پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 3602 00:22 1402/03/18

پیوند آکادمی با صنعت به افق گل گهر!

دسته‌بندی: آموزش ، صنعت و معدن

پیوند آکادمی با صنعت به افق گل گهر!

دسته‌بندی: آموزش ، صنعت و معدن

به گزارش خبرنگار جهان اقتصاد، چندی پیش گروه معدنی و صنعتی گل گهر اقدام به انعقاد سند یادداشت تفاهمی با دانشگاه آزاد اسلامی کرد که طی آن مقرر شد همکاری‌های علمی دوجانبه در راستای گسترش ارتباط صنعت با دانشگاه میان طرفین، بسط و توسعه یابد.

پیش از این نیز شرکت گل گهر با انتشار چندین رشته فراخوان برای تولید برخی مواد اولیه، ماشین آلات، ابزار ،نرم‌افزارها و تجهیزات مورد نیاز خود توسط شرکت‌های دانش بنیان ایرانی منتشر کرد که در نهایت منجر به انعقاد چند قرارداد همکاری با شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری در راستای بومی سازی برخی تجهیزات استراتژیک صنعت فولاد شد.

شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در گذشته نه چندان دور نیز، با فراهم ساختن زمینه حضور کارگاهی و میدانی دانشجویان تحصیلات تکمیلی( مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا) رشته‌های مهندسی صنایع و مهندسی معدن برای انجام تحقیقات میدانی و نرم‌افزاری خود جهت تکمیل رساله‌های پایان نامه دانشجویان حد اکثر همکاری ممکن را به عمل آورده است.

بدیهی‌ست که اتخاذ استراتژی ارتباط راهبردی با نهاد دانشگاه از جانب یک غول صنعتی و معدنی می‌تواند زمینه‌ساز شکوفایی و به کارگیری استعدادهای داخلی در این عرصه را فراهم سازد و همچنین با کاربست تجهیزات بومی شده توسط دانشجویان و دانش آموختگان نخبه کشور، هزینه تولید مقاطع مختلف زنجیره تولید فولاد کاهش یافته و به تبع آن حاشیه سود شرکت نیز از محل صرفه‌جویی ارزی به شکل قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

در نتیجه این سرمایه‌گذاری راهبردی شرکت معدنی صنعتی گل گهر در واقع یک بازی برد_برد برای نهاد صنعت و نهاد دانشگاه است. زیرا با فهم نیازهای واقعی بخش صنعت توسط دانشگاه و مراکز تحقیقاتی، هم زمینه روزآمدسازی و کاربردی شدن آموزش‌های دانشگاهی فراهم می‌شود و هم زمینه ایجاد شرکت‌های دانش بنیان مهیا شده و بسط قابل توجهی خواهد یافت.

از این منظر این هزینه کرد توسط شرکت گل گهر را باید به مثابه یک سرمایه‌گذاری میان مدت و بلندمدت در نظر گرفت که افق‌های تجاری وسیع‌تری را نیز در برابر این شرکت خواهد گشود.

برچسب: جهان اقتصاد ، زنجیره فولاد ، دانش بنیان ، دانشگاه آزاد اسلامی ، اخبار روز ، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر ، صرفه جویی ارزی ، پارک علم و فناوری



https://jahaneghtesad.com/direct/3602


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |