رئیس دفترحوزه مدیریت هلدینگ پترو پالایش اصفهان خبر داد:

راه اندازی موزه دفاع مقدس در پتروپالایش اصفهان، قدردانی از شهداست

شناسه خبر: 13726
راه اندازی موزه دفاع مقدس در پتروپالایش اصفهان، قدردانی از شهداست

به گزارش جهان اقتصاد وبه نقل از روابط عمومی و بین الملل هلدینگ پتروپالایش اصفهان، رئیس دفتر حوزه مدیریت هلدینگ پتروپالایش اصفهان، با اشاره به نامگذاری روز ۲۲ اسفند ماه روز بزرگداشت شهداء از راه اندازی موزه دفاع مقدس درپالایشگاه اصفهان خبرداد و گفت: پالایشگاه اصفهان از زمان دفاع مقدس مکان ها و آثاربسیاری از حملات راکتی و پناهگاه های انسانی در خود جای داده است که همه این عوامل سبب شده است که بتوانیم با آماده سازی پناهگاه هایی که در زمان دفاع مقدس مورد استفاده بود فضای آن را به موزه دفاع مقدس تبدیل کنیم.

ندا حاج باقری، درگفتگو با روابط عمومی و بین الملل هلدینگ پتروپالایش اصفهان، با اشاره به اینکه درپالایشگاه اصفهان ۴ پناهگاه انسانی از زمان دفاع مقدس وجود دارد افزود: این پناهگاه ها دارای ایمنی بالا بوده و هنوز پس از گذشت سال ها بتن ریزی و آرماتور بندی این پناهگاه ها دچار خدشه نشده است.

وی بیان داشت: در راستای تکریم و پاسداشت مقام شهدا موزه دفاع مقدس در پتروپالایش اصفهان راه اندازی خواهد شد که این کار قدردانی ازشهداست.

وی با اشاره به اینکه در زمان دفاع مقدس و حملاتی که رژیم بعث عراق به پالایشگاه اصفهان داشت، طی چندین باراین پالایشگاه مورد حمله هوایی قرار گرفت و کارکنان پالایشگاه اصفهان برای محافظت از خود ازاین پناهگاه ها استفاده می کردند افزود:

در سال ۱۳۶۵ در مجاورت واحد آب، برق و بخار حمله هوایی راکتی رخ داد که به دلیل انفجار در دیگ بخار و سرازیر شدن آب جوش به پناهگاه ۸ نفر از کارکنان پترو پالایش اصفهان به شهادت رسیدند.

حاج باقری تصریح کرد: بعد از دفاع مقدس دیگ بخار۴۰۰ هزارلیتری واحد آب، برق و بخار که از قدیمی ترین تجهیزات نصب شده در پالایشگاه است دوباره مورد بازسازی قرار گرفت و اکنون این مخازن بعد از ۴۶ سال هنوز مشغول به فعالیت است .

رئیس دفترحوزه مدیریت هلدینگ پتروپالایش اصفهان، با اشاره به اینکه پناهگاه های انسانی از زمان دفاع مقدس در پالایشگاه اصفهان تجهیز میشود افزود: قراراست این پناهگاه ها به محلی برای بازدید کنندگان تبدیل شود .

وی گفت: ظرفیت هریک از پناهگاه های پترو پالایش اصفهان ۱۰۰نفر است و با حمایت هایی که در راستای ترویج فرهنگ ایثارو شهادت و دفاع مقدس ازسوی مدیرعامل پتروپالایش اصفهان صورت گرفت، قراراست ماکت راکت اثابت کرده در پالایشگاه اصفهان که در زمان دفاع مقدس منفجر نشد را در محل پناهگاه شماره یک پالایشگاه نصب کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار