پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 224 15:24 1401/11/10
تحلیل بازار جهانی طلا؛

کاهش قیمت طلا به ۱۹۲۲ دلار؛ کاهش قیمت ادامه دارد؟

دسته‌بندی: بازارچه ، بازار
تحلیل بازار جهانی طلا؛

کاهش قیمت طلا به ۱۹۲۲ دلار؛ کاهش قیمت ادامه دارد؟

دسته‌بندی: بازارچه ، بازار

قیمت طلا در نخستین روز معاملاتی این هفته بازارهای اروپا با اندکی کاهش قیمت به محدوده ۱۹۲۲ دلار رسید.

یمت طلا در نخستین روز معاملاتی این هفته بازارهای اروپا با ۰.۳ درصد کاهش قیمت به محدوده ۱۹۲۲ دلار کاهش یافت که مهمترین دلیل آن، انتظار برای انتشار گزارش آماری فدرال رزرو در خصوص شرایط اقتصادی ایالات متحده در ماه ژانویه و اعلام سیاست های پولی این نهاد برای هفته های آتی است.

دلیل دیگر این کاهش اندک قیمت، به پایان رسیدن تعطیلات یک هفته ای سال نو در چین و آغاز فعالیت واحدهای تولیدی و تجاری در این کشور است. باید در نظر داشت که در حال حاضر، مهمترین فاکتور تاثیرگذار بر روی قیمت جهانی طلا، سیاست های پولی فدرال رزرو است که در صورت تعدیل بیشتر در آنها، بازار به نفع معامله گران طلا گام خواهد برداشت و برعکس.

در حال حاضر، گاوهای بازار همچنان موفق به حفظ حمایت قوی ۱۹۱۷ دلاری طلا شده اند. همچنین، سطح فیبوناچی ۶۱.۸ یک هفته ای در تلاقی با شاخص ۱۰MDA، حمایت فوری قیمت را روی ۱۹۲۷ دلار قرار داده که طی ساعات اولیه آغاز به کار بازار، این حمایت از دست رفته است.

 

در صورت از دست رفتن حمایت مهم ۱۹۱۷ دلار، خرس ها کنترل بازار را به دست گرفته و در این صورت، قیمت می تواند تا محدوده ۱۹۰۰ دلار اصلاح شود. اما در صورت حرکت قیمت به سمت بالاتر و بسته شدن کندل روزانه بالای ۱۹۳۰ دلار، مقاومت بعدی روی ۱۹۳۷ دلار قرار خواهد داشت.

منبع: بازار

برچسب: جهان اقتصاد ، قیمت طلا ، طلا ، اخبار روز



https://jahaneghtesad.com/direct/224


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |