استاندار اصفهان:

در موضوع آب روز های خوبی در انتظار مردم فلات مرکزی است

سیدرضا مرتضوی در آیین بزرگداشت"روز خبرنگار" در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: سال گذشته در جمع خبرنگاران این موضوع مطرح و مقرر شد سازوکار مشخص از سوی تشکلات صنفی خبرنگاران تدوین و ارائه شود اما پیگیری مؤثری اتفاق نیفتاده است که نسبت به این موضوع گله‌مند هستیم.

شناسه خبر: 6347
در موضوع آب روز های خوبی در انتظار مردم فلات مرکزی است

وی ادامه داد: با این وجود ما آماده هستیم تا در سازوکاری مشخص، موضوع مسکن خبرنگاران استان را دنبال کنیم و تحقق این مطالبه امکانپذیر است.

استاندار اصفهان به مشکلات معیشتی خبرنگاران نیز اشاره و بیان کرد: موضوع بیمه و حقوق خبرنگاران نیازمند کار تیمی برای احصا مشکلات و ارائه پیشنهادهاست.

وی افزود: در صورت نیاز برای رفع سریعتر این چالش‌ها با وزیران فرهنگ و ارشاد اسلامی و کار و سازمان تأمین اجتماعی مذاکره می کنیم.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: اگر این موضوع بخوبی پیگیری شود می‌توانیم به یک بسته راهبردی و اساسی دست یابیم و بر اساس مفاد این بسته، خواسته‌های خبرنگاران را دنبال کنیم.

مرتضوی با بیان اینکه مراحل پیگیری مطالبات خبرنگاران باید شفاف باشد، افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و تشکل‌های صنفی خبرنگاران، این بسته پیشنهادی را تدوین و به مدیریت استان ارائه کنند.

با مدیرانی که به اصحاب رسانه پاسخگو نیستند، برخورد می‌شود

استاندار اصفهان به گلایه خبرنگاران در باره پاسخگو نبودن برخی از مدیران استان اشاره و بیان کرد: در شورای اطلاع‌رسانی مصوبه‌ای مطرح شد تا اگر مسوولی مورد سوال قرار گرفت اما پاسخ نداد، موضوع بصورت مکتوب از سوی شورای اطلاع‌رسانی گزارش شود.

وی تاکید کرد: اگر مدیری در استان پاسخگو نباشد، نمی‌توانیم او را تحمل‌ کنیم.

مرتضوی ادامه داد: قرار بود مدیران استان و فرمانداران ارزیابی شوند که برخی نمره قبولی گرفتند و افرادی که از حداقل‌ها پایین‌تر هستند، جابه‌جا شوند که بزودی اخبار آن را خواهید شنید و در این راستا برنمی‌تابیم که مسوولی با پاسخگو نبودن، حاشیه امنی برای خود ایجاد کند.

وی بابیان اینکه انتظار می‌رود نیروهای باهوش، حرفه‌ای و مطالبه‌گر وارد عرصه فعالیت رسانه ای شوند، افزود: این موضوع نیاز به آموزش و پشتیبانی دارد و امکان فراهم کردن مسیر آن را نیز داریم.

فرصت پاسخگویی به باج‌خواهان و شایعه پراکنان را نداریم

استاندار اصفهان ادامه داد: در موارد نادر، گاهی یک موضوع رسانه ای باعث طمع‌ورزی برخی از افراد می‌شود تا باج‌خواهی‌ کنند که در این زمینه ایجاد برخی شبکه های مجازی تنها برای حل مشکلات شخصی است و وقتی پاسخ منفی می‌شنوند دروغ و راست را ترکیب می‌کنند و در این موارد مدیران، پاسخگویی به این مسائل را شأن خود نمی‌دانند و وقت آن را نیز ندارند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: نمی‌خواهیم معضلات گذشته باردیگر تکرار و مشکل دیگری به استان تحمیل شود از این رو به اظهار نظر برخی از نمایندگان برای تحقق آب برای بعضی از مناطق بی‌اعتنا هستیم.

مرتضوی افزود: ممکن است نماینده‌ای تریبون مجلس را روشن کند و برای تامین آب شهرستان حوزه مأموریت خود سخن بگوید اما دلیل ایستادگی ما در برابر این خواسته ها، کار کارشناسی و تخصصی است تا مانند گذشته مردم استان با مشکلات مضاعف مواجه نشوند.

استاندار اصفهان در پاسخ به درخواست استفاده از خبرنگاران در روابط عمومی‌ها گفت: وقتی خبرنگاری وارد روابط عمومی شود، نمی‌تواند مسوولیت آزاد خود را ادامه دهد و در این رابطه باید مراقب برخی هم‌پوشانی‌ها و تضادها باشیم.

در موضوع آب؛ روزهای خوبی در انتظار مردم فلات مرکزی است

استاندار اصفهان همچنین تصریح کرد: برای موضوع آب به عقب برنگشتیم و تصمیمات اخیر در حال پیشرفت است و هیچکدام تعطیل و از دستور کار خارج نشده اما سرعت انجام کار متفاوت است و روزهای خوبی در پیش روی مردم استان و فلات مرکزی قرار دارد.

مرتضوی افزود: ظرفیت سد زاینده‌رود یک میلیارد و ۴۵٠ میلیون مترمکعب است و بازگشایی آن بصورت مقطعی بر این موضوع تأثیر می‌گذارد و در این رابطه سیاستگذار و مدیر تأمین و توزیع آب کشور وزارت نیروست و بازگشایی نشدن آب به برنامه‌ریزی متولیان بازمی‌گردد که سازوکار خود را دارد.

وی ادامه داد: پس از آب آشامیدنی، حقابه محیط‌زیست اهمیت حیاتی دارد که در این زمینه بدنبال پروژه‌های آبی هستیم تا مسیرهای جدیدی را تعریف کنیم.

استاندار اصفهان با بیان اینکه ۳۸٠ روستای استان با تانکر آبرسانی می شد، افزود: در یک‌ سال گذشته ۹۷ روستای استان به شبکه پایدار متصل شده است و تلاش می شود تا با پروژه‌های تعریف شده، این آمار کاهش پیدا کند.

مرتضوی به تشکیل قرارگاه آب با پنج محور اصلی و ۲۶ برنامه اشاره و بیان کرد: یکی از این برنامه‌ها خط انتقال آب از دریا بود که مباحث آن مربوط به ۱٠ سال گذشته است و اگر امروز حدود ۴٠٠ کیلومتر مسیر طی شده، حاصل تصمیم‌گیری‌های یک‌ سال قبل است.

وی افزود: نگاه ما در این زمینه ملی است و تفرقه‌افکنی‌ها در این رابطه باعث سوءاستفاده می‌شود زیرا عده‌ای از میان این اختلافات امرار معاش می‌کنند که نمی‌خواهیم فضایی به آنها داده شود.

استاندار اصفهان ادامه داد: بدنبال تک سامانه‌ای بودن آب استان و از مدار خارج شدن سامانه‌های کمکی، با برخی مشکلات از جمله قطعی و اُفت فشار آب مواجه شدیم و در این رابطه یکی از اشکالات استان ما این است که مردم نمی‌دانند باید قطعی آب را به سامانه ۱۲۲ اعلام کنند.

وی خاطرنشان کرد: برخی موارد در حیطه اختیار استان‌ها و برخی در اختیار حاکمیت و مرکز است و ما معتقدیم اختیارات استان‌ها باید افزایش پیدا کند که یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های رئیس‌ جمهور نیز همین مورد است.

سه هزار و ۷۰۰ پروژه مسکن در اصفهان فعال است

استاندار اصفهان همچنین گفت: از بین حدود ۴۴۱ هزار متقاضی مسکن در استان،۱۵٠ هزار نفر واجد شرایط فعال بودند اما تنها ۴۳ هزار و ۶۸٠ نفر برای افتتاح حساب اقدام کردند.

مرتضوی با بیان اینکه تاکنون چهار هزار و ۸۳۹ قطعه زمین در استان اختصاص داده شده است، افزود: ۱۱۱ هزار و ۷٠٠ واحد نیز تعیین تکلیف شده است و در حال حاضر سه هزار و ۵۱۵ پروژه فعال مسکن در استان داریم.

وی افزود: نزدیک به ۴٠ هزار نفر از متقاضیان مسکن جزو افرادی هستند که باید در شهرستان اصفهان برای آنها جانمایی شود که در این زمینه از گذشته‌های دور مطالباتی برای شهر چهارم اصفهان در محور کمشچه مطرح بوده و در حال حاضر مطالعات تکمیلی آن در حال انجام است.

پس از شهادت محمود صارمی مسوول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در مزار شریف در سال ۱۳۷۷ و در جریان کشتار دیپلمات های ایرانی در مزار شریف کشور افغانستان بدست ترورریست‌ها ، شورای فرهنگ عمومی کشور در نخستین سالگرد این رخداد، ۱۷ مرداد را بعنوان "روز خبرنگار" نامگذاری کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار