شنبه 06 مرداد، 1403

کدخبر: 5523 07:51 1402/04/28
دسته‌بندی: بورس

نمادهای ددانا، دارو، دلر، دالبر، دسبحان، هجرت و دتوزیع در فصل بهار با فروش های خود توانستند بیشتر از فصل زمستان فروش ثبت کنند. اما نماد درازی، دعبید و دفارا در ثبت فروش بیشتر در فصل بهار سال جاری نسبت به فصل قبل خود ناکام بودند.

شاخص کل بورس تهران که طی دو روز گذشته کانال ۲ میلیون واحدی را ازدست‌داده بود، در جریان معاملات دیروز با رشد ۴۳ هزارواحدی همراه شد و سطح یک میلیون و ۹۹۹ هزارواحدی ایستاد. 

امروز عکس روال چند روز گذشته که بازار کار خود را در محدوده مثبت آغاز کرد و رفته‌رفته بر فشار تقاضا افزوده شد و در ادامه شاهد شکل‌گیری صف خرید در بسیاری از نمادهای بازار بودیم. 

در این میان در بسیاری از گروه‌ها، رنگ سبز بیشتر از رخ قرمز به چشم می‌خورد. گروه دارویی بورس نیز مستثنی نبود و اتفاقاً به جز یکی دو نماد، بیشتر نمادها در محدوده سبزرنگ بر روی تابلوی معاملات ظاهر شدند. به همین بهانه نگاهی به فروش نمادهای گروه دارویی داشتیم و به بررسی این نمادها پرداختیم. 

نمادهای ددانا، دارو، دلر، دالبر، دسبحان، هجرت و دتوزیع در فصل بهار با فروش‌های خود توانستند بیشتر از فصل زمستان فروش ثبت کنند. اما نماد درازی، دعبید و دفارا در ثبت فروش بیشتر در فصل بهار سال جاری نسبت به فصل قبل خود ناکام بودند. 

همچنین به‌غیراز نمادهای دعبید و دالبر که با فروش‌های خود در سه‌ماهه بهار نسبت به فصل گذشته به ترتیب ۲ و ۹ درصد کاهش داشتند، سایر نمادها گروه دارویی با رشد نسبت به فصل پیشین همراه شدند و بازدهی‌های مثبتی را رقم زدند. 

شرکت داروسازی دانا (ددانا) موفق شده در بین همگروهی‌های خود، بیش از ۱۵۰ درصد فروش فصل زمستان را در فصل بهار به دست آورد. 

شرکت توزیع دارو پخش با نماد دتوزیع در بین نمادهای هم گروه خود بیشترین فروش را در خردادماه با عدد هزار و ۶۶۵ میلیارد تومان ثبت کرده که نسبت به ماه قبل خود با رشد ۹ درصدی همراه شده است. این نماد در فصل بهار مبلغ ۴ هزار و ۶۸۶ میلیارد تومان فروش کسب کرده که توانسته با این مقدار بیش از ۱۰۰ فروش فصل زمستان خود را پوشش دهد، در واقع موفق شده در فصل بهار بیشتر از فصل زمستان خود به درآمد فروش دست یابد. 

شرکت پخش هجرت (هجرت) دیگر شرکت دارویی است که عملکرد خوبی را به ثبت رسانده است. این شرکت در فصل جاری با فروش ۴ هزار و ۴۷۸ میلیاردتومانی توانسته ۱۲۷ درصد از فروش فصل زمستان را که مبلغ ۳ هزار و ۵۳۸ میلیارد تومان بوده را کسب کند. نماد هجرت در خردادماه معادل هزار و ۶۵۸ میلیارد تومان فروش ثبت کرده که در مقایسه با اردیبهشت‌ماه ۱۶ درصد بیشتر بوده است. 

اما شرکت داروسازی اکسیر (دلر) در بین نمادهای دارویی در فصل بهار بیشترین رشد را با ۱۷ درصد نسبت به فصل زمستان رقم زده است. این نماد همچنین با فروش ۶۴۶ میلیاردتومانی ۱۳۰ درصد فروش فصل قبل را کسب کرده است. 

نماد دعبید که با نام شرکت داروسازی دکتر عبیدی فعالیت می‌کند مبلغ ۵۳۵ میلیارد تومان فروش را در خردادماه به دست آورده که با افت ۹ درصدی در قیاس با ماه قبل خود همراه شده است این در حالی است که نسبت به میانگین دو ماه گذشته ۶ درصد رشد داشته است. دعبید در فصل جاری تنها ۶۵ درصد از فصل زمستان را پوشش داده است. به این معنی است که در فصل بهار با فروش هزار و ۵۱۷ میلیارد تومان کمتر از فصل قبل فروش کسب کرده است. 

دیگر شرکت دارویی با بازدهی منفی نسبت به فصل قبل شرکت داروسازی البرز دارو بود. این در حالی است که فروش فصل بهار این شرکت بیشتر از فصل زمستان بوده است؛ اما با فروش ۲۹۵ میلیاردتومانی در خردادماه به افت ۲ درصدی نسبت به فصل قبل خود همراه شده است. 

شرکت‌های سبحان دارو و داروسازی فارابی دیگر شرکت‌های دارویی بودند که بازدهی‌های به ترتیب ۱۰ و ۷ درصدی در مقایسه با ماه پیشین خود همراه شدند.

 

منبع: اکوایران

برچسب: شاخص کل بورس ، دارو ، اخبار روز، جهان اقتصاد ، گروه دارویی ، ددانا ، دلر ، دالبر ، دسبحان ، هجرت ، دتوزیع ، درازی ، دعبید ، دفارا ، شرکت داروسازی دانا



https://jahaneghtesad.com/direct/5523


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |