یکشنبه 18 شهریور، 1403

کدخبر: 18038 13:12 1403/05/06

کوچینگ تکنولوژی تنها راه نجات کسب و کار های سنتی

دسته‌بندی: فناوری

کوچینگ تکنولوژی تنها راه نجات کسب و کار های سنتی

دسته‌بندی: فناوری

تا همین چند سال پیش اکثر خرید ها به صورت حضوری انجام می شد. فروشگاه ها با خیالی آسوده محصولات را ارائه می کردند و رقابت چندانی وجود نداشت. با فراگیر شدن اینترنت و تلفن های هوشمند کم کم خرده فروشی های آنلاین متولد شدند و بخش بزرگی از حجم سفارشات را به خود اختصاص دادند. این امر تا جایی ادامه پیدا کرد که حتی سرویس هایی مانند ترب برای مقایسه قیمت فروشندگان مختلف شکل گرفتند و افراد از شبکه های اجتماعی و وبسایت هایی مانند دیوار برای معرفی محصول و خدماتشان استفاده کردند. امروزه خیلی از ما دیگر برای خرید کالا کیلومتر ها رانندگی و جستجو نمی کنیم و بجای آن با چند دقیقه جستجو آن را از یک فروشگاه اینترنتی خریداری می کنیم. با پیشرفت های هرچه بیشتر تکنولوژی و مواردی مانند واقعیت افزوده و عصب فناوری ها در آینده نزدیک دیگر حتی پارامتر هایی مانند لمس کردن و چشیدن و بوییدن و ... در خرید حضوری هم می توانند اهمیت خود را از دست بدهند زیرا می توانیم از همان جایی که هستیم لباس مربوطه را به تن کنیم و حتی جنس آن را هم حس کنیم!

 

خرید آنلاین

احتمالا شما هم تا به حال از اسنپ فود غذا سفارش داده اید و خیلی از اوقات در محل جدیدی بوده اید که رستوران خاصی مدنظرتان نبوده و با توجه به امتیاز ها و نظرات کاربران یک رستوران را انتخاب کرده اید. شاید حتی به عنوان تنوع در منزل یا محل کار بودید و به همین شکل رستوران جدیدی را امتحان کرده اید و به مشتری ثابت آن رستوران تبدیل شده اید. حال فکر کنید که این رستوران ناشناخته از این سرویس استفاده نمی کرد و ترجیح میداد همچنان به صورت سنتی کار کند. احتمالا شما هیچ وقت با آن آشنا نمی شدید و این فرصت را از دست میداد.

آشتی با تکنولوژی

این فرصتی است که بسیاری از کسب و کار های سنتی آن را از دست می دهند چون فکر می کنند کارشان تا ابد به همین شکل جواب می دهد. و شاید هم حق با آن ها باشد. بسیاری از کسب و کار های محلی معروف که قدمت طولانی دارند و زبانزد افراد هستند شاید برای بقا خود نیازی به تکنولوژی نداشته باشند اما می توانند با استفاده از آن رشد بیشتری را تجربه کنند. اما استفاده از تکنولوژی همیشه آسان نیست. حتما شما هم اولین روز هایی را که برای اولین بار تلفن های هوشمند را در دستتان گرفتید به یاد دارید. برای فردی که با این تکنولوژی ها آشنایی نداشته باشد خرید و استفاده از آن ها مانند اولین روز های استفاده از تلفن هوشمند است. آن هم با این تفاوت که دیگر فرزندمان نیست تا اطلاع بیشتری از این موضوع داشته باشد و یک مدل مناسب را برایمان خریداری کرده و کار کردن با آن را به ما یاد دهد.

سرمایه گذاری بر روی تکنولوژی درست

چه ما یک کسب و کار با قدمت طولانی و مشهور باشیم و چه کسب و کاری تازه و نوپا هدف ما از استفاده از یک تکنولوژی این است که مزیتی برای ما به همراه داشته باشد. این مزیت می تواند از محل افزایش فروش و درآمد باشد و یا نظم و سرعت بخشیدن به کار ها و کاهش هزینه ها و در نهایت افزایش سود. مسئله مهم این است که همه ابزار های تکنولوژی مناسب همه کسب و کار ها نیستند و مهم این است که با توجه به نیاز های کسب و کار خود بر روی تکنولوژی سرمایه گذاری نماییم که بازگشت سرمایه ای چند برابری برای کسب و کارمان به همراه داشته باشد.

پدیده ای به نام کوچینگ تکنولوژی

پدیده نوظهور کوچینگ تکنولوژی به همین منظور خلق شده تا با رویکرد کوچینگ به مدیران کسب و کار کمک کند تا از ابزار تکنولوژی مناسب یا ترکیبی از ابزار های مناسب را برای کسب و کارشان استفاده نمایند تا بازگشت سرمایه ای چند برابری داشته باشند. مسلما هر کسب و کاری با توجه به نیاز ها و منابع خود باید از ابزار های متفاوتی استفاده نماید که پاسخگوی نیاز آن باشد و مهم است که سرمایه گذاری بر روی این ابزار ها با دقت کافی انجام شود تا یک سرمایه گذاری سود ده باشد.

منابع بیشتر

برای اطلاعات بیشتر در این رابطه می توانید عبارت کوچینگ تکنولوژی را در گوگل جست و جو نمایید یا از وبسایت مرکز منتور کوچینگ تکنولوژی دیدن فرمایید. همچنین می توانید دوره مدیران هوشمند با تدریس شارخ کیومرثی بنیان گذار کوچینگ تکنولوژی را از طریق وبسایت گروه آموزشی پرتقال به رایگان مشاهده کنید تا بیشتر با این مورد و برخی از تکنولوژی های رایج در کسب و کار و اهمیت استفاده از آن ها آشنا شوید.

برچسب: سرمایه گذاری ، تکنولوژی ، تلفن های هوشمند ، کوچینگ تکنولوژی ، گروه آموزشی پرتقال



https://jahaneghtesad.com/direct/18038


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |