پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 1103 18:15 1401/12/23

چرا مبلغ سود سهام عدالت برای همه یکسان نیست؟

دسته‌بندی: بورس ، بانک و بیمه

چرا مبلغ سود سهام عدالت برای همه یکسان نیست؟

دسته‌بندی: بورس ، بانک و بیمه

روز گذشته رئیس سازمان بورس از واریز قطعی سود سهام عدالت در تاریخ 27 اسفند ماه خبر داد. اما مبلغ سود سهام عدالت چقدر است و به چه کسانی پرداخت می‌شود؟

 رئیس سازمان بورس اعلام کرده که چند شرکت تاکنون سودهای خود را واریز نکرده‌اند، اما براساس توافقات انجام شده تا سه‌شنبه قرار است سود‌ها واریز شود.

به گفته عشقی پس از انجام محاسبات، پرداخت سود سهام عدالت از شنبه 27 اسفندماه آغاز می‌شود و احتمالا کلیه دارندگان سهام عدالت تا پایان سال سود خود را دریافت می‌کنند.

سود سهام عدالت برای چه کسانی واریز می‌شود؟

49 میلیون نفر از کل جمعیت ایران دارای سهام عدالت هستند و همه این افراد مشمول سود سهام عدالت سال1400 می‌شوند. اما مبلغ این سود برای هر کدام از دارندگان سهام متفاوت است.

اول اینکه مبلغ سود سهام عدالت به این بستگی دارد که ارزش سبد سهام عدالت افراد چقدر است؟ یک میلیون تومان، 532 هزار تومان و یا 452 هزار تومان. این افراد بر اساس ارزش سهام عدالت خود واجد درباقت سود یک میلیون و 128 هزار تومانی، 510 هزار تومانی و سود 492 هزار تومانی می‌شوند.

اما این سود کامل مربوط به افرادی است که هیچ بخشی از سهام خود را در جریان آزادسازی سود سهام عدالت واگذار نکرده باشند. اگر افراد بخشی از سبد سهام خود را واگذار کرده باشند، از مبلغ پرداختی سود سهام عدالت آنها کم می‌شود.

 

صدآنلاین

برچسب: بورس ، جهان اقتصاد ، سازمان بورس ، سهام عدالت ، آزادسازی سهام ، سود سهام عدالت ، اخبار روز ، سبد سهام



https://jahaneghtesad.com/direct/1103


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |