علی آبادی در یکسال وزارت صمت چه کرد ؟

عباس علی ابادی در دوره وزارت صمت تغییر ریل تولید از صنایع انرژی بر و منبع پایه به صنایع دانش بنیان و تولیدات فناورانه را در دستور کار خود قرار داده بود .

شناسه خبر: 18156
علی آبادی در یکسال وزارت صمت چه کرد ؟

بر اساس آمارهای بانک مرکزی، رشد اقتصادی در دولت سیزدهم حدود 5 درصد بوده و بخش صنعت در این مدت به طور میانگین شش و نیم درصد رشد کرده و در سال 1402 نیز این بخش رشد 4.4 درصدی را تجربه کرده است.

در این دوره در بخش زیرساخت های تولید جهت مدیریت ناترازی انرژی با مشارکت شرکت های بزرگ صنعتی- معدنی به میزان 850 همت پروژه تأمین آب و برق سرمایه گذاری صورت گرفته است .

احیای نزدیک به 9 هزار واحد تولیدی که بخشی از آن در یک سال اخیر انجام شده ، از دستاوردهای وزارت علی آبادی است . همچنین آغاز دوباره روند واردات خودرو که زمینه‌ساز تنظیم بازار در ماه‌های آتی است از دیگر دستاوردها است.

فعال‌سازی مجدد ۴۶۲۷ واحد راکد کوچک، متوسط و بزرگ ، افزایش ظرفیت تولید تعداد ۶۰۰۰ واحد کشور به صورت متوسط 15 درصد افزایش در این واحدها ، از جمله دیگر دستاور های این دوره صمت است

رشد 56 درصدی ارزش تجارت در کشور و ثبت رکورد جدید ، افزایش ارزآوری بخش تولیدات صنعتی با رشد 115 درصدی صادرات صنعت و دیپلماسی فعال در حوزه تجارت خارجی با تاکید بر کشورهای همسایه و افزایش تعداد رایزنان سازمان توسعه تجارت به ۲۴ رایزن نیز از جمله دستاوردهای مهم حوزه تجارت دوران حضور اقای علی آبادی در وزارت صمت است .

رشد 17 درصدی تعداد پروانه های بهره برداری صنعتی صادره به همراه افزایش بیش از 100 درصدی سرمایه گذاری صنعتی ، توسعه تجارت الکترونیک با رشد 220 درصدی تعداد نماد تجارت الکترونیکی اعطا شده هم از مهمترین دستاورد آقای علی ابادی در بهبود محیط کسب و کار به شمار می رود .

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار