شنبه 08 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 10684 12:30 1402/09/28

گل گهر به دنبال توسعه زیرساخت‌های انرژی ، تحقق اهداف تولیدی در گرو تامین انرژی

گل گهر به دنبال توسعه زیرساخت‌های انرژی ، تحقق اهداف تولیدی در گرو تامین انرژی

تامین انرژی در صنعت فولاد یکی از مهمترین موارد برای تولید پایدار است که هر نوع چالش در این بخش برنامه‌های توسعه‌ای را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اما شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در چشم انداز ۱۴۱۰ خود به دنبال تامین زیرساخت‌های انرژی است و پروژه‌های مختلفی در این زمینه تعریف و در حال اجرا است.

عدم توسعه زیرساخت های انرژی در سال های گذشته واحدهای فعال در حوزه صنایع معدنی به ویژه فولادی ها را با چالش های زیادی همراه کرده است. این چالش به اندازه ای است که برنامه های تولیدی نیز تحت الشعاع و در ادامه حضور در بازار های صادراتی را هم دستخوش تغییر کرده است. 

 

همین موضوع باعث شده تا تولیدکنندگان معدنی و صنایع معدنی به ویژه مجموعه ای همچون شرکت معدنی و صنعتی گل گهر که به دنبال تکمیل زنجیره ارزش فولاد و افزایش سهم خود در این زمینه است، در چشم انداز 1410 خود به سراغ طرح هایی برای توسعه زیرساخت های انرژی برود. 

 

پیش تر نیز قبل از رونمایی از استراتژی 1410  گل گهر، این مجموعه در بحث تامین آب وارد پروژه بزرگ انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران شد که یکی از اقدامات درخشان در کارنامه گل گهر محسوب می شود. 

 

به نوعی این مجموعه در کنار اجرای پروژه هایی همچون تصفیه آب و کاهش مصرف  به سراغ پروژه ای ملی رفت که نشان از توانمندی این مجموعه در سرمایه گذاری ها و آینده نگری آن دارد. در حال حاضر نیز کارخانه های بازیابی آب جهت کاهش اتلاف منابع و بازچرخانی آب در دستور کار این مجموعه قرار دارد. 

 

درواقع ایجاد یک هلدینگ که در برنامه و گفته های مدیرعامل گل گهر دیده می شود نیازمند تامین زیرساخت ها از جمله زیرساخت های انرژی است.  به هرحال نباید فراموش کرد که انرژی نقش مهمی در قیمت تمام شده دارد و دنیا به سمت فولاد سبز در حرکت است. از سویی دیگر کمبود برق و گاز توانسته شرایط فولادی ها را سخت کند. 

 

پروژه نیروگاه خورشیدی 40 مگاواتی جهت تولید برق پاک و مصرف آن در فرآیندها در گل گهر که در حال اجرا است از گام های این مجموعه برای دستیابی به تولید فولاد سبز محسوب می شود که می توان نتیجه آن را در چشم انداز 1410 گل گهر مشاهده کرد.

 

در این بین برنامه ریزی ها برای تامین گاز هنوز به روشنی پروژه های برقی و آبی نیست که بی شک اصلی ترین دلیل آن به متفاوت بودن شرایط در این بخش و نگاه وزارت نفت باز می گردد.

 

 البته  با توجه به برنامه ها و استراتژی های گل گهر، در راستای تامین گاز نیز برنامه ریزی هایی صورت گرفته و سرمایه گذاری هایی انجام شده است.

 

گل گهر در افق ۱۴۱۰ به دنبال توسعه همه جانبه است که تامین انرژی یکی از اصلی ترین اهداف در این استراتژی کلان است. اجرای پروژه های زیرساختی می تواند مهر تاییدی بر تولید پایدار برای سهامداران «کگل» بوده و این آینده نگری در برنامه‌ها منجر به افزایش استقبال از این نماد در بازار توسعه خواهد شد.

 

تیتر20

برچسب: صنعت فولاد ، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر ، تامین انرژی ، زیرساخت های انرژی



https://jahaneghtesad.com/direct/10684


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |