بر اساس گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

شاخص های بهداشت آب آشامیدنی استان اصفهان عالی اعلام شد

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: شاخص های بهداشت آب شهرها و روستاهای استان بر اساس گزارش اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در وضعیت عالی اعلام شد.

شناسه خبر: 17599
شاخص های بهداشت آب آشامیدنی استان اصفهان عالی اعلام شد

حسین اکبریان با بیان اینکه کیفیت آب شرب استان اصفهان همواره جز خط قرمز های این شرکت محسوب می شود، گفت: این شاخص ها بر اساس درصد مطلوبیت کلر، کدورت و میکروبی در شهرها و روستاهای استان از طریق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بررسی و بر اساس گزارش اعلام شده، آبفای استان اصفهان رتبه عالی را در دو بخش شهری و روستایی کسب کرده است.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان تعامل و مشارکت شرکت آب و فاضلاب و دانشگاه علوم پزشکی در پیاده سازی و اجرای برنامه ها و شاخص های کیفی آب در سامانه های آبرسانی شهری و روستایی و نوسازی سامانه های گندزدایی را مهم ترین اقدام در دستیابی به مطلوبیت شاخص های کیفی عنوان نمود.

وی با تاکید بر اهمیت پایش های مستمر آب آشامیدنی افزود: در سال 1402، 648 هزار آزمون کیفی از طریق ۳۳ باب آزمایشگاه فیریکوشیمیایی، میکروبیولوژی و ریزآلاینده های معدنی آب انجام شد و آزمایشگاه مرکزی شرکت آبفای استان اصفهان یکی از پیشرفته ترین آزمایشگاه های آب در سطح کشور بوده که دارای استاندار ۱۷۰۲۵ است و صحت و دقت نتایج آن، اعتبار لازم را در مجامع علمی دارد.

اکبریان با بیان اینکه 11 باب آزمایشگاه میکروبی و‌شیمیایی در سطح استان نیز دارای گواهینامه ۱۷۰۲۵می باشند و این استاندارد در آنها استقرار یافته، ادامه داد: در سال گذشته 620 هزار آزمون کلرسنجی، بیش از 17 هزار مورد آزمون میکروبی، بیش از 3 هزار مورد آزمون فیزیکو شیمیایی و ۱۵۰۰ مورد آزمون فلزات سنگین بر روی نمونه های آب شبکه و مخازن انجام شده است.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان افزود: نظارت و پایش های لازم هر روزه توسط کارشناسان کنترل کیفی در سطح استان بر روی آب منابع و مخازن و شبکه برای تضمین کیفیت آبی که در اختیار هم استانی های عزیز قرار میگیرد، انجام‌ می شود.

گفتنی است که معاون راهبری و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور طی گزارشی عملکرد شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در دستیابی به مطلوبیت شاخص های بهداشت آب را مورد تقدیر قرار داد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار