چهارشنبه 19 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 12417 16:46 1402/11/15
بررسی اقدامات زیربنایی شرکت فولاد خوزستان در شهرستان سلطانیه نشان می‌دهد؛

همسویی رشد تولید با مسئولیت‌های اجتماعی

دسته‌بندی: صنعت
دسته‌بندی: صنعت

شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان علاوه بر تمرکز بر روند توسعه‌ای انجام مسئولیت‌های اجتماعی را نیز در دستور کار خود قرار داده است به گونه ایکه در پی وجود معدن سنگ آهن به انجام عملیات زیربنایی در شهرستان سلطانیه پرداخته که این کار با استفاده از نیروهای بومی صورت گرفته و همچنین اقداماتی دیگری همچون لایروبی مسیر رودخانه، ایجاد باشگاه ورزشی و تهیه تجهیزات مورد نیاز باشگاه به همراه درختکاری نیز در این منطقه صورت گرفته است.

 مهرناز خوشبخت-  گروه صنعت و معدن

بر اساس این گزارش، بررسی‌ها نشان می‌دهد؛ شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان در پی تملک معدن سنگ آهن گوزل‌دره زنجان و همزمان با آغاز بهره‌برداری از این معدن، در نخستین روزهای اسفند ماه سال ۱۴۰۱، تلاش کرده تا در منطقه گوزل‌دره و شهرستان سلطانیه علاوه بر عملیات عمرانی و زیرساختی انجام مسئولیت‌های اجتماعی را نیز همزمان انجام دهد. 

در این راستا اولین گام شرکت برگزاری جلسات متعدد و منظم با مسئولین منطقه و اهالی برای نیازسنجی و هم‌اندیشی در زمینه نیازهای مردم روستای گوزل‌دره و شهرستان سلطانیه بود. با توجه به محرومیت منطقه گوزل‌دره و شیوع بلای خانمان سوز اعتیاد میان جوانان اهالی، سیاست شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان مبتنی بر به کارگیری حداکثری نیروهای محلی در مشاغل مختلف بود که در این راستا از مجموع حدود 120 نفر شاغل در معدن گوزل‌دره، بالغ بر ۷۷ نفر نیروی بومی منطقه هستند. 

همچنین با توجه به خشک شدن مسیر رودخانه واقع در شرق معدن و در پی درخواست اهالی و فرمانداری، لایروبی مسیر مذکور به طول حدود ۵۰۰ متر و حجمی بالغ بر ۷۵۰ متر مکعب در طول یک روز کامل توسط دستگاه بیل مکانیکی انجام شد و نتایج رضایت بخش، از جمله افزایش دبی آب چشمه‌های پایین دست را به دنبال داشت. از سوی دیگر به خاطر عدم وجود مکان ورزشی در منطقه، شرکت با تخصیص بودجه اقدام به ساختن یک سوله ورزشی با زیربنایی به مساحت ۱۰۰۰ متر مربع در روستا کرده است.  

بر این اساس در پی درخواست مکتوب اداره صمت استان زنجان و همچنین شهرستان سلطانیه و برای کمک به اردوهای راهیان نور منطقه، به برگزاری برنامه‌های فرهنگی و آموزشی سپاه در منطقه سلطانیه کمک شده است. همچنین با توجه به تجمع آب‌های سطحی در پیت معدن و درخواست اهالی مبنی بر انتقال این آب به مزارع کشاورزی و در پی تکلیف سازمان آب منطقه‌ای و فرمانداری، آب مذکور توسط دو دستگاه کف‌کشی قوی که به صورت بی‌وقفه کار می‌کنند، بیرون کشیده شده و از طریق خط لوله‌کشی به باغ‌های اطراف منتقل شد. 

با توجه به محرومیت باشگاه ورزشی روستای ویر از امکانات ابتدایی و حضور قهرمانان استانی و کشوری در این باشگاه و در پی درخواست اداره منابع طبیعی سلطانیه، شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان اقدام به خریداری شماری قابل توجه تجهیزات ورزشی برای این باشگاه کرده است. 

گفتنی است؛ به مناسبت میلاد فرخنده پیامبر اسلام، پیکور کاری در جهت تکمیل عملیات راهسازی در روستای کردناب با اعزام ماشین‌آلات و تجهیزاتی از سوی این شرکت به روستا در تاریخ ۱۱ /۷ /۱۴۰۲ آغاز شد و طی دو روز انجام شده است از سوی دیگر همزمان با روز درختکاری تعداد ۱۵۰ اصل درخت در جاده منتهی به معدن خریداری و کاشته شده است.

 




https://jahaneghtesad.com/direct/12417


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |