جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 1696 00:46 1402/01/27

کاهش قدرت خرید مردم فرانسه در ماه های نخستین ۲۰۲۳

کاهش قدرت خرید مردم فرانسه در ماه های نخستین ۲۰۲۳

به گفته رسانه‌های فرانسه، حجم خرید در فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ در این کشور در سه ماه اول سال جاری میلادی با افزایش قیمت‌ها، کاهش یافته است.

شبکه خبری BFMTV روز جمعه با استناد به مطالعه داده‌های مرکز تحلیلی مؤسسه سیرکانا Circana گزارش داد که حجم خرید در فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ در فرانسه در سه ماه اول سال جاری میلادی با افزایش قیمت‌ها، کاهش یافته است.

در این گزارش آمده است: فرانسوی ها در مواجهه با تورم، خرید خود را در فصل اول سال 2023 کاهش دادند. به گفته مؤسسه سیرکانا، فروش سوپرمارکت‌ها در سه ماهه اول سال جاری نسبت به سال 2022، 5 درصد کاهش یافته است.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که افزایش قیمت‌ها، گردش مالی خرده‌فروشان بزرگ را در مدت مشابه سالانه 9.1 درصد افزایش داده است.

بر اساس این داده ها، فروش روغن بیشترین تأثیر را از افزایش قیمت داشته به طوری که 53.1 درصد فروش این محصولات کاهش یافته است.

طبق گزارش ها، فروش محصولات بهداشتی 52.8 درصد و فروش نشاسته 26.4 درصد شاهد کاهش بوده است.

بحران هزینه های زندگی در فرانسه عمیق تر شده است. بر اساس گزارش اخیر اداره آمار فرانسه موسوم به اینسی INSEE، تورم در دومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو با سرعتی بی سابقه به رشد خود ادامه داد و در ماه فوریه بیشتر از حد انتظار افزایش یافت که عمدتاً به دلیل افزایش قیمت مواد غذایی بود.

بر اساس این گزارش، افزایش قیمت مواد غذایی، خدمات و کالاهای تولیدی از عوامل اصلی افزایش تورم بوده‌اند.

مقامات فرانسوی پیش از این یک سبد غذایی موسوم به "سبد غذایی ضد تورم" را معرفی کردند که شامل حدود 50 قلم کالای اساسی است و خرده فروشان بزرگ را موظف کرده اند که قیمت این اقلام ضروری را افزایش ندهند.

 

منبع: راشاتودی

برچسب: جهان اقتصاد ، فروشگاه زنجیره ای ، فرانسه ، اخبار روز ، افزایش تورم ، حجم خرید ، محصولات بهداشتی ، سبد غذایی



https://jahaneghtesad.com/direct/1696


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |