دوشنبه 24 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 13542 09:44 1402/12/19

چه ارز دیجیتالی بخریم؟

دسته‌بندی: اقتصاد کلان

چه ارز دیجیتالی بخریم؟

دسته‌بندی: اقتصاد کلان

در دنیایی که فناوری‌های نوآورانه به‌سرعت در حال تکامل هستند، ورود به بازار ارز‌های دیجیتال برای سرمایه‌گذاران امری اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسد. اما انتخاب ارز مناسب برای سرمایه‌گذاری چالش‌برانگیز است.

این سوال همواره در ذهن هر فردی که قصد سرمایه‌گذاری در این بازار را دارد، وجود دارد: «چه ارز دیجیتالی بخریم؟» این مقاله به بررسی ارز‌های دیجیتالی مانند بیت‌کوین، سولانا، بی‌ان بی‌ و تتر می‌پردازد تا به شما در انتخاب بهترین ارز برای سرمایه‌گذاری کمک کند. در مقاله پیش‌رو، اطلاعات و آمار مربوط به هر یک از این ارز‌ها بررسی و تحلیل شده تا تصمیم بهتری برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال بگیرید.

بیت کوین (BTC)؛ محبوب‌ترین و تاثیرگذارترین ارز دیجیتال بازار

بیت‌کوین به‌عنوان ارز دیجیتال برتر در بازار رمز‌ارزها شناخته می‌شود. ارز بیت‌کوین با سابقه‌ای بیش از ۱۴ سال از سابقه‌ای بالا برخوردار بوده و پذیرش بالایی بین عموم مردم دارد. به‌همین دلیل، بسیاری از سرمایه‌گذاران بیت‌کوین را عضو ضروری برای هر سبد سرمایه‌گذاری می‌دانند. با‌توجه‌به ارزش بالای بازار BTC، هر‌لحظه باید منتظر رشد سریع قیمت این ارزدیجیتال باشیم. به دنبال فرصت های سرمایه گذاری پرریسک و درعین‌حال همراه با پاداش بالا هستید و سوال شما این است که چه ارز دیجیتالی بخریم، بیت‌کوین انتخاب ایده‌آلی برای شما نیست. 

در ادامه، برخی آمارها درباره BTC را بررسی می‌کنیم تا بیشتر با این ارز آشنا شویم: 

ارزش بازار

بسیار بالا 

نقدشوندگی

بسیار بالا

میزان پذیرش عمومی

به خوبی تثبیت شده و به طور گسترده پذیرفته شده است

Tokenomics

تورم حداقلی و عرضه محدود

تیم توسعه

تایید شده و معتبر است

امنیت و شفافیت

پیشرو در بازار

عملکرد از زمان عرضه تاکنون

قوی (8000000000٪ رشد از سال ۲۰۱۰)

اتریوم (ETH)؛ بهترین پلتفرم برای قراردادهای هوشمند

اتریوم که قاتل بیت‌کوین نامیده می‌شود، یک بازیگر اصلی در دنیای ارزهای دیجیتال است. دلیل اعتبار بالای اتریوم داشتن طیف وسیعی از امکانات فراتر از یک رمز‌ارز است. اتریوم به‌عنوان اولین بلاک‌چین دارای قرارداد هوشمند، نقش مهمی را در بازار ارزهای دیجیتال ایفا کرده است. بسیاری از سرمایه‌گذاران اتریوم را به‌عنوان یک عنصر ضروری در سبد سرمایه‌گذاری خود می‌بینند. 

در‌حالی‌که ارزش بازار اتریوم در‌حال‌حاضر (ابتدای سال ۲۰۲۴) نیز قابل‌توجه است، هنوز فضا برای رشد آن به خصوص در فضای DeFi و NFT وجود دارد. اتریوم در گذشته رشد چشمگیری را تجربه کرده است و در‌نتیجه پتانسیل خوبی برای رشدهای بزرگ‌تر در آینده دارد. بیشترین قیمت اتر در طول تاریخ حیات این رمز‌ارز، ۴.۸۱۵ دلار بوده که در تاریخ ۹ نوامبر ۲۰۲۱ رقم خورد. با‌توجه‌به موارد گفته‌شده، در پاسخ به سوال ارز دیجیتال چی بخریم، باید گفت که یکی از بهترین گزینه‌های موجود برای سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال، ارز اتریوم است.

مهم‌ترین آمارهای اتریوم در ادامه بررسی شده است: 

ارزش بازار

بالا (با امکان رشد خوب)

نقدشوندگی

بسیار بالا

میزان پذیرش عمومی

به طور گسترده پذیرفته شده و همچنان در حال گسترش است

Tokenomics

عرضه بی‌نهایت با قوانین در حال تحول

تیم توسعه

تایید شده و معتبر است

امنیت و شفافیت

قابل اعتماد است، اما آسیب‌پذیری‌های قرارداد هوشمند همچنان یک نگرانی است

عملکرد از زمان عرضه تاکنون

قوی (۷۴۸۴۷۱ درصد رشد از سال ۲۰۱۳)

نکته‌ مهم برای خرید ارزهای دیجیتال این است که برای خرید ارز دیجیتال نیز بهتر است از صرافی ایرانی استفاده کنیم. اگر قصد اطلاع از قیمت ارز دیجیتال slp و خرید آن را داشته باشید، استفاده از صرافی ایرانی مانند نوبیتکس بهتر از صرافی‌های خارجی است که برای خرید ارز‌ دیجیتال از شما کردیت کارت‌های خارجی را طلب می‌کند. به‌طور‌کلی، امنیت سرمایه در صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی بالاست و این نوع صرافی‌ها، بهترین انتخاب برای استیکینگ محسوب می‌شوند. 

تتر (USDT)؛ محبوب‌ترین استیبل کوین بازار ارز‌دیجیتال

تتر (USDT) یک استیبل کوین است. استیبل کوین‌ها نوعی از ارزهای دیجیتال هستند که هدف آن‌ها ثابت نگه داشتن ارزش‌گذاری ارزهای دیجیتال است. اگر پس از کسب سود در معامله سوال شما این است که برای ذخیره سود حاصل از سرمایه‌گذاری چه ارز دیجیتالی بخریم که ضرر نکنیم، پاسخ ما خرید یکی از استیبل کوین‌ها مانند تتر است. USDT در ابتدا به‌گونه‌ای طراحی شده بود که همیشه ۱ دلار ارزش داشته باشد و این کار را با پشتیبانی ارزهای فیات مانند دلار آمریکا و یورو انجام می‌داد. در ۲۲ جولای ۲۰۲۳، تتر با ارزش بازار ۸۳.۸ میلیارد دلار و ارزش هر توکن ۱.۰۰ دلار، سومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار بود. ارزش کنونی بازار تتر در حال حاضر ۹۸.۱ میلیارد دلار است.

بایننس کوین (BNB)؛ سکه بومی زنجیره هوشمند BNB

BNB «سکه مبادله‌ای» صرافی بایننس و در‌عین‌حال، سکه اصلی زنجیره هوشمند BNB (که قبلاً زنجیره هوشمند بایننس و زنجیره بی‌ان‌بی BNB نامیده می‌شد) است. از BNB برای پرداخت هزینه‌های زنجیره هوشمند BNB استفاده می‌شود. ارزش BNB در بازار بالا است (۴۰۹ دلار در ابتدای سال ۲۰۲۴) و با‌توجه‌به روند در حال توسعه بایننس، هنوز امکان رشد آن وجود دارد. با‌این‌حال، برخی از سرمایه‌گذاران به دلیل ماهیت متمرکز BNB، از سرمایه‌گذاری در آن اجتناب می‌کنند. 

در‌حالی‌که بایننس همچنان یک صرافی قابل‌اعتماد است که به‌طور‌گسترده برای خرید اتریوم از صرافی  و خرید و معامله بیتکوین و بسیاری ارزهای دیگر مانند بی‌ان بی، بیت‌کوین و اتریوم مورد‌استفاده قرار می‌گیرد. در‌حال‌حاضر (سه ماهه اول سال ۲۰۲۴)، ارزش بازار بی‌ان‌بی‌ در بازار ارزهای دیجیتال، ۶۱.۱۳۴، ۰۲۹.۳۹۲ دلار است. 

ارزش بازار

بالا (با پتانسیل رشد خوب)

نقدشوندگی

بسیار بالا

میزان پذیرش عمومی

به طور گسترده در صرافی‌ها مورد معامله و پذیرش قرار می‌گیرد و می‌توان با کارت‌های اعتباری از آن اقداماتی مانند خرید ارز‌دیجیتال را انجام داد

Tokenomics

حداکثر عرضه با فرآیند سوختگی

تیم توسعه

توسط بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال در سطح جهان تایید شده و اعتبار گرفته است

امنیت و شفافیت

بالا، اما متمرکز بودن آن برای برخی نگرانی‌هایی را ایجاد می‌کند

عملکرد از زمان عرضه تاکنون

خوب (408700% رشد از سال ۲۰۱۸ تاکنون)

سولانا (SOL)؛ ارزی برای کم کردن‌ کارمزد‌ها و افزایش سرعت تراکنش‌های شبکه اتریوم

سولانا برای مقابله با کارمزدهای بالا و سرعت پایین تراکنش‌های شبکه اتریوم به وجود آمد. ساختار بلاکچین سولانا در مقایسه با سایر بلاک‌چین‌ها مقیاس‌پذیرتر و کارآمدتر است و اگر سوال شما این است که از کجا بفهمیم چه ارز دیجیتالی بخریم، پیشنهاد ما انتخاب یکی از ارزهای معتبر و با محبوبیت بالا در بازار رمز‌ارزها است. سولانا یک انتخاب محبوب برای سرمایه‌گذاری بین فعالان بازار ارزهای دیجیتال بوده و همواره جزو ۱۰ ارز دیجیتال برتر بازار از نظر ارزش بازار (۵۷.۰۰۶، ۲۹۲.۸۷۵ دلار در سال ۲۰۲۴) است. 

در ادامه، به برخی از حقایق درباره ارز سولانا اشاره شده است: 

ارزش بازار

بالا

نقدشوندگی

بالا

میزان پذیرش عمومی

در اکثر صرافی‌ها و با اکوسیستم DeFi پذیرفته شده است

Tokenomics

عرضه بی‌نهایت با برنامه تورمی منعطف

تیم توسعه

تیم متشکل از افراد با تجربه، در حال تلاش برای جلب اعتماد صد در صدی

امنیت و شفافیت

قوی، اما همچنان در حال بهبود امنیت

عملکرد از زمان عرضه تاکنون

قابل توجه (۲۰۸۵۲۶٪ رشد از سال ۲۰۱۰)

کاردانو (ADA)؛ ارزی با هدف مقیاس‌پذیری و کارآمدی بیشتر از اتریوم 

یکی دیگر از بلاک‌چین‌هایی که با هدف ایجاد مقیاس‌پذیری بالاتر و کارآمدی بیشتر از اتریوم ایجاد شده است، کاردانو نام دارد. کاردانو برخلاف سایر بلاک‌چین ها، هدف خود را سازگاری حداکثری با محیط زیست قرار داده و یک سرمایه‌گذاری هوشمند برای افرادی که می‌پرسند در‌حال‌حاضر چه ارز دیجیتالی بخریم محسوب می‌شوند. کاردانو مانند اتریوم، دارای قرارداد هوشمند با اکوسیستم DeFi در حال تکامل است؛ اما این ارز پس از نوسانات شدید در ابتدا همچنان در حال پیشرفت در جامعه ارزهای دیجیتال است. 

یکی از فاکتورهایی که در پاسخ به سوال چگونه بفهمیم چه ارز دیجیتالی بخریم باید در نظر گرفت، میزان نقدشوندگی و حجم بازار ارز‌ دیجیتال موردنظر است. در ادامه، چند آمار کلی درباره رمز‌ارز کاردانو را بیان کرده‌ایم:

ارزش بازار

بالا

نقدشوندگی

خوب

میزان پذیرش عمومی

به‌طورگسترده در بازار ارز دیجیتال معامله می‌شود و اکوسیستم آن در حال توسعه است

Tokenomics

حداکثر تعداد عرضه اعلام شده در برنامه عرضه ثابت سالیانه

تیم توسعه

تیم با تجربه و فناوری محور

امنیت و شفافیت

بالا با ساختار مدیریتی قوی

عملکرد از زمان عرضه تاکنون

مناسب (۱۱۰۱.۱۵٪ رشد از سال ۲۰۱۰)

پولکادات (DOT)؛ پلتفرمی برای اتصال بلاک‌چین‌های مختلف باهم‌

پولکادات یک شبکه بلاک‌چین است که بر افزایش همکاری بین بلاک‌چین‌ها متمرکز شده و به آن‌ها کمک می‌کند تا با یکدیگر ارتباط بهتری برقرار کرده و به روشی ایمن‌تر و کاربردی‌تر عمل کنند. اگر به دنبال خرید یک رمزارز غیرمتمرکز برای سرمایه‌گذاری هستید، یکی از پاسخ‌ها به سوال «در حال حاضر چه ارز دیجیتالی بخریم»، خرید رمز‌ارز پولکادات است. سایر اطلاعات قابل‌توجه در مورد ارز DOT به شرح زیر است: 

ارزش بازار

جزو ۲۰ ارز پرارزش بازار

نقدشوندگی

خوب

میزان پذیرش عمومی

به طور گسترده در صرافی‌های متمرکز معامله شده و در بسیاری از دکس‌ها نیز پشتیبانی می‌شود

Tokenomics

عرضه بی‌نهایت با سیستم توزیع متنوع

تیم توسعه

تیم خلاق با مدیریت غیرمتمرکز

امنیت و شفافیت

خوب، با ساختار مدیریتی قوی

عملکرد از زمان عرضه تاکنون

خوب (۱۴۷۱۴.۱٪ از سال ۲۰۱۰)

مشخص کردن اهداف سرمایه گذاری و میزان ریسک‌پذیری؛ از مهم‌ترین نکات خرید ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۴

قبل از انجام سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال، مشخص کردن اهداف سرمایه گذاری شما ضروری است. اینکه چه‌ میزان ریسک‌پذیر هستید، چقدر سرمایه وارد بازار ارزهای دیجیتال می‌کنید و در آینده چقدر به این سرمایه نیاز خواهید داشت. هنگامی که از خودتان سوال می‌کنید چه ارز دیجیتالی بخریم، ابتدا باید میزان ریسک‌پذیری، مدت زمان مورد‌انتظار برای کسب سود و میزان سرمایه‌ای که قصد داریم روی هر ارز سرمایه گذاری کنیم را درنظر بگیریم؛ سپس با‌توجه‌به فاکتورهای ذکر‌شده، ارزهای پرریسک و کم‌ریسک را از هم جدا کرده و تصمیم بگیریم که برای سرمایه گذاری چه ارز دیجیتالی بخریم. 

برچسب: ارز دیجیتال ، بیت کوین ، اتریوم ، تتر



https://jahaneghtesad.com/direct/13542


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |