استاندار اصفهان: مدیران روابط عمومی طلایه داران عرصه ارتباطات واطلاع رسانی هستند

شناسه خبر: 2709
استاندار اصفهان: مدیران روابط عمومی طلایه داران عرصه ارتباطات واطلاع رسانی هستند

سیدرضا مرتضوی در اجلاس بزرگ مدیران روابط عمومی‌های استان در دانشگاه اصفهان افزود: روابط عمومی‌ها با اقدامات خود شیرین کننده ذائقه افکار عمومی هستند بر این اساس دشمنان می‌کوشند هیچ خبر خوب و مثبتی در جامعه منتشر نشود.

وی با اشاره به سلطه جریان رسانه‌ای غرب در جهان گفت: امروز نظام سلطه با استفاده از ابزار رسانه‌ای و ارتباطاتی خود، گردو را گوهر و گوهرهای ما را کلوخ معرفی می‌کند و از همین رو باید ضرورت جهاد تبیین را دریافت و آن را در سازمان‌ها معرفی و دنبال کرد.

استاندار اصفهان افزود: در کشور ما دشمنان کار خود را می‌کنند و در مقابل برخی از ما به این هیاهوهای رسانه‌ای دامن می زنیم و طبق گفته کارشناسان، انتشار یک خبر منفی ۵۵ درصد از ضریب انتقال یک خبر مثبت را در جامعه می‌گیرد .

وی یادآور شد: برخی بدنبال خبر بد هستند و حتی اگر خبر بدی هم وجود نداشت، می‌روند تا خبر بدی را تولید کنند تا همچنان روی آنتن باشد.

مرتضوی افزود: امروز باید میان مدیران ارشد و مدیران روابط عمومی ها هماهنگی برقرار بوده و پیوست رسانه‌ای برنامه‌ها قبل از شروع تا پایان و حتی بعد از گرفتن بازخوردها وجود داشته باشد و نتایج به مردم هم گزارش شود زیرا در این بخش بسیار آسیب پذیریم و نیاز به کار و تلاش بیشتر داریم.

وی با تاکید بر ضرورت بالا بودن سواد رسانه‌ای مسوولان و تعریف جایگاهی بهتر برای روابط‌عمومی‌ها اظهار کرد: باید برای اقدامات عملیاتی در دوره خاص جنگ رسانه‌ای دشمن آماده باشیم و همه ابزار لازم برای پیکار رسانه‌ای را فراهم کنیم تا دشمن نتواند جلاد را مظلوم و مظلوم را جلاد معرفی کند.

استاندار اصفهان با اشاره به برگزاری ۱۰ جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان اصفهان در سال گذشته افزود: ۵۷ مصوبه در سال ۱۴۰۱ در این شورا به تصویب رسید که یکی از پیگیری‌ها و مصوبات خوب آن، ارزیابی حوزه ارتباطات و روابط‌ عمومی سازمان‌ها در جشنواره سالانه شهید رجایی بود که محقق شد.

وی یادآور شد: مدیران روابط‌ عمومی باید اخلاق و منشی متفاوت از سایر کارکنان یک سازمان داشته باشند زیرا آنها مانند سربازان گمنام برای تجلی دیگران تلاش می‌کنند اما کسی متوجه فعالیت‌هایشان نیست و دیده نمی‌شوند.

مرتضوی افزود: مدیران ارشد سازمان‌ها باید توجه داشته باشند که خدماتی را که ارائه می‌دهند، محصولی است که باید توسط روابط‌ عمومی به جامعه منعکس شود و این انعکاس در واقع نشانگر عملکرد خود روابط‌عمومی‌هاست.

وی همچنین نقش روابط عمومی‌ها را راهبردی و ویژه دانست و گفت: این موضوع به مرور زمان با توجه و تمرکز بیشتر بر نقش این حوزه، مهمتر و سازنده‌تر شده است.

استاندار اصفهان از مدیران روابط عمومی بعنوان طلایه‌داران عرصه ارتباطات و اطلاع رسانی یاد کرد و گفت: سرعت و ظرافت در عصر ارتباطات حرف نخست را می‌زند، امروز جایگاه و شأن حوزه روابط عمومی در این عصر با نگاه راهبردی دنبال می‌شود و اهمیت این موضوع مهم نیز بر کسی پوشیده نیست.

وی خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از تصمیم‌سازی‌ها در حوزه روابط عمومی باعث تغییر رویکرد مدیران می‌شود و این موضوع برگرفته از تصمیم‌ روابط عمومی‌ها در برون و درون سازمان‌هاست.

مرتضوی تصریح کرد: بر این اساس اگر تصمیم‌هایی که درون یک سازمان گرفته می‌شود پیوست رسانه‌ای نداشته باشد نمی‌تواند همه ثمرات را بخوبی منتقل کند.

وی همچنین افزود: حرفه روابط عمومی کار انبیاست و اگر از این زاویه به مدیریت روابط عمومی نگاه شود باید گفت روابط عمومی‌ها هدایتگر و تنظیم‌گر جامعه با سازمان مربوطه هستند.

استاندار اصفهان با اشاره به انتشار ویدئویی از وضعیت حجاب در یکی از مراکز تجاری اصفهان در رسانه ملی گفت: هرچند این اقدام درست نبود و مجموعه صدا و سیما قابل احترام و پرتلاش است و حتی معذرت خواهی مدیر این سازمان هم انجام شد، اما آیا پس از انتشار آن، کسی متوجه معذرت خواهی مدیر این سازمان هم شد.

وی تصریح کرد: با پخش فیلم مزبور، این تصور ایجاد شد که مدیران استان اصفهان بی‌توجه هستند و همین امر نشان می‌دهد که در عرصه جهاد تببین باید کار بیشتری انجام شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار