طرح جامع توسعه نمایشگاه بین‌المللی یزد در یک قدمی اجرایی شدن قرار گرفت

«طرح جامعِ توسعه فضای فیزیکی نمایشگاه متناسب با نیاز مردم و شأن استان یزد اجرا خواهد شد. این طراحی توسط مشاوران بین‌المللی صورت گرفته و با بهره‌گیری از معماری روز دنیا ساخته می‌شود.» اینها بخشی از صحبت‌های احمد قافی مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی یزد است.

شناسه خبر: 3684
طرح جامع توسعه نمایشگاه بین‌المللی یزد در یک قدمی اجرایی شدن قرار گرفت

احمد قافی روز چهارشنبه به مناسبت روزِ جهانی صنعت نمایشگاهی در نشست با خبرنگاران در تشریح برنامه‌های مرتبط با توسعه‌ی‌ کمی و کیفی این مجموعه گفت: یزد در جایگاه دوم معدن و جایگاه نخست نساجی کشور قرار دارد و از این جهت بسیار مورد توجه است، بنابراین نمایشگاه‌های سایر استان‌ها برای جلوگیری از تداخل، زمان برگزاری رویدادهای نمایشگاهی موردنظر خود را با نمایشگاه یزد تنظیم می‌کنند.

برگزاری حدود ۳۵ عنوان نمایشگاهی در ۱۴۰۲

به گفته قافی، بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال ۱۴۰۲، حدود ۳۵ رویداد نمایشگاهی با ۱۱۸ عنوان جنبی برگزار خواهد شد.

او در ادامه پیرامون توسعه کمی و کیفی شهرک نمایشگاه بین‌المللی یزد گفت: در طرح جامع، توسعه کمی ۱۲ هزار متر مربع فضای نمایشگاهی و ۶ هزار متر مربع فضای خدماتی و تفریحی پیش‌بینی شده که به دنبال آن هستیم با انتخاب پیمانکار مناسب بین دو تا سه سال آینده این طرح اجرایی شود.

توسعه‌ی فیزیکی متناسب با نیاز مردم و شأن استان

احمد قافی همچنین با بیان اینکه طرح جامعِ توسعه فضای فیزیکی نمایشگاه متناسب با نیاز مردم و شأن استان یزد، همچنین طرح آمایش استان برنامه‌ریزی و توسط مشاوران بین‌المللی تهیه شده است، توضیح داد: ساخت فضاهای فیزیکی در طرح جامع توسط معمار برجسته بین‌المللی انجام می‌شود و از نظر نما و فضای داخلی مطابق با معماری نمایشگاه‌های مدرن و روز دنیا است. درحال حاضر نیز طرح اولیه معماری انجام شده و در مرحله طراحی سازه و تاسیسات قرار دارد.

احمد قافی با اشاره به اینکه کلنگ شروع عملیات عمرانی دو ماه قبل به زمین زده شد توضیح داد: در این مرحله آزمایش خاک اهمیت زیادی داشت، چراکه این بخش از زمین در گذشته محل دپوی نخاله‌های ساختمانی بود به همین دلیل برای گودبرداری و شروع عملیات ساخت ابتدا میبایست آزمایش خاک انجام شود، در حال حاضر هم نتیجه آزمایش اعلام و مطالعات برای مشاور ارسال شده است که پس از بررسی، عملیات گودبرداری‌ انجام خواهد شد.

افزایش ظرفیت رویدادهای نمایشگاهی

قافی در ادامه افزایش ظرفیت رویدادهای نمایشگاهی، همکاری با مجریان قوی و متخصص، همچنین برندسازی را از برنامه‌ریزی‌های این مجموعه برای افزایش سطح کیفی نمایشگاه برشمرد.

او در پاسخ به انتقادات پیرامون فضای فعلی نمایشگاه یزد در مقایسه با نمایشگاه‌هایی نظیر اصفهان و تبریز گفت: متاسفانه در زمان ساخت سالن فعلی، به اصول معماری و کاربردهای آن توجه نشد و فضاهای عمومی مانند مادر و کودک مغفول ماند. تمام این موارد به دلیل ضعف در طراحی اولیه بوده است، با این وجود سعی کردیم تا اندازه زیادی نواقص فضای فعلی را برطرف کنیم، ضمن اینکه طبق طراحی جدید مجموعه‌ای در شأن استان یزد ساخته خواهد شد.

احمد قافی تامین انتظارات مردم را از اهداف اصلی نمایشگاه توصیف کرد و افزود: معتقدم خبرنگاران نقش زیادی در شناسایی و انتقال نقاط قوت و ضعف‌ برای برگزاری مطلوب رویدادهای نمایشگاهی ایفا می‌کنند.

او در عین حال حضور هیات مدیره قوی متشکل از مدیران برجسته استان در صنعت و اقتصاد را از نقاط قوت این مجموعه دانست و گفت: هیات مدیره قوی سبب شد که برنامه‌ریزی رویداد‌های نمایشگاهی با توجه به نیاز استان برگزار شود.

قافی در تشریح تعداد رویداد‌های نمایشگاهی در سال گذشته گفت: در نیمه دوم ۱۴۰۰ با توجه به محدودیت‌های کرونایی ۱۵ نمایشگاه در نیمه دوم سال برگزار شد که این رقم در سال ۱۴۰۱ به ۲۱ عنوان نمایشگاهی افزایش پیدا کرد.

به گفته مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی یزد، در سال گذشته ۲۶ رویداد نمایشگاهی با حضور نمایندگان متعدد از استان‌های مختلف برگزار شد، ضمن اینکه حضور ‌۳۶ شرکت‌کننده خارجی یا نمایندگان آنها نیز تاثیر بسیاری بر افزایش سطح کیفی این نمایشگاه داشت.

تلاش برای افزایشِ نشاط جامعه

قافی همچنین پیرامون نقش شهرک نمایشگاه‌های بین‌المللی یزد در تقویت روحیه و نشاط جامعه گفت: اجرای جنگ خنده در دو سانس با حضور ۶ هزار نفر، نشان می‌دهد که این مجموعه علاوه بر برگزاری رویداد‌های نمایشگاهی به تقویت روحیه جامعه نیز توجه دارد. این برنامه در فضایی مناسب بدون آنکه معضل ترافیکی ایجاد کند برگزار شد.

ارسال نظر