هدایای تبلیغاتی و کاربردهای آن چیست؟ + پیشنهاد بهترین هدایا

هدایای تبلیغاتی به عنوان یکی از کالاهایی شناخته می شوند که می توانید از آنها برای جذب مخاطبان تان استفاده کنید. در صورتی که کالای مناسبی را برای کمپین تبلیغاتی خود انتخاب نمایید، بازدهی برنامه بازاریابی شما تا ده ها برابر افزایش می یابد. به همین دلیل توصیه می کنیم حتما با هدایای تبلیغاتی و نکات مهم در انتخاب آنها آشنا شوید. در ادامه با ما باشید تا به بررسی این موضوع بپردازیم.

شناسه خبر: 18937
هدایای تبلیغاتی و کاربردهای آن چیست؟ + پیشنهاد بهترین هدایا

هدایای تبلیغاتی به عنوان یکی از کالاهایی شناخته می شوند که می توانید از آنها برای جذب مخاطبان تان استفاده کنید. در صورتی که کالای مناسبی را برای کمپین تبلیغاتی خود انتخاب نمایید، بازدهی برنامه بازاریابی شما تا ده ها برابر افزایش می یابد. به همین دلیل توصیه می کنیم حتما با هدایای تبلیغاتی و نکات مهم در انتخاب آنها آشنا شوید. در ادامه با ما باشید تا به بررسی این موضوع بپردازیم.

هدایای تبلیغاتی چیست؟

آیا تا به حال به این فکر افتاده اید که از طریق هدیه دادن، افراد بیشتری را به کسب و کارتان جذب نمایید؟ یکی از متدهای بازاریابی در دنیای کنونی، جلب نظر مخاطب با اهدای جوایز است که می تواند آنها را به کسب و کار یا خدمات تان علاقمند کند. با این حال، یکی از بخش های مهم در این نوع کمپین های تبلیغاتی، انتخاب هدیه است؛ چراکه نقش مستقیمی در جلب نظر مخاطبان دارد.

هدایای تبلیغاتی را می توان هر نوع کالا یا محصولاتی دانست که به برگزیدگان ارائه می کنید. این نوع کالاها را می توان برای تبلیغات برند یا کسب و کار خود استفاده کرد. شما می توانید در برنامه های بازاریابی، هدایای تبلیغاتی را به کار برده و به کمک آنها، نام برند، یک رویداد خاص، محصول یا سرویس جدیدی را که معرفی می شود، پروموت نمایید.

از جمله ویژگی هایی که می توان برای هدایای تبلیغاتی بیان کرد، عبارتند از:

  • در اکثر موارد، محدودیتی در تعیین نوع هدیه تبلیغاتی وجود ندارد. شما می توانید یک لباس، یک مدل لوازم خانگی، بازی، وسیله سرگرمی و مواردی از این قبیل را به عنوان هدیه تبلیغاتی خود در نظر بگیرید.
  • شما می توانید هدایای تبلیغاتی تان را با توجه به بودجه ای که دارید، تهیه کنید.
  • معمولا هدایای تبلیغاتی دارای فیچرهایی برای معرفی برند هستند. مثلا می توان به برچسب های لوگو، نام، شماره تلفن و حکاکی ها روی آن اشاره کرد.

توجه کنید که استراتژی اهدای هدایا تبلیغاتی ، تنها زمانی بهترین نتیجه را می دهد که یک کامیونیتی چند هزار نفره شما را دنبال کرده باشد. سپس می توانید برای جذب کاربران بیشتر از این طریق اقدام کنید؛ چراکه این افراد باید دیگران را دعوت کنند و مهم است که در زمان برگزاری کمپین، مخاطبین شما به اندازه کافی مشارکت داشته باشند.

هدایای تبلیغاتی

آشنایی با هدایای تبلیغاتی

آشنایی با کاربرد هدایای تبلیغاتی

حال این پرسش مطرح می شود که کاربردهای هدایای تبلیغاتی شامل چه مواردی می شوند؟ در چه فرصت هایی می توانیم از این کالاها استفاده کرده و آنها را برای ارتقا کسب و کار خود به کار ببریم؟ در پاسخ به این پرسش می توان گفت:

  • پرشورتر کردن تبلیغات و ترغیب دیگران: امروزه تبلیغات و بازاریابی به اشکال مختلفی در دنیای اطراف ما دیده می شوند. با این حال اکثر این نوع فعالیت ها، سودی را به مخاطب نمی رسانند. این موضوع سبب می شود تا کاربران به آگهی هایی که در اطراف خود می بینند، بی اعتنایی کنند. شما می توانید برای رفع این باگ مهم در اکثر کمپین ها، از هدایای تبلیغاتی استفاده نمایید.
  • جذب مخاطبین هدف: یکی دیگر از کارکردهای بسیار خوبی که می توان از هدایای تبلیغاتی انتظار داشت، جذب مخاطبین هدف است. نکته ای که باید در این باره توجه کنید، استفاده از کالاهایی می باشد که جامعه هدف شما به آن نیاز دارد. در نتیجه آنها را ترغیب می کنید تا به کسب و کار شما توجه کرده و در تبلیغات نیز شرکت کنند. در ادامه یک مثال واقعی را برای شما بیان می کنیم. یک فروشگاه لوازم الکترونیکی فعال در اینستاگرام، توانست از طریق اهدای 2 مولتی متر به 2 فردی که بیشترین تعداد کاربر را برای آن صفحه تگ کنند، بیش از 30 هزار کامنت دریافت نماید. مولتی مترها، از پیش نیازهای مهم برای اکثر رشته های مهندسی برق به حساب می آیند. انتخاب یک هدیه کاربردی، مهم ترین عاملی بود که توانست کمپین را به این سطح برساند.
  • احترام و قدردانی از مخاطبان فعال: همچنین شما می توانید برای احترام و قدردانی از مخاطبان فعالی که در تبلیغات شما شرکت می کنند، جایزه ای را در نظر بگیرید.

نکته: به این موضوع توجه کنید که هدایای تبلیغاتی با هدایای شرکتی متفاوت هستند. شما نمی توانید آنها را به جای یکدیگر به کار ببرید. هرکدام باید در زمان و مناسبت های جداگانه استفاده شوند و اهداف متفاوتی دارند.

بررسی کاربرد هدایای تبلیغاتی

مزیت های استفاده از هدیه های تبلیغاتی برای کسب و کارها

استفاده از هدایای تبلیغاتی نفیس می تواند چند مزیت بسیار مهم را برای کسب و کار شما و نیز مخاطبانتان ایجاد کند. اول آنکه شما می توانید آگاهی از برند خود را افزایش دهید. در مثالی که بیان کردیم، بیش از 30 هزار کامنت برای یک پیج اینستاگرامی درج شدند که سبب شد تا افراد بسیاری با این کسب و کار آشنا شوند.

در ثانی، اهدای هدایای تبلیغاتی بهترین متدی است که می تواند کاربر را در تبلیغات تان، با شما همراه کند. برای کمپین های تبلیغاتی که نیاز به تعامل مخاطب دارد مثل لایک کردن، کامنت گذاشتن یا تگ کردن افراد و جذب مشتری برای کسب و کار، تنها هدیه تبلیغاتی است که می تواند مشوق دیگران به انجام این کارها باشد. نمونه مثالی دیگر از این روش را می توان در ایردراپ ها مشاهده کرد که تسک هایی را برای کاربر ارائه می کنند و می توانید با انجام آنها، Rewardهایی را دریافت نمایید. در کل استفاده از هدیه تبلیغاتی، انگیزه همکاری را در مخاطب بیشتر می کند.

افزایش وفاداری به برند و شانس فروش بالاتر، از دیگر مزیت های فرعی هدایای تبلیغاتی می باشند. زمانی که کاربر، مدام با پیج شما تعامل داشته باشد و آن را دنبال کند، کسب و کار شما در ناخودآگاه او قرار خواهد گرفت. در نتیجه، محصولات و خدمات شما اولین اولویت او برای خرید نیازهایش خواهند بود.

هدایای تبلیغاتی نفیس

بررسی مزیت های استفاده از هدایای تبلیغاتی

بهترین ایده ها برای خرید هدایای تبلیغاتی

حال می خواهیم به معرفی هدایای تبلیغاتی کاربردی برای شما بپردازیم که می توانید از آنها برای ایجاد کمپین های تبلیغاتی خود استفاده کنید. این پیشنهادات عبارتند از:

  • عطر: یکی از ساده ترین و کم هزینه ترین کالاهایی که می توانید برای کمپین های اولیه خود استفاده کنید، عطر است. البته پیشنهاد می کنیم از رایحه های محبوب و مشهور استفاده کنید تا مخاطب با شنیدن نام آنها، به شرکت در تبلیغات تان علاقمند شود.
  • لباس: البسه یکی از نیازهای همیشگی برای انسان ها بوده است؛ به همین خاطر می توان آن را یک کالای عمومی برای تبلیغات عام دانست. شما می توانید با توجه به فصل و جنسیت مخاطبان خود، یک لباس مناسب را برای هدیه دادن در نظر بگیرید.
  • ست های چرم اداری: این مورد بیشتر برای کارمندان و افراد در سطوح بلند پایه مانند مدیران پیشنهاد می شود. شما می توانید ست های چرم اداری را که شامل خودنویس، کمربند، جاکارتی یا کیف پول و غیره هستند، به مخاطبان خود هدیه دهید. البته ممکن است هزینه این نوع هدایای تبلیغاتی بالا باشد.
  • موبایل، فلش یا اکسسوری ها: هدایای تبلیغاتی الکترونیکی همواره بیشترین علاقمندی را در میان کاربران دارند. هرچقدر که ارزش کالای الکترونیکی بالاتر باشد، تعداد افرادی که در تبلیغ شما شرکت می کنند، افزایش می یابد. معمولا این کالاها در کمپین های بزرگ به عنوان هدیه در نظر گرفته می شوند.
  • کالاهای مرتبط به حوزه کاری شما: مورد دیگر، محصولاتی می باشند که مرتبط به حوزه کاری و یا مورد علاقه جامعه هدف شما هستند. مثلا مولتی متر، کیف و کوله، کتاب های انگیزشی، ست کیبورد، موس و پد و غیره که هرکدام در حوزه های خاصی، محبوب می باشند.

هدایای تبلیغاتی کاربردی و شیک

آشنایی با ایده های خرید هدایای تبلیغاتی

نکات مهم برای خرید هدایای تبلیغاتی که باید در نظر بگیرید

اگر قصد دارید برای تهیه هدایای تبلیغاتی اقدام کنید، می خواهیم یکسری نکات را بیان نماییم که بد نیست به آنها توجه شود. اولا به دنبال کالاهایی باشید که مورد علاقه مخاطب هدف شما باشد. در ثانی شما باید کالای تبلیغاتی را با توجه به بودجه خود تهیه کنید. انتخاب هدایای تبلیغاتی به خصوص زمانی که بودجه کمی دارید، به شدت مهم بوده و باید انتخاب عاقلانه تری داشته باشید.

به این نکته توجه کنید که هدایایی با ارزش معنوی بالا، صرفا در موقعیت های خاصی مورد استقبال قرار می گیرند. پس آنها را در کمپین های مهم خود به عنوان هدیه اصلی در نظر نگیرید. همچنین بهتر است هدیه تبلیغاتی به گونه ای باشد که در ارسال آن دچار مشکل نشوید یا هزینه های جانبی آن افزایش نیابد.

شما می توانید با شخصی سازی هدایای تبلیغاتی و حک کردن نام برند خود روی آنها، برندتان را در دید مخاطب نگه دارید. همچنین برای آنکه مشارکت کاربران را بیشتر کنید، می توانید تعداد هدیه ها را افزایش دهید.

بررسی نکات مهم برای خرید هدایا تبلیغاتی

معرفی مجموعه اسکار

مجموعه اسکار، یکی از شرکت های تبلیغاتی است که ارائه دهنده متنوع ترین و شیک ترین هدایا می باشد. شما می توانید انواع کالاهای تبلیغاتی، الکترونیکی و نفیس (با ارزش بالا) را از طریق این مجموعه تهیه کنید. تنوع بسیار خوبی از کالاها در این مجموعه وجود دارند که براساس بهترین ایده ها انتخاب شده اند. همچنین اگر در انتخاب یک هدیه مناسب برای برند خود تردید دارید، می توانید با پشتیبانی این مجموعه در تماس باشید.

شما می توانید برای مشاهده انواع کالاهای تبلیغاتی، به وب سایت oscar-gift.com مراجعه کنید.

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار