معاون فرهنگی سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان خبرداد؛

اصفهان در سال های آینده قطب اول فیلم های کودک ونوجوان می شود

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: از امروز هجدهم تیرماه اعلام فراخوان دوره سوم تولید فیلم‌های کوتاه داستانی کودک و نوجوان اصفهان آغاز خواهد شد.

شناسه خبر: 17495
اصفهان در سال های آینده قطب اول فیلم های کودک ونوجوان می شود

میثم بکتاشیان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به آغاز فراخوان سومین دوره تولید فیلم‌های کوتاه داستانی کودک و نوجوان اصفهان بیان داشت: به دنبال این هستیم که بتوانیم فضا و بستری فراهم شود تا هنرمندان جوان شهرمان بتوانند با موضوع کودک و نوجوان تولیدات خود را داشته باشند.

وی با بیان اینکه مهلت ارسال آثار به این فراخوان تا ابتدای مردادماه است، افزود: امیدواریم بتوانیم طرح‌ها و ایده‌های هنرمندان اصفهانی را در حوزه تولید فیلم کوتاه کودک و نوجوان داشته باشیم.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان بیان کرد: هنرمندان علاقه‌مند به شرکت در این فراخوان می‌توانند آثار خود را از طریق Isfahanfarhang.ir/farakhanfilm و بر اساس روال آئین نامه ارسال کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: با همکاری شهرداری و اعضای شورای شهر در بودجه‌بندی ۱۴۰۳ که در اواخر سال ۱۴۰۲ به انجام رسید، توانستیم ردیف تولید فیلم‌های کوتاه داستانی و مستند را در بودجه پایدار کنیم .

بکتاشیان با اشاره باینکه در این دوره دو رویکرد «برای کودک و نوجوان» و «درباره کودک و نوجوان» را داریم، گفت:زمانی که صحبت در مورد کودک و نوجوان می‌شود موضوع فیلم به گونه‌ای است که در آن کودک نقش دارد اما موضوع و پیام فیلم برای بزرگ‌ترها، والدین و همه کسانی است که با موضوع کودک و نوجوان در ارتباط هستند.

مدیر اجرایی سی‌وششمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان در اصفهان افزود: وقتی می‌گوئیم برای کودک و نوجوان یعنی موضوع و مخاطب فیلم خود کودک و نوجوان است و به موضوعات، خلاقیت و زیباشناسی خود حوزه کودک و نوجوان پرداخته می‌شود.

این مقام مسئول گفت:در تلاش هستیم ۱۵ تا ۲۰ مرداد ماه فرآیند انعقاد قراردادهای تولید فیلم را داشته باشیم تا هنرمندان اصفهانی از ۲۵ مرداد وارد فرآیند تولید فیلم شوند و تا پایان شهریورماه سال جاری فیلم‌ها به بنیاد فارابی فرستاده شود.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه امسال حدود چهار میلیارد تومان به تولید فیلم‌های کوتاه و نوجوان اختصاص یافته است، اظهار داشت:افقی که دنبال می‌کنیم این است اصفهان در سال‌های آینده قطب تولید فیلم‌های کودک و نوجوان مطرح شود.

گفتنی است، در پایان این نشست خبری از پوستر فراخوان سومین دوره تولید فیلم‌های کوتاه کودک و نوجوان اصفهان رونمایی شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار