معاون نظارت و راهبری شرکت های هلدینگ پتروپالایش اصفهان خبرداد:

آغازطرح تولید روغن صنعتی نسل ۳ براساس استانداردهای روز دنیا

معاون نظارت و راهبری شرکت های هلدینگ پتروپالایش اصفهان ، در خصوص اجرای پروژه سولفورزدائی از میان تقطیر برج خلاء(VMDS) و واحد تقطیر در خلاء(VDU) در پالایشگاه اصفهان در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی و بین الملل گفت: در راستای ارتقاء کیفیت فرآورده های سنگین نفتی و تولید محصولات استراتژیک روز دنیا، شرکت میرداماد صفه یکی از شرکت‌های تابعه هلدینگ پتروپالایش اصفهان، احداث و راه اندازی واحد سولفورزدائی از میان تقطیر برج خلاء که اصطلاحاً VMDS نامیده می‌شود را آغاز نموده است.

شناسه خبر: 19049
آغازطرح تولید روغن صنعتی نسل ۳ براساس استانداردهای روز دنیا

به گزارش خبرنگار واحد رسانه روابط عمومی و بین الملل هلدینگ پتروپالایش اصفهان، مجید شهسواری،افزود: پروژه سولفورزدائی از میان تقطیر برج خلاء از منظر فرایندی شامل دو واحد پالایشی هیدروکراکینگ و موم زدائی می باشد که دانش فنی این واحد بر اساس آخرین طراحی و تکنولوژی روز دنیا بوده و برای اولین بار در کشور اجراء خواهد شد.

وی ظرفیت خوراک این پروژه را ۱۳۵۰۰ بشکه در روز محصولات میان تقطیر برج خلاء عنوان کرد و افزود : خروجی آن محصولاتی نظیر روانکارهای (روغن صنعتی) نسل جدید، دیزل یورو ۵ و دیگر محصولات جانبی است.

شهسواری تاکید کرد: در این راستا مطالعات اولیه توجیهی و اقتصادی پروژه تکمیل و فاز طراحی و مهندسی آن در حال انجام است و با توجه به اینکه عمده تجهیزات این واحدها از نوع فشار بالا بوده و ساخت و تامین آن زمان بر خواهد بود، این شرکت جهت تامین به هنگام تجهیزات، فرایند مهندسی خرید و تامین تجهیزات اصلی طرح را بصورت Early Work آغاز نموده است.

معاون نظارت و راهبری شرکت های هلدینگ پتروپالایش اصفهان ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، بهره برداری از پروژه مذکور بصورت تمام ظرفیت تا سال ۱۴۰۶ انجام خواهد شد که علاوه بر تولید محصولات با کیفیت، کاهش وابستگی به واردات و اشتغال زائی، گام مهمی نیز در جهت حفظ محیط زیست و کاهش آلایندگی برداشته خواهد شد.

وی تصریح کرد: در راستای تامین خوراک پایدار واحد VMDS مذکور، پروژه احداث واحد تقطیر در خلاء که اصطلاحاً VDU نامیده می‌شود توسط هلدینگ پتروپالایش اصفهان و از طریق شرکت میرداماد صفه در حال برنامه ریزی جهت طراحی و ساخت می‌باشد.

شهسواری افزود: این واحد VDU با ظرفیت طراحی شده ۱۰۰ هزار بشکه، مواد نفتی را به عنوان خوراک دریافت و از محصولات متنوع آن در دیگر واحدهای پالایشی و صنایع پایین دستی استفاده خواهد شد و بر اساس برنامه ریزی انجام شده ساخت و بهره برداری از واحد VDU همزمان با با واحد VMDS انجام خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار