده کنید؛ هم فضای بیشتر به تبلیغ خود اختصاص می‌دهید، هم هزینه‌ای برای آن پرداخت نمی‌کنید و هم اطلاعات بیشتر و هیجان‌انگیزی به مخاطب می‌دهید مثل تخفیف ویژه!

آیا می‌توان حین اجرای کمپین، آن را بهینه‌سازی کرد؟ بله! بیایید بخش بعدی.

تحلیل و بهینه‌سازی عملکرد اکانت گوگل ادز

اینجا کمپین اجرا شده و ما می‌خواهیم آن را بهینه کنیم و بهترین نتیجه را بگریم. این ۳ قدم را امتحان کنید:

  • لیست سرچ ترم:

اگر در اکانت گوگل ادز خود به قسمت «search term» بروید، می‌بینید چه عبارت‌هایی باعث نمایش تبلیغ شما و بیشتر کلیک شده‌ است؛ خب چکار کنیم با این اطلاعات؟ شما ممکن است متوجه شوید یک عبارت مرتبط را از قلم انداخته‌اید یا یک عبارت بی‌ربط دارید که باید حذف شود؛ پس لازم است کلماتی را به سرچ ترم اضافه یا کم کنیم!

۳ گزینه داریم: اگر بخواهیم مشخص کنیم این کلمه به همین شکلی که سرچ شده است، به کیوردها اضافه شود، از added استفاده می‌کنیم.

اگر بخواهیم تبلیغ‌مان با آن کلمۀ مشخص نمایش داده نشود، excluded و اگر تفاوتی ندارد، none را انتخاب می‌کنیم.

مثال بزنیم؟ شما می‌خواهید «دورۀ آموزش زبان ترکی» بفروشید، بنابراین کلمات «رایگان» و «دانلود» می‌تواند کیوردهای منفی شما باشد.

  • بهبود امتیاز کیفی:

امتیاز کیفی از ۱ تا ۱۰ است و بر اساس ۳ پارامتر سنجیده می‌شود: نرخ کلیک، میزان نرخ کلیک موردانتظار و عملکرد و ارتباط لندینگ پیج.

اگر امتیاز هرکدام بالاتر از میانگین باشد، یعنی مشکل خاصی وجود ندارد! ولی اگر پایین‌تر بود، این موارد را ارتقا دهید: بهبود هدلاین‌ها، استفاده از افزونه‌ها، استفاده از کال‌تواکشن خرید یا ثبت‌نام، بهبود متن دیسکریپشن و اشاره به مزیت کسب‌وکار.

  • قیمت پیشنهادی:

آخرین مورد، تغییر قیمت است. در بخش سرچ ترم، اطلاعاتی دربارۀ قیمت هر کلمه کلیدی دریافت می‌کنید. ممکن است متوجه شوید رقابت بر سر یک کلمه کلیدی بالا است و قیمت پیشنهادی شما پایین، اینجا لازم است قیمت پیشنهادی برای آن کلمه را بالا ببرید.

از طرفی، با کمک گزارش گوگل ادز، متوجه می‌شوید وضعیت شما نسبت به رقبا چطور است. اگر سهم ایمپرشن یا رتبه نسبت به آن‌ها بد است، برای بهبود وضعیت تلاش می‌کنید.

هم به مشکلات داشتن حساب گوگل ادز در ایران اشاره کردیم و هم راه‌حل‌هایی به شما گفتیم. حالا وقت آن است تصمیم بگیرید چطور از آن بهره ببرید.

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار