با تعامل مسئولان در احیای اثری تاریخی وبازافرینی؛

بازار سنتی نطنز مسقف شد

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ حامد موحدی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نطنز گفت: مرحله سوم مرمت و بازآفرینی بازار سنتی نطنز یکی از مطالبه های چندین ساله مردم در حال اجراست.

شناسه خبر: 6884
بازار سنتی نطنز مسقف شد

به گزارش خبرنگار جهان اقتصاد؛ وی افزود: بازآفرینی این بازار به گونه‌ای برنامه ریزی شده که مغازه‌ها و کارگاه‌های سنتی علاوه بر رفع نیاز شهروندان موجب استفاده گردشگران این باغ شهرشد.

موحدی ادامه داد: مطالعه های طرح جامع مرمت و احیای بازار تاریخی و هویت بخشی به فضای کالبدی محور اقتصادی، فرهنگی، تاریخی و گردشگری حد فاصل مسجد جامع تا میدانگاه بازار سنتی نطنز و محوطه اطراف آن با محوریت و کار تخصصی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی طی چند سال گذشته انجام شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نطنز افزود: چهار سال پیش طی تفاهم‌نامه بین وزارتخانه های راه و شهرسازی (شرکت بازآفرینی شهری)، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، شهرداری و شورای اسلامی شهر نطنز، با همکاری دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان با محوریت فرمانداری شهرستان، روندمرمت و بازآفرینی بازار سنتی نطنز در دستورکار ویژه قرار گرفت.

موحدی ادامه داد: مسقف شدن بازار سنتی نطنز با ۱۰ میلیارد ریال هزینه از اعتبارات تخصیصی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ همچنین اعتبارات میراث فرهنگی و منابع داخلی شهرداری نطنز انجام شد و هم اکنون برای تکمیل و بهره برداری نیازمند تخصیص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار