مدنی فر خبر داد:

خدمات متنوع کانون پرورش فکری هرمزگان

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان دارای ۱۶ مرکز ثابت ،۴ کتابخانه سیار روستایی و دو کتابخانه پستی است.

شناسه خبر: 19153
خدمات متنوع کانون پرورش فکری هرمزگان

جهان اقتصاد -هرمژگان، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان در نشستی خبری که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، از اهمیت جایگاه این کانون در پرورش انسان‌های خلاق سخن گفت و از دستاوردها و برنامه‌های این کانون رونمایی کرد.

وی ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان دارای 16 مرکز ثابت ،4 کتابخانه سیار روستایی و دو کتابخانه پستی است.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان از افتتاح کتابخانه سیارشرق استان در محل کانون زیبا شهربندرعباس در هفته دولت سال جاری خبر دادو گفت : هرمزگان چهارمین کتابخانه برتر کشور به لحاظ گستردگی امانت کتاب و فعالیت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به درخشش اعضای کانون درحوزه های مختلف اشاره کرد و افزود : امیرعلی مهرابی در رشته لکوکیدز (مهندسی خلاقیت) و حسین شکری‌نیا در لیگ لکو الک (آزمایشگاه الکترونیک) دو عضو کانون پرورش فکری هرمزگان هستندکه به مسابقات لکوکاپ جهانی مسقط که در آذر ماه برگزار می شود راه پیدا کرده نموده اند. همچنین در جشنواره سرود نیز دو گروه از استان هرمزگان از میان 12 گروه برگزیده شده است.

پشتکوهی ابراز کرد : در حوزه ترویج علم نیز آناهید دهقانی و نیایش عظمایی در جشنواره قاف حائز رتبه برتر شدند.

وی از تشکیل شورای نوجوانان در راستای طرح مسائل اجتماعی و مطالبه گری نوجوانان خبر دادو گفت : کانون تلاش می کند کنشگری نوجوانان را افزایش دهد تا افرادی دغدغه مند و مدیرانی توانمند برای آینده کشور تربیت نماید.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان همچنین به تشکیل شورای والدین با هدف نوجوان محوری، ترویج و احیای فرهنگ بومی محلی در راستای نقش دهی به خانواده ها اشاره کرد.

پروین پشتکوهی از اجرای برنامه شب مانی در کانون ،پیک امید با هدف اجرای عدالت فرهنگی و افزایش نشاط اجتماعی و جلوگیری از آسیب های اجتماعی و برخورداری تمام کودکان و نوجوانان از خدمات ارزشمند کانون در روستاها خبر داد.

وی از برگزاری کارگاههای تخصصی و عمومی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان خبر دادو افزود : در زمینه برگزاری کارگاههای مختلف جز 4 استان برتر کشور و به لحاظ شرکت کننده جز 2 استان برتر کشور هستیم.

پشتکوهی با تاکید بر توسعه کتاب و کتابخوانی گفت :3 عنوان کتاب به گویش بومی استان و از هرکدام 2 هزار جلد به چاپ رسیده است.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان همچنین از برگزاری بیست و ششمین جشنواره قصه گویی خبر دادو افزود : قصه گویی حال کودکان را خوب می کند،سبب تحکیم روابط بین اعضای خانواده و افزایش نشاط اجتماعی و دریافت نکات تربیتی توسط کودکان و نوجوانان و زمینه ساز رشد آنها خواهد شد.

وی ابراز کرد : سومین مهراوه استانی زبان مادری(آوای حرا) نیز تا 15 شهریور ماه تمدید شده است.

پروین پشتکوهی ادامه داد: اجرای ویژه برنامه دریا شناسی برای آشنایی کودکان و نوجوانان با ابعاد مختلف دریا از جمله مشاغل ،جانوران دریایی و…در کانون با حضور یک ناخدا انجام می شود. همچنین در این زمینه کتاب امام قلی خان نیز با رویکردامام قلی خان ، جزیره هرمز و پایان استعمار در دست چاپ است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت : در راستای حمایت از فعالیت های کانون ادارات و نهاد ها می توانند مالیات خود را به صورت مستقیم به حساب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان واریز نمایند .

پشتکوهی همچنین از همکاری دادگستری استان برای اجرای جرائم جایگزین و واریز هزینه این جرائم به حساب کانون پرورش فکری استان خبر دادو تصریح کرد : شهرستان حاجی آباد در این زمینه پیشرو است.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود گفت : در راستای مخاطب محوری و خدمت رسانی مطلوب به زائرین کودک و نوجوان حسینی در مرزهای مختلف کشور امسال یکهزار دست سازه های کودکان عاشورایی هرمزگان به زائرین اربعین حسینی اهدا شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار