شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 2307 18:48 1402/02/19

پایان بورس سه شنبه (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ )/ بورس نفس کشید

دسته‌بندی: بورس ، اخبار ویژه

پایان بورس سه شنبه (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ )/ بورس نفس کشید

دسته‌بندی: بورس ، اخبار ویژه

بورس پس از تحمل دو روز معاملاتی سخت، توانست تا حدودی خود را از قعر قسمت منفی تابلو جدا کند. البته افت 2.6 درصدی شاخص هم‌وزن نشان می‌دهد اکثر سهم‌های بازار سهام همچنان در طرف منفی تابلو معامله می‌شوند و حتی می‌توان گفت این بار شاخص سازی معکوس صورت گرفته است.

پس از استارت بازار در دقایق ابتدایی، شاخص کل روند دو روز قبل خود را ادامه داد و افت 50 هزار واحدی را روی تابلو ثبت کرد. اما رفته رفته عرضه‌ها در سهم‌های شاخص‌ساز کاهش یافت و شاخص کل توانست نفسی تازه چاق کند. با وجود اینکه عموم بازار نیز از عرضه‌های سنگین فاصله گرفت اما افت 2.6 درصدی شاخص هم‌وزن نشان می‌دهد روند نزولی بازار هنوز به پایان نرسیده است.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را 32 میلیارد و 380 میلیون و ارزش معاملات را 19 هزار و 858 میلیارد تومان نشان می‌دهد. همین رشد حدود دوبرابری ارزش معاملات نسبت به روز گذشته توانست سمت عرضه را کنترل کند.

تحرکات حقیقی‌ها در بازار

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی نیز حکایت از خروج ادامه‌دار سرمایه حقیقی‌ها از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس امروز، خبر از خروج هزار و 632 میلیارد تومانی پول از بورس می‌دهد.

همچنین ارزش صف‌های فروش نیز همچنان از صف‌های خرید بیشتر بوده و ارزشی معادل دو هزار و 144 میلیارد تومانی داشته است.

این در حالیست که ارزش صفوف خرید در بازار سهام امروز حدود 868 میلیارد تومان بوده است.

بر خلاف روزهای منفی سابق که با کاهش نماگرهای بازار سهام، پول به سمت صندوق‌های درآمد ثابت می‌رفت اما این بار حقیقی‌ها رفتار معکوس داشتند و به نوعی می‌توان گفت حقیقی‌ها نسبت به تغییر روند بازار خوش‌بین شدند. به این ترتیب بر خلاف روز گذشته که ورود پول به صندوق‌های درآمد ثابت رکوردشکنی کرد امروز شاهد خروج بیش از 144 میلیارد تومان پول حقیقی‌ از آن‌ها بودیم.

بررسی معاملات بورس امروز نشان می‌دهد، وملی که در بازار دیروز تنها نماد مثبت پنج درصدی بود، امروز هم رشد خوبی داشت.

برچسب: بورس ، جهان اقتصاد ، حجم معاملات ، اوراق بهادار ، بازار سهام ، حقیقی ، اخبار روز



https://jahaneghtesad.com/direct/2307


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |